BOSCH UN AN DE AFACERI PROFITABIL IN 2017

În 2017, Bosch a înregistrat o creștere puternică de 6,7 procente a vânzărilor. Conform datelor preliminare, furnizorul de tehnologie și servicii a generat vânzări de 78 de miliarde de euro anul trecut. Luând în considerare ajustarea la efectele cursului de schimb valutar, rezultă o creștere de 8,3 procente. Rezultatele vânzărilor au fost afectate negativ de efectele cursului de schimb valutar până la o valoare de aproximativ 1,2 miliarde de euro. Anul acesta, compania vede numeroase oportunități de a extinde sfera de aplicare a conectivității în alte arii, de exemplu pentru fabrici, clădiri și orașe, dar și de a transforma mobilitatea. Denner a subliniat, de asemenea, importanța transformării culturii corporatiste pentru a se adapta transformării digitale.

O unitate operaţională de Industrie 4.0

Denner a afirmat că digitalizarea și conectivitatea au devenit părți integrante și sunt bine ancorate în activitatea zilnică desfășurată de Bosch. „Transformarea ne oferă oportunitatea de a demonstra că pentru Bosch excelența nu este un lucru care există doar pe hârtie, ci și în practică – atât din punct de vedere tehnologic, cât și comercial”. Bosch vede un potențial uriaș de vânzări în industria conectată, sau Industria 4.0. O nouă unitate operaţională, Bosch Connected Industry, şi-a demarat activitatea la începutul lunii ianuarie 2018 cu 500 de angajați. Bosch își va concentra aici toată expertiza și toate activitățile sale în domeniul Industriei 4.0, în special cele referitoare la software și servicii. În plus, Bosch își va folosi expertiza în implementarea Industriei 4.0, oferind servicii de consultanță terților. De acum şi până în 2020, compania dorește să exploateze potențialul Industriei 4.0 pentru a creşte vânzările cu peste un miliard de euro. După ce a cumpărat acțiuni la furnizorul de hărți HERE, Bosch va valorifica acest potențial suplimentar pentru proiecte în domeniul Industriei 4.0.

Conectivitatea răspunde unor provocări fundamentale

Denner a subliniat importanța conectivității pentru internetul lucrurilor: „Planeta noastră poate asigura un cămin locuibil pentru miliarde de oameni doar dacă vom găsi soluții inovatoare pentru problemele presante”. Bosch desfășoară în prezent circa 170 de proiecte IoT care răspund unor provocări fundamentale, cum ar fi creșterea populației, urbanizarea, poluarea aerului și schimbările climatice. „Folosim internetul lucrurilor pentru a conecta lumea reală în încercarea de a îmbunătăți calitatea vieții”, a declarat Denner. În 2017, de exemplu, compania a lansat soluții noi pentru agricultura inteligentă sau conectată, despre care se speră că va putea hrăni opt miliarde de oameni până în 2025. În acest caz, soluțiile bazate pe senzori și inteligența artificială sunt utilizate pentru cultivarea sparanghelului, a căpșunilor și a roșiilor. Tehnologia Bosch contribuie, de asemenea, la sporirea eficienței și sustenabilităţii fermelor de stridii și în creșterea vitelor. Se estimează că piaţa  agriculturii digitale va crește cu peste 70 procente până în 2020.

Case și orașe inteligente: spațiu locuibil pentru miliarde de oameni

Ca urmare a creșterii numărului de aplicații de mobilitate și IoT pentru semiconductoare, Bosch construiește o fabrică de plachete în Dresda și intenționează să investească în aceasta peste un miliard de euro până în 2021. Una dintre utilizările acestor cipuri sunt casele inteligente. Pentru bucătăria inteligentă, Bosch va oferi nu doar electrocasnice conectate, ci și un număr mare de servicii digitale. Ecosistemul Home

Connect integrează o aplicație în 12 limbi dezvoltată de startup-ul Kitchen Stories.

Aplicația, care a fost deja descărcată de peste 15 milioane de  ori, conține peste 1.000 de rețete și folosește videoclipuri sau fotografii pentru a ilustra modul de preparare a acestora. În cadrul evenimentului CES desfășurat în Las Vegas la începutul acestui an, Bosch și-a prezentat portofoliul său extins pentru conectarea unor orașe întregi. Printre ofertele sale se numără sistemul de monitorizare mobil al aerului, „Climo”, care furnizează date în timp real legate de calitatea aerului în oraș. Până în 2025, 80 dintre metropolele din lume vor fi orașe inteligente și, chiar și în prezent, Bosch desfășoară 14 proiecte majore în acest domeniu. Piața orașelor inteligente va crește la 700 miliarde de euro până în 2020.

Mobilitate urbană: fără emisii, fără stres și fără accidente

Urbanizarea atrage după sine numeroase probleme. Traficul urban va crește cu 30 procente până în 2050. „Dorim să obținem o mobilitate urbană fără emisii, fără stres și fără accidente. În acest scop, vom automatiza, electrifica și conecta traficul rutier”, a afirmat Denner. Începând din această vară, platforma de e-scooter sharing COUP aduce scuterele electrice pe străzile din Madrid. Și automatizarea va reduce povara traficului urban – până la începutul deceniului următor, Bosch și Daimler vor transforma în realitate prezenţa autovehiculelor complet automatizate şi fără șofer pe străzile urbane. Primele autovehicule de testare vor fi pe străzi în 2018. Bosch și Daimler au făcut încă un pas către conducerea automatizată în 2017: în parcarea Muzeului Mercedes-Benz din Stuttgart, cele două companii au lansat primul serviciu de parcare complet automată cu valet din lume.