Ingersoll Rand este un producător american cu peste 100 de ani de experienţă, specializat în producerea echipamentelor pentru aer comprimat. Povestea începe în anul 1881, atunci când este patentat de către Simon Ingersol, primul sistem de străpungere a materialelor stâncoase propulsat cu abur. 1934, este anul în care Ingersoll Rand a inventat maşina de înşurubat cu impact. În prezent, societatea IRCAT-CO reprezintă brand-ul Ingersoll Rand în România, fiind înfiinţată încă din anul 1993, regăsindu-se sub numele de IRCAT-CO din 2003.

Îngersoll Rand este companie cu tradiţie care deţine în momentul de faţă o cifră de afaceri de peste 13 miliarde USD. De asemenea, reprezintă şi un furnizor global de produse, servicii şi soluţii integrate pentru industrie, începând cu cea a transporturilor, producţie, construcţiilor şi agriculturii.

Astfel, în ultimii 100 de ani, Ingersoll Rand a jucat un rol important în dezvoltarea economică globală şi progresul social. În prezent, gigantul produce şi asamblează o gamă largă de echipamente, în 29 de fabrici din Statele Unite, 31 din Europa, 14 în Asia, 6 în America Latină şi una în Canada.

Printre cele 450 de locaţii şi reprezentanţe în peste 42 de ţări se numără şi România, prin societatea Ircat-Co. Gama de produse este variată, pornind de la scule pneumatice, echipamente de ridicat ergonomice, pompe cu acţionare pneumatică cu membrană şi piston până la compresoare de aer.

Motorul HPM®

Tehnologia motorului HPM® (Hybrid Permanent Magnet) reprezintă un patent Ingresoll Rand lansat pentru compresoarele cu turaţie variabilă NIRVANA, din gama 37-225 kW. Această tehnologie atinge standarde înalte din punct de vedere al eficienţei şi fiabilităţii. Motorul HPM poate lucra în condiţii de temperaturi mari de până la 46°. Comparativ cu motoarele standard, acesta are coeficientul de service de 1.25, fapt ceea ce măreşte durata de viaţă a motorului.

Pentru ca sistemele să funcţioneze cu eficienţă maximă, Ingresoll Rand a proiectat „UltraCare”. Acesta reprezintă un program de întreţinere polivalent, cu o durată de cinci ani – pentru compresoarele rotative sau centrifuge şi pentru uscătoarele aer.

Tehnologia combină fiabilitate în funcţionare a magneţilor permanenţi de pe rotor cu puterea înfăşurării statorului, conducând la simplificarea motorului din punct de vedere constructiv. Astfel, acesta este mai uşor cu aproximativ 33% la aceeaşi putere, comparativ cu un motor cu inducţie tradiţional. Acest lucru permite ataşarea directă în grupul de compresie, fără a mai fi necesare lagăre cu rulmenţi. Se elimină astfel costurile cu energia şi mentenanţa datorită fricţiunii.

Interesant este şi faptul că tehnologia permite pornirea şi oprirea cu o frecvenţă corelată cu necesităţile sistemului, motorul putându-se opri şi porni la infinit. Acest lucru contribuie la economia energiei prin oprirea motorului, de fiecare dată când consumul de aer scade sub limita minimă.

Avantaje:

Fiabilitate (tehnologie fără rulmenţi);

Porniri şi opriri nelimitate;

Eficienţă constantă;

Factor de putere constant;

Eliminarea pierderilor prin transmisie;

15% economie de energie faţă de motoarele clasice.

Hammerhead – Combinaţia perfectă între putere şi acces facil

Există o varietate mare de scule “low-profile”, dar opțiunile “fără reacţie” erau inexistente în industria de service auto. Mulți tehnicieni veterani au învățat această lecție cu “mâna” lor. Pentru a preveni leziunile la mâini, tehnicieni de multe ori se bazează pe o cheie standard pentru a finaliza lucrările de reparații în spații înguste – dar o cheie manuală nu are puterea sa desfacă o piuliță ruginită, spre exemplu. O cheie pneumatică nu se poate folosi fără o extensie cardanică, ce compromite momentul maşinii, sau chiar forțează tehnicianul să piardă timp prețios, prin eliminarea altor componente pentru a face loc unei maşini de înşurubat de impact.

Ingersoll Rand, compania care a inventat maşinile cu impact în anul 1934, produce o maşină de înşurubat cu impact cu caracteristici unice. Supranumită “The Hammerhead” – maşina de înşurubat cu impact, oferă puterea impactului dar şi accesibilitatea clichet-ului, schimbând astfel conceptul de lucru împreună cu productivitatea. Momentul de 244 Nm în revers, atinge valorile produse de o maşină medie de înşurubat cu impact.

“Hammerhead este concepută pentru a proteja tehnicianul”, explică Mark McClung, Inginer de Proiect Ingersoll Rand. “Tehnicienii nu mai trebuie să compromită siguranța pentru cuplu” adaugă dl. McClung.

About The Author