Numele Castrol a fost întotdeauna sinonim cu realizări revoluționare, pasiune și performanță, iar compania a făcut posibile unele dintre cele mai impresionante realizări pe plan global. Având o experiență de peste 120 de ani, dispunând de 13 centre de cercetare și dezvoltare în întreaga lume și colaborând cu producători auto de renume, reușește să se mențină an de an într-o poziție de top datorită tehnologiei inovatoare.
Produsele Castrol sunt vândute în peste 150 de țări și, bineînțeles, în România. Sediu Castrol din România este încă din anul 1993. Compania creează și testează sute de produse noi în fiecare an, iar echipele Castrol lucrează îndeaproape cu producători de echipamente originale din sectorul auto, cărora le furnizează o gamă largă de lubrifianți, concepuți special pentru condiții și medii de exploatare specifice. Multe dintre produsele Castrol sunt recomandate și proiectate împreună cu producători auto importanți precum Audi, Ford, Honda, Jaguar Land Rover, MAN, Seat, Skoda, Tata, Volkswagen și Volvo.
Persoană intervievată: Marian Drăgan, Automotive Sales Director Balkans, Head of Country Romania at Castrol.
Easy Engineering: Care sunt domeniile principale de activitate ale companiei?
Marian Drăgan: Cu peste 7.000 de angajați în toată lumea, furnizăm produse și servicii pentru practic toate sectoarele de producție și exploatare a uleiului, în aplicații casnice, comerciale, auto, industriale, marine, de aviație, la scală largă.
Servim un portofoliu divers de clienți, consumatori și parteneri comerciali, de la unele dintre cele mai mari companii industriale globale până la cele mai mici afaceri locale. Ne-am dezvoltat și mai mult relațiile cu un grup select de distribuitori cu statut de „ambasadori” și ne bucurăm de o relație mai strânsă de afaceri. Ajutând clienții să atingă succesul, ne dezvoltăm și noi. Este o operațiune complexă, însă una cu care oamenii noștri se mândresc că o fac bine. Tocmai asta ne păstrează în frunte.
Comercializăm produsele Castrol în aproximativ 150 de țări. Împreună, servim peste 550.000 de clienți, având aproape 200 de milioane de utilizatori finali.
E.E: Care sunt noutățile în materie de produse noi?
Marian Drăgan: Castrol a lansat Castrol ON, o nouă gamă de fluide avansate pentru o performanță îmbunătățită a autovehiculelor electrice. Fluidele de transmisie, fluidele de răcire și lubrifianții pentru autovehicule electrice au scopul de a aduce industria mai aproape de atingerea punctelor cheie pentru adoptarea la scară largă a autovehiculelor electrice (EV), ajutându-le să aibă o autonomie mai mare, să se încarce mai rapid2 și să aibă o durată de viață mai mare.
Fluidele avansate pentru autovehicule electrice gestionează temperaturile din baterie, ceea ce permite încărcarea rapidă, sporește autonomia în cazul unei singure încărcări, îmbunătățește eficiența și extinde durata de viață a sistemelor de transmisie.
Gama include fluide de transmisie, fluide de răcire și lubrifianți pentru autovehicule electrice. Fluidele de transmisie avansate pentru autovehicule electrice ajută la extinderea duratei de viață a sistemului de transmisie și permit autovehiculelor electrice să parcurgă o distanță mai mare cu o singură încărcare. Fluidele de răcire pentru autovehicule electrice ajută la menținerea unei temperaturi scăzute a bateriilor, chiar și în condiții extreme, și le permit să tolereze încărcarea ultra-rapidă (> 150 kW), minimizând vârfurile de temperatură, simultan sporind eficiența componentelor și reducând greutatea componentelor.
E.E: Care sunt gamele de produse comercializate?
M.D: Ne-am aflat întotdeauna într-o poziție avansată în ceea ce privește tehnologia și inovarea în sectorul uleiurilor de motor. Fondatorul nostru, Charles Wakefield, a încheiat parteneriate cu deschizători de drumuri de talie mondială din sectorul auto și aviatic, pentru a crea produse revoluționare. Acest spirit neobosit continuă și astăzi, întrucât testăm și îmbunătățim constant realizările noastre anterioare. Lumea din jurul nostru se mișcă mai rapid, devenind astfel mai competitivă.
În piață, secretul menținerii în frunte poate fi valorificat numai dacă ne îmbunătățim în mod constant. Cele mai populare produse ale companiei sunt uleiuriurile de motor.
Castrol EDGE cu FLUID TITANIUM, care devine mai puternic sub presiune, asigurând adevărata performanță a motorului. Castrol EDGE SUPERCAR este dovada supremă că uleiurile Castrol sunt testate să fie performante. Testat de mașini destinate competițiilor motor și ideal pentru utilizarea la mașinile obișnuite cu motoare puternice, Castrol EDGE SUPERCAR este gata de performanță, după cum o solicită motorul și conducătorul auto.
Castrol Magnatec cu Tehnologie DUALOCK, care utilizează o combinație de molecule inteligente ce oferă protecție non-stop. Acestea se lipesc de piesele esențiale ale motorului și crează un câmp de protecție rezistent, ceea ce reduce semnificativ atât uzura provocată de încălzire, cât și pe cea provocată de oprire-pornire.
Castrol GTX cu protecție superioară împotriva nămolului, pentru a prelungi durata de viață a motorului.
Pentru vehiculele comerciale, Castrol Vecton cu System Pro Technology, este dezvoltat în special pentru a se adapta la schimbările care au loc în motor, în vederea maximizării performanței. Oferă multiple avantaje precum: mai multă putere, un consum mai redus de combustibil, extinderea intervalelor de schimbare a uleiului, reducerea consumului de ulei și extinderea ciclului de viață al componentelor. Castrol Vecton se adaptează la condițiile în schimbare ale motorului, în vederea maximizării performanței vehiculului și a activității. Oferă, astfel, o performanță cu până la 40% mai bună decât standardul industriei.
E.E: În ce stadiu se află piața în care activați, la momentul actual?
M.D: În România, ne desfășurăm activitatea în sectorul auto, precum și în sectorul industrial, cu oferte diferite. Principala linie de activitate a Castrol Lubricants este sectorul auto, în care vindem direct rețelelor noastre de parteneri OEM, precum și segmentului de piaţă post-vânzare, prin distribuitorii noștri parteneri.
E.E: Ce ne puteți spune despre tendințele pieței?
M.D: Observăm o creștere în vânzarea lubrifianților pentru automobile întrucât parcul auto din România este în creștere. Cel mai mare segment îl ocup automobilele rulate, datorită crizei semiconductorilor care afectează sectorul. Și în sectorul vehiculelor comerciale am observat o creștere accelerată, întrucât operațiunile de transport rutier sunt foarte dezvoltate și chiar preferate, la nivel european.
E.E: Care sunt cele mai inovatoare produse comercializate?
M.D: Castrol și Sprint Power colaborează la un proiect de dezvoltare a celulelor de încărcare ultra-rapidă și a pachetelor de baterii pentru vehicule electrice cu baterii (BEV) și vehicule electrice hibride cu celulă de combustibil (FCHEV). Două module de baterii proiectate de Sprint Power, care vor folosi fluidele termice Castrol ON, vor oferi o încărcare de 80% în doar douăsprezece minute, transformând vehiculele electrice într-o alternativă și mai viabilă pentru persoanele care urmează să treacă la mobilitatea electrificată.
Colaborarea dintre Castrol și Sprint Power este rezultatul Proiectului CELERITAS, un proiect de 9,7 milioane de lire sterline, din care 4,8 milioane de lire sterline acordate prin APC18, care își propune să abordeze preocupările existente ale consumatorilor legate de vitezele de încărcare ale vehiculelor electrice din prezent. Pe lângă Castrol și Sprint Power, consorțiul include BMW, AMTE Power, Clas-SiC și Eltrium.
Castrol furnizează fluidul său termic Castrol ON, creat special pentru aplicații de răcire directă, pentru a se asigura că aceste sisteme de baterii Sprint Power pot fi încărcate mai rapid, asigurând performanță și protecție sporite*. De asemenea, Castrol folosește facilitățile sale de ultimă generație de proiectare și testare pentru a se asigura că versiunile finale ale ambelor sisteme de baterii Sprint Power beneficiază de un design optimizat, care poate face față solicitărilor extreme generate de încărcarea ultra-rapidă.
Modulele de baterie Sprint Power au un design modular, pe blocuri de celule, care poate fi adaptat pentru o gamă de aplicații diferite, de la vehicule sport până la vehicule electrice cu decolare și aterizare verticală (eVTOL).
E.E: Ce estimări aveți pentru anul 2022?
M.D: Preconizăm că ne vom realiza obiectivele de creștere din acest an, în ciuda dificultăților cu care ne confruntăm din cauza crizei globale din sectorul uleiului, generată de pandemie, de războiul din Ucraina și de sancțiunile impuse asupra Rusiei. În ceea ce privește business-ul nostru overall, observăm o îmbunătățire în disponibilitatea materiei prime, însă, în ceea ce privește piața, asistăm la o stagnare, datorită mediului actual.