40 DE ANI DE LA LANSAREA MERCEDES-BENZ CLASA G

De 40 de ani, Mercedes-Benz Clasa G (consum combinat de combustibil: 10.9-15,2 l/100km; emisii CO2: 287-345 g/km) a evoluat constant ca autovehicul emblematic de off-road, dar valorile și principiile pe baza căruia a fost proiectat au rămas aceleaşi din 1979, când a fost prezentat pentru prima dată. Încă de la început, Clasa G a fost considerat un simbol al segmentului din care face parte, fiind un autovehicul performant de teren, cu o dinamică excelentă şi pe carosabil. Îmbunătăţirile aduse constant autovehiculului sunt motivul pentru care Clasa G a ținut mereu pasul cu ultimele tendințe. 

Premiera mondială a modelului Clasa G 460 a avut loc între 4 – 9 februarie 1979 în Toulon, Franța. Informațiile de presă furnizate de Mercedes-Benz cu ocazia acestui eveniment subliniau valori precum „capacitățile de necontestat atât pe teren accidentat, cât și pe carosabil”, dar și „o gamă largă de întrebuințări”. Aceste caracteristici se aplică și modelului de serie Clasa G 463, construit în Graz, Austria, începând cu luna mai 2018. Acestor elemente li se adaugă caracterul unic și tradiția performanței. În ultimele decenii, Clasa G s-a ridicat cu success la nivelul rolului asumat.

Forţe unite pentru Clasa G 

Istoria modelului Clasa G a început în vara anului 1969, când Daimler-Benz AG și Steyr-Daimler-Puch AG au iniţiat discuțiile cu privire la o posibilă colaborare. În 1971, era conturată pentru prima oară ideea unui autovehicul de teren construit în comun, un autovehicul care să îmbine capacități extreme de off-road cu o manevrare optimă pe carosabil. Primul model de lemn a fost creat în aprilie 1973, iar primul prototip, apt pentru circulație, a fost testat în 1974. Clasa G a fost constuit, încă de la început, în cadrul uzinei Puch din Graz-Thondorf, unde, din mai 2018, este asamblat și modelul Clasa G 463.

Primul model de serie lansat pe piață, Clasa G 460, era un autovehicul de teren universal, cu un interior relativ simplu, dar cu un sistem de transmisie construit cu foarte multă atenție la detalii. Sistemul de tracțiune integrală, de dimensiuni standard, cu blocare totală inter-axe a diferențialului și blocări opționale ale diferențialului pe punțile față și spate, ce constituie echipare standard încă din 1985, asigură o manevrare optimă în condiţii off-road. Design-ul caroseriei și axele rigide cu arcuri elicoidale aveau scopul de a asigura flexibilitatea și rezistenţă pe teren. 

Povești de succes

Imediat după lansarea pe piață a început și procesul continuu de dezvoltare a modelului, care s-a dovedit a fi cheia succesului de lungă durată a Clasei G. 

Modificările majore ale modelului au reprezentat salturi importante în dezvoltarea tehnologiilor prezente la bordul Clasei G. De exemplu, în 1990, odată cu lansarea modelului 463, opțiunea de tracțiune integrală, anterior disponibilă doar la cerere, a devenit echipare standard. Ulterior, puternicul şi fascinantul automobil a fost echipat cu motoare cu opt și chiar doisprezece cilindri. În același timp, Mercedes-Benz a promovat Clasa G ca fiind un autovehicul utilitar versatil.