BOSCH SE BAZEAZÃ PE AIOT, ELECTRIFICARE SI HIDROGENUL VERDE

Bosch combină internetul lucrurilor (IoT) cu inteligența artificială (IA) și consideră că electromobilitatea îi va permite să dezvolte noi oportunități de afaceri în contextul modificărilor profunde, în materie de tehnologie și ecologie care au loc în prezent. „Bosch a ieșit cu bine din primul an de pandemie de coronavirus”, a declarat Dr. Volkmar Denner, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, la conferința de presă pentru prezentarea raportului anual pentru 2020 al companiei. „Suntem unul dintre câștigători în tranziția către electromobilitate și ne extindem în mod semnificativ activitatea în domeniul software, prin implicarea inteligenței artificiale”.

În tehnologia pentru sisteme de propulsie, electromobilitatea se evidențiază ca activitate de bază a companiei Bosch. Denner a raportat efectuarea unor investiții de anvergură în acest domeniu: încă 700 de milioane de euro doar în acest an. Până în prezent, investițiile sale inițiale în electromobilitate totalizează cinci miliarde de euro. În prezent, veniturile din vânzări realizate de Bosch în materie de componente ale sistemului de propulsie electric înregistrează o creștere de două ori mai rapidă decât a pieței, la aproape 40 de procente. Obiectivul este de a spori de cinci ori cifra vânzărilor anuale, până la un total de aproximativ cinci miliarde de euro până în 2025 și de a atinge această țintă chiar cu un an mai devreme. „Electromobilitatea a încetat demult să fie un pariu pe viitor. Investițiile noastre inițiale încep acum să dea roade”, a declarat CEO-ul Bosch la conferința de presă online. Per ansamblu, Bosch a înregistrat comenzi în valoare de peste 20 de miliarde de euro până la finalul anului 2020. După cum a explicat Denner, tehnologia Bosch și-a găsit chiar drumul spre planeta Marte, ca parte a misiunii actuale a NASA. Senzorii speciali de rotație și accelerație Bosch sunt responsabili pentru stabilizarea elicopterului Ingenuity Mars, care a transmis imagini spectaculoase de pe Planeta Roșie.

În primele trei luni ale acestui an, vânzările Grupului Bosch au înregistrat o creștere cu 17,0 procente față de anul precedent. „Cu un prim trimestru bun, Bosch a pășit cu succes în anul 2021”, a declarat prof. Stefan Asenkerschbaumer, CFO și vicepreședinte al consiliului de administrație Bosch. Acesta și-a exprimat încrederea cu privire la anul 2021, dar se așteaptă să fie un alt an plin de provocări. Pentru perioada de raportare actuală, se preconizează ca cifra vânzărilor să crească cu aproximativ 6 procente față de anul precedent, în timp ce marja din operațiuni se va îmbunătăți ușor, la aproximativ 3 procente – sau aproximativ 4 procente fără costuri de restructurare. Cu toate acestea, acest lucru depinde de efectele blocajelor din domeniul semiconductorilor, care sunt dificil de evaluat. „Anul 2021 va fi o etapă importantă pe calea noastră de a ne recâștiga marja țintă de aproximativ 7 procente în următorii doi-trei ani”, a spus Asenkerschbaumer. Anul fiscal 2020, un an încurajator în pofida pandemiei, cu un rezultat operațional (EBIT din operațiuni, ajustat pentru efectele alocării prețului de cumpărare pentru Automotive Steering și BSH Hausgeräte) de 2,0 miliarde de euro oferă companiei Bosch o bază solidă, pe care să investim în continuare în domenii de importanță viitoare. Cu o cifră a vânzărilor de 71,5 miliarde de euro, cheltuielile pentru cercetare și dezvoltare au rămas practic neschimbate, la 5,9 miliarde de euro, iar marja profitului operațional (EBIT) a ajuns la 2,8 la sută. Ajustată pentru cheltuielile de restructurare, care au împovărat suplimentar rezultatul în 2020, cifra a fost de 4,7 procente.