CINCI TENDINTE DE URMÃRIT ÎN 2021, IDENTIFICATE DE EXPERȚII VERTIV

Digitalizarea este departe de a fi un fenomen nou, însă 2020 a reușit să ne surprindă pe toți. Aproape peste noapte, întreaga lume s-a mutat în online, din cauza pandemiei de Covid-19, transformând semnificativ modul în care ne desfășurăm viața de zi cu zi. Am putut astfel vedea extrem de clar cât de importantă este tehnologia – și centrele de date, în special – și cât de mult depindem de toate aceste resurse. Este o realitate care va demonstra valențe noi în 2021, pe măsură ce centrele de date și ecosistemul informațional care le orbitează vor ieși din pandemie. Iată 5 tendințe identificate de experții Vertiv pentru anul viitor:

Centrele de date vor deveni un bun de utilitate publică

Centrele de date aveau deja standarde ridicate în materie de disponibilitate, însă trecerea către un statut similar celui de utilitate publică va putea fi observată în două moduri. În primul rând, disponibilitatea rețelei se va extinde spre zonele rurale și izolate, ceea ce va face ca aplicațiile critice să devină accesibile pentru tot mai mulți oameni. Acest lucru va crește presiunea asupra centrelor de date pentru a menține conectivitatea chiar și la marginile exterioare ale rețelelor lor. În al doilea rând, orice delimitare între disponibilitate și conectivitate va dispărea, deoarece capacitatea de a asigura și proteja conexiunile în rețelele hibride, din ce în ce mai distribuite, devine la fel de necesară ca orice metodă tradițională de a optimiza timpul de funcționare al centrului de date.

Digitalizarea va continua în ritm accelerat

Schimbările în privința forței de muncă și a ecosistemului IT care susține noul model de lucru de acasă vor avea un impact de durată. Ne așteptăm ca investițiile în infrastructură – determinate, cumva, de contextul pandemiei – să continue și să se extindă, pentru a permite capacități mai sigure, mai fiabile și mai eficiente de lucru de la distanță. Vizibilitatea și monitorizarea de la distanță sunt alte componente esențiale: deja au apărut opțiuni de servicii de la distanță care limitează nevoia de asistență la fața locului, iar aceste practici vor continua, probabil, mult timp după pandemie. Măsurile luate la începutul crizei vor fi accelerate pe măsură ce pandemia se va extinde spre 2021, iar organizațiile vor accepta aceste schimbări nu ca pe o soluție temporară, ci mai degrabă ca pe o ajustare permanentă. În timp, vom avea o altă perspectivă legată de activitățile care pot fi realizate “față în față” sau “de la distanță”. Conectivitatea, monitorizarea de la distanță, analiza datelor și chiar inteligența artificială, care contribuie în luarea deciziilor, vor câștiga tot mai mult teren.

Mai aproape de Edge

Edge este acum este mai important și mai complex, fiind o extensie a centrului de date și nu doar dulapul IT, atât de apreciat în trecut. Costul și complexitatea au împiedicat implementarea celor mai bune practici ale centrelor de date în aceste spații, dar acest lucru se va schimba. Anticipăm un efort continuu pentru a aduce capabilitățile hyperscale și enterprise pe aceste site-uri Edge.

E important de precizat că proiectele Edge sunt strâns legate de alte tendințe cheie, cum ar fi 5G și grija față de mediul înconjurător, iar integrarea site-urilor Edge cu rețelele energetice poate sprijini tranziția către sursele regenerabile.

5G: o discuție despre eficiență energetică și nu numai

La început, principalele preocupări legate de tehnologia 5G au fost beneficiile finale pe care aceasta le aduce – creșterea lățimii de bandă și reducerea latenței – și aplicațiile pe care le va activa. Dar, pe măsură lansarea 5G este estimată, în multe țări, în 2021, iar primii adoptatori încep să vadă deja amploarea acesteia, accentul se va muta asupra creșterilor semnificative ale consumului de energie provocate de 5G și a strategiilor de funcționare mai eficientă. Creșterea densității rețelei, necesară pentru a realiza pe deplin promisiunea făcută de 5G, se adaugă inevitabil cererii deja crescute de energie – care, potrivit estimărilor, va fi de 3,5 ori mai mare decât 4G. Anul viitor se va concentra mai mult pe gestionarea acelei creșteri semnificative a consumului de energie, explorând produse și practici mai eficiente.

Sustenabilitatea în prim-plan

Tehnologia 5G este doar o parte dintre o discuție mai amplă – aceea despre sustenabilitate. Pe măsură ce dezvoltarea centrelor de date continuă și chiar se accelerează, în special în segmentul hyperscale, furnizorii de cloud și colocație vor deveni tot mai atenți la modul în care utilizează energia electrică și apa. Conversația tot mai prezentă despre schimbările climatice și schimbarea deciziilor politice în Statele Unite și la nivel global se vor adăuga accentului deja pus pe industria centrelor de date, ce reprezintă aproximativ 1% din consumul global de energie. Ne așteptăm ca anul 2021 să aducă un val de inovație axat pe eficiența energetică a ecosistemului centrului de date. Avantajele pe care operatorii centrelor de date le vor avea sunt clare, începând cu reducerea costurilor, respectarea reglementărilor existente și anticipate și prestigiul care vine odată cu stabilirea unei poziții de lider în mișcarea globală de sustenabilitate. Fiți atenți la inovațiile importante în zona infrastructurii centrului de date și, mai ales, în domeniul managementului termal.

Pentru informații despre tendințele industriei din 2021 și despre portofoliul complet de soluții pentru centrele de date și rețele de comunicații Vertiv, vizitați vertiv.com sau contactați-ne la adresa de e-mail emea.ro.hello@vertiv.com.

 

Autor: George Topalov, Senior Sales, Manager Vertiv România și Moldova