Internetul lucrurilor (IoT) schimbă tot mai mult lumea în care trăim. La CES 2019 desfășurat în Las Vegas, Bosch arată deja de ce este în stare. De la autovehiculul concept de tip shuttle, ce face posibil un nou tip de mobilitate, la frigiderele conectate ce oferă recomandări cu privire la depozitarea alimentelor și până la mașina inteligentă de tuns iarba, care învață prin practică – gama de soluții pe care Bosch le prezintă la cea mai mare expoziție de electronice din lume este foarte variată.

„Bosch a recunoscut din timp imensele oportunități oferite de internetul lucrurilor. Sunt aproape zece ani de când modelăm în mod activ lumea conectată”, afirmă Dr. Markus Heyn, membru în consiliul de administrație Bosch. „Astăzi, suntem o companie de top în domeniul IoT. Pas cu pas, ne-am extins expertiza în materie de software și IT.” Cu ajutorul propriului cloud IoT, compania a derulat deja peste 270 de proiecte în domenii precum mobilitate, locuințe inteligente, orașe inteligente și agricultură. Numărul de senzori și dispozitive conectate prin Bosch IoT Suite a crescut cu aproape 40 de procente față de anul trecut, ajungând acum la 8,5 milioane.

Unul dintre elementele esențiale pentru creșterea continuă și noi oportunități de afaceri în domeniul Internetului lucrurilor este inteligența artificială (IA). Și în acest domeniu Bosch joacă un rol decisiv în materie de inovație. „Vom putea utiliza la maxim potențialul IoT dacă îl combinăm cu IA și dacă ducem mai departe, în paralel, activitățile în domeniul IoT și IA,” declară Heyn. În opinia sa, relația dintre cele două domenii este complementară: „IoT are nevoie de inteligență. Utilizarea obiectelor conectate pentru colectarea datelor poate fi un impuls decisiv pentru dezvoltarea IA. Doar cu ajutorul IA obiectele conectate devin inteligente și învață să tragă propriile concluzii. Mai presus de orice, dorim să aducem îmbunătățiri concrete în viața reală, cotidiană a oamenilor – lucruri precum mai mult timp, mai multă siguranță, mai multă eficiență și mai mult confort.”

IoT pe șosele: Bosch prezintă mobilitatea conectată a viitorului

Prin autovehiculul concept de tip shuttle dezvoltat intern, Bosch stabilește o premieră în cadrul CES. Prin acest autovehicul, compania își prezintă soluțiile pentru automatizarea, conectivitatea și electrificarea autovehiculelor, și le oferă vizitatorilor ocazia de a experimenta la fața locului un nou tip de mobilitate: autovehicululele de tip shuttle fără șofer, care vor fi curând o prezență obișnuită pe străzile din marile orașe ale lumii. „Acesta va transforma în realitate viziunea noastră despre o mobilitate fără emisii, fără accidente și fără stres,” spune Heyn. Pentru acest tip de mobilitate bazată pe shuttle, Bosch va furniza nu doar componente și sisteme, dar și o gamă completă de servicii de mobilitate, precum platforme de rezervare, partajare și conectivitate, dar și servicii de parcare și reîncărcare. Bosch consideră că astfel de servicii conectate sunt esențiale pentru mobilitatea viitorului bazată pe shuttle. Volumul de piață estimat pentru aceste servicii este, de asemenea, unul ridicat: de la 47 de miliarde de euro în 2017, acesta se estimează că va ajunge la 140 de miliarde de euro până în 2022 (sursa: PwC). Bosch dorește să aibă o cotă din această piață și urmărește o creștere semnificativă cu două cifre în cazul soluțiilor pe care le oferă.