DATACOR SĂRBĂTOREȘTE 18 ANI DE ACTIVITATE ȘI 50 DE ANI DE LA INVENTAREA FIBREI OPTICE

Integratorul de soluții de comunicații Datacor este principalul furnizor din România pentru Corning, inventatorul fibrei optice

Integratorul de soluții de comunicații Datacor sărbătorește 18 ani de activitate pe piața din România și 50 de ani de la inventarea fibrei optice cu atenuare redusă – o inovație care se află la baza avansului tehnologic în telecomunicații din ultimii ani și care a transformat modul în care ne conectăm.

“Anul acesta, sărbătorim 18 ani de activitate Datacor, timp în care am devenit unul dintre principalii furnizori de soluții de infrastructuri de comunicații și securitate din țară. Am ajuns, în prezent, la o cifră de afaceri de 8,8 mil. euro, 86 de angajați și suntem prezenți în 5 orașe ale țării. În toți acești ani, a fost foarte importantă dezvoltarea parteneriatelor pe termen lung atât cu furnizorii, cât și cu clienții noștri, și suntem mândri să avem ca parteneri companii consacrate la nivel mondial, cum este Corning Optical Communications, alături de care sărbătorim 18 ani de colaborare pe piața din România.”, a declarat Bogdan Bilegan, CEO-ul Datacor.

“Ne bucurăm să continuăm acest parteneriat cu compania care a inventat fibra optică în urmă cu 50 de ani și a revoluționat felul în care ne conectăm în prezent. Fibra optică a făcut posibile rețelele care ne ajută să comunicăm, oferindu-ne conectivitatea simplificată și foarte necesară în lumea de mare viteză de astăzi. Credem în viitorul fibrei optice, ca element central al infrastructurilor IT&C pentru noile tehnologii. Niciun alt mediu nu oferă capacitatea şi viteza de transmisie oferite de fibra optică.”, a adăugat Cristian Bilegan, Chief Marketing Officer în cadrul Datacor.

„Parteneriatul cu Datacor este foarte important pentru Corning, deoarece avem certitudinea că împreună oferim clienților noștri strategici și viitori acces la tehnologie și servicii de ultimă generație, logistică și timp de răspuns la cele mai înalte standarde,” a explicat Romeo Lazar din cadrul Corning. „Cu ajutorul expertizei tehnice și a lanțului de aprovizionare Corning și Datacor, ambele companii continuă să fie lideri pe piața centrelor de date și a infrastructurilor LAN, oferind clienților produse și soluții complete din fibră optică și din cupru,” a adăugat Romeo Lazar.

În anii 60, a început cursa pentru înlocuirea infrastructurii de cabluri de cupru existente, utilizată pentru transferul de date și voce, deoarece acesteia îi lipsea lățimea de bandă necesară pentru scalare în viitor. Cu o lungă istorie a inovației în spate, cercetătorii de la Corning au dezvoltat o sticlă nouă, foarte pură, mai subțire decât un fir de păr uman, care putea transmite pentru prima dată, în mod eficient, semnale luminoase pe distanțe mari.

În prezent, majoritatea datelor sunt transmise cu ajutorul rețelelor de fibră optică și utilizează aceleași principii de bază ale transmiterii de date. Inovația celor de la Corning continuă să modeleze modul în care comunicăm, și ne oferă posibilitatea să trimitem mesaje vocale, e-mailuri, melodii și clipuri video aproape oriunde în lume cu viteza luminii.

Fibra optică, inventată în laboratorul Corning în 1970, va continua să alimenteze progresele în conectivitate și pentru generațiile viitoare. Această tehnologie permite, de asemenea, dezvoltarea mai multor inovații, făcând posibile: internetul, cloud-ul, smartphone-urile, streaming-ul TV, mașinile autonome, apariția Bitcoin, inteligența artificială și multe altele care mai urmează.

Fibra optică în contextul pandemiei COVID-19

La începutul anului, pandemia COVID-19 a închis țări întregi și a condus la o creștere fără precedent a cererii de lățime de bandă. Oamenilor li s-a spus să rămână acasă, birourile au fost închise și munca s-a mutat în spațiul de locuință. Școlile s-au închis, de asemenea, iar procesul de învățare a trebuit să se desfășoare de la distanță. Distanțarea socială a devenit noul normal.

Atât viața socială, cât și munca s-au mutat pe internet. Întâlnirile de afaceri și revederile cu prietenii și familia au avut loc prin intermediul transmisiunilor video online. Profesorii au fost nevoiți să creeze lecții digitale și să se conecteze cu elevii doar prin intermediul apelurilor video. Astfel, aplicația de comunicare video Zoom a crescut de la 10 milioane de utilizatori la 200 de milioane în câteva luni.

În lipsa altor activități sociale sau de entertainment, oamenii au urmărit mai multe programe de divertisment prin streaming. De exemplu, Netflix a câștigat 15 milioane de abonați noi în primele luni ale crizei COVID-19.

Cererea de lățime de bandă a atins cote extraordinare. În primul trimestru din 2020, utilizarea internetului în SUA și Canada a crescut cu între 40% și 50%. Utilizarea internetului în Portugalia, Spania și Regatul Unit a crescut, de asemenea, cu 50%.

Mai mult, modul de utilizare a internetului a început să se schimbe. A fost înregistrat mult mai mult trafic de la casele oamenilor la centre de date – traficul upstream a crescut cu 30% în SUA în martie 2020, potrivit datelor furnizate de Nokia.

Aceste schimbări au evidențiat nevoia de a scala continuu capacitatea rețelelor și de a face investiții în tehnologii precum 5G, fiber to the home și cloud computing, avansând cererea pentru rețele bazate pe aceeași tehnologie a fibrei optice inventată acum 50 de ani.

Datacor este o companie 100% românească, cu 18 ani de experiență pe piața de soluții inovatoare de comunicații, securitate și electrice, operând în segmentele office, retail și industrial. Din 2002 până̆ în prezent, compania a crescut continuu, ajungând la o echipă de peste 86 de persoane și o cifră de afaceri de 8.838.442 de euro.