FUJITSU – PERFORMANTA SI FIABILITATE

Fujitsu şi-a propus să continue să investească şi să inoveze în domenii cheie, precum Cloud, Internet of Things, inteligenta artificială şi securitatea cibernetică, ajutând clienţii să facă faţă provocărilor şi oportunităţilor pe care le oferă transformarea digitală. Domenii strategice sunt Disaster Management, Traffic Management, Platforme şi soluţii integrate IoT în domeniul HealthCare şi multe altele, cu aplicabilitate şi disponibilitate de a fi livrate în Europa.

O altă direcţie strategică pentru companie este abordarea verticală prin introducerea în portofoliul local a multor tehnolologii specifice diferitelor verticale industriale. Un exemplu foarte clar este industria de retail. În România zona de retail este într-o continuă dezvoltare; lupta pentru diferenţiere între diferiţii jucători se va duce şi pe îmbunătăţirea experienţei cumpărătorului. Practic, interacţiunea clienţilor nu se rezumă doar la nivel de casieri. Toţi jucătorii merg din offline şi spre online, dar se întâmplă şi invers – din online spre offline, cel puţin în zona de colectare.

Fujitsu a adus deja întreaga linie de produse pentru interacțiunea la linia caselor (sisteme Point of Sales, printerele fiscale cu Jurnal Electronic, care să fie pregătite pentru noile cerinţe ale Ministerului Finanţelor etc), iar în zona de customer experience, Fujitsu aduce tehnologie în zona de info chioşcuri, dar şi de check-out automat. Tot în zona de customer experience contează rapiditatea cu care se finalizează un proces de vânzare. Este o metrică pe care toată lumea o urmăreşte. Cât stau la coadă? Este o coadă? Cât de repede plătesc? Partea de self checkout, scanarea clientului fără casier, funcţionează. Compania are programe pilot începute.

Una dintre soluţiile dezvoltate pentru cetăţeni vizează oraşele inteligente (smart cities). Dacă definim un oraş inteligent ca fiind acel loc care îmbunătăţeşte calitatea vieţii locuitorilor lui şi rezolvă probleme legate de mediu, economie şi energie, putem defini un oraş inteligent ca fiind acel loc care promovează o societate inteligenta orientată pe oameni unde revoluțiile sociale şi de business sunt sprijinite de ICT.

Soluţii implementate de Fujitsu:

Healthcare: acces la informaţii partajate colectate din diverse surse pentru creşterea calităţii şi promptitudinii serviciilor medicale, care în final se traduce în salvare de vieţi.

Transport: platforma SpatiOWL pentru traffic management care monitorizează, colectează date de la o mare varietate de senzori, analizează, execută predicţii şi ajustări, optimizând în timp real traficul şi reducând consumul de energie, timp şi carburanţi.

Urayasu City, Toyota City, Satsumasendai City în Japonia, dar şi Barcelona sau alte oraşe din Europa folosesc deja soluţiile Fujitsu pentru Smart City fie în domeniul dezvoltării urbanistice, fie în domeniul reducerii de emisii de carbon, fie în capacitatea de a anticipa dezastrele naturale cum ar fi tsunami prin procesarea de date complexe, analiza şi modelare 3D cu ajutorul supercomputerelor.

În 2015 Fujitsu a dezvoltat o platformă de business digital, numită MetaArc. Aceasta este o platformă cadru pentru a-i ajuta pe clienţii Fujitsu să îşi gestioneze transformarea digitală. MetaArc se bazează pe o infrastructură de cloud computing scalabilă. Este concepută să ofere capabilităţi de mobilitate, data analytics, IoT şi AI (Artificial Intelligence). Permite clienţilor să creeze soluţii de business digitale, rapid şi uşor prin combinarea şi integrarea tehnologilor digitale şi serviciilor. Cloud-ul său permite o piaţă pentru soluţii şi servicii terţe, venind astfel în sprijinul afacerilor din ecosistemul de parteneri.