Comportamentul de cumpărare s-a schimbat exponențial în ultimele decenii și, pe măsură ce tot mai mulți oameni fac cumpărături online, această schimbare continuă să se accelereze. Acolo unde inițial vânzarea cu amănuntul online a fost limitată la o mână de produse, acum putem cumpăra chiar și următoarea noastră mașină navigând pe internet și comandând modelul și caracteristicile dorite. Nu mai este nevoie să vizitați un showroom.

Retail-ul online a schimbat, de asemenea, așteptările consumatorilor. Cu capacitatea de a obține livrări în câteva zile de la comandă – adesea în 24 de ore și chiar, din ce în ce mai mult, în aceeași zi – așteptările se schimbă; promptitudinea și capacitatea de reacție devin determinanți cheie pentru orice afacere de succes.

Costul este, de asemenea, un factor, deoarece consumatorii pot compara atât de ușor produsele și prețurile, făcând cumpărături la cele mai bune prețuri în timp ce navighează pe telefon sau tabletă.

În același timp, consumatorii cer în continuare calitate, comoditate și servicii excelente pentru clienți. De asemenea, se așteaptă la un sistem de returnare ușor. Potrivit unei statistici, numai în SUA se returnează în fiecare an aproximativ 3,5 miliarde de articole, dintre care doar 20% sunt defecte.

Nici Europa nu este departe. În timp ce numărul achizițiilor online a crescut în ultimii ani, la fel au crescut și retururile, cu țări care au înregistrat rate de retur de la 40% la 50% (Marea Britanie, Franța, Spania, Italia etc.) sau chiar peste 50% (cum ar fi Germania și Olanda).

Prin urmare, recuperarea bunurilor în depozit rapid și eficient și prelucrarea rambursărilor este aproape la fel de importantă ca expedierea.

Pandemia de coronavirus a accelerat această mișcare către comerțul electronic și mai mult, cu restricții care închid magazinele cu prezență fizică. Chiar și consumatorii care ar putea prefera să iasă la cumpărături trebuie să recurgă la comenzi online.

La rândul său, această schimbare a comportamentului și așteptărilor consumatorilor afectează logistica și lanțul de aprovizionare. Mai mult ca oricând, viteza, eficiența și calitatea sunt esențiale pentru o organizație comercială de succes, iar operatorii mai mici trebuie să inoveze pentru a se asigura că pot concura cu marii jucători de pe piață.

Lanțurile de aprovizionare trebuie, de asemenea, să facă față volumului în creștere de mărfuri și, prin urmare, își intensifică utilizarea furnizorilor de logistică terți și de nivelul patru (3PL și 4PL) pentru a se asigura că rămân competitivi, precum și să se concentreze pe eficiență, costuri și trasabilitate completă.

Tehnologia avansează, de asemenea, pentru a ajuta procesul logistic și al lanțului de aprovizionare, cu utilizarea experimentală a dronelor pentru livrare și prin soluții de inteligență artificială.

Depozitare: inovații pentru a ajuta logistica să rămână competitivă

În acest context, este clar că jucătorii mai mari stabilesc ritmul și astfel, pentru a rămâne competitivi, jucătorii mai mici trebuie să se adapteze. Dar cum?

Răspunsul este investiția. Investind în echipamente noi, mai eficiente și poate automatizate pentru centrele de depozitare și de livrare, acuratețea și viteza operațiunii de depozitare și manipulare pot fi mult îmbunătățite. Tehnologia modernă face ca aceste acțiuni să fie mai rapide și mai eficiente.

De exemplu, depozitele automate. Indiferent de dimensiunea acestora, eficiența poate fi crescută prin automatizare, care asigură cea mai bună utilizare a spațiului de podea, maximizând volumul de stocare. De asemenea, automatizarea:

  • Crește disponibilitatea mărfurilor;
  • Menține ridicate ratele de depozitare și de picking și reduce erorile;
  • Minimizează timpii de transfer.

Prin reconfigurarea rafturilor pentru paleți, eficiența este, de asemenea, îmbunătățită. Există o gamă de opțiuni automate sau semiautomatizate disponibile, cum ar fi rafturile de tip Pallet shuttle (cu cărucior automat), rafturile pe baze mobile (MOVO) sau sistemele gravitaționale first-in, first-out (FIFO).

Investițiile în rafturi care răspund nevoilor mărfurilor care urmează să fie depozitate contribuie, de asemenea, la eficiență. De exemplu, rafturile pe baze mobile vor maximiza utilizarea spațiului de podea, în timp ce sistemele cu mai multe niveluri folosesc pe deplin înălțimea unei clădiri. Toate sunt metode încercate și testate pentru creșterea capacității si eficienței.

Automatizare și rafturi: investițiile în aceste două domenii, unde sunt disponibile soluții inovatoare, vor crește capacitatea și eficiența depozitării, menținând în același timp costurile reduse.

 

www.dexion.ro