VIITORUL COMISIONARII INTELIGENTE ARE UN NUME: IGO NEO CX 20 LEGATURA INTERACTIVA DINTRE OM SI MASINA, PRIN AUTONOMIE

Unul dintre obiectivele STILL consta în concentrarea pe eficientizarea muncii, reducerea costurilor pentru parteneri. Odată cu dezvoltarea internă inovatoare, iGo neo CX 20, specialiștii în intralogistică STILL încă sunt lideri în producția de echipamente de manipulare robotizate, standard în intralogistică. Soluția intuitivă, standard de comisionare oferă un nivel fără precedent în siguranța proceselor și eficiența intralogisticii. STILL a învins competiția, cu iGo neo CX 20 desemnat drept „CEL MAI BUN PRODUS”.

iGo neo CX 20 interacționează cu operatorul, exact ca un coechipier, urmându-l pas cu pas în timpul comisionării. Astfel, operatorul se poate concentra complet asupra comisionării și poate lucra nestingherit, fără erori. Pe teren, testele au arătat că instrumentul autonom asigură o economie de timp de până la 30 de procente, la o performanță a ridicării îmbunătățită semnificativ, deoarece lipsește urcarea și coborârea în și din vehicul, acțiuni mari consumatoare de timp.

Bază pentru iGo neo CX 20 este utilajul de comisionare deja consacrat în numeroase aplicații, STILL CX 20, cu o capacitate portantă de două tone. Acest vehicul de comisionare a fost înzestrat de inginerii STILL cu abilități cognitive, cu ajutorul tehnologiei inteligente pentru roboți. Rezultatul este un sistem autonom, care este adaptat optim la cerințele de comisionare, cum ar fi de exemplu comerțul cu amănuntul, comerțul de piese de schimb sau tranzacțiile online. Vehiculul inteligent se adaptează la ritmul de lucru al operatorului. Acesta îi dă întotdeauna prioritate operatorului, dar păstrează o distanță de siguranță corespunzătoare, astfel încât să se poată mișca liber în jurul dispozitivului. Ca participant inteligent la trafic, se poziționează la echipamentul de manipulare care acționează autonom în depozit, indiferent de condițiile locale individuale din fluxul curent de materiale.

Vehiculul respectă regulile de circulație în intersecții, față de obstacole sau alte echipamente de manipulare, astfel încât, pentru prima dată, poate fi rezolvată o situație de ambuteiaj al echipamentelor de manipulare autonome și convenționale, în mod sigur.

Această interacțiune interactivă dintre om și mașină devine posibilă, prin sistemul Motion Tracking System integrat, al cărui câmp vizual pe bază de senzori îi permite vehiculului să reacționeze permanent la mediul care îl înconjoară, în modul 360°. Acest sistem se asigură că echipamentul de manipulare detectează intențiile operatorului, în funcție de mișcările acestuia, și că echipamentul poate interacționa cu operatorul. Prin identificarea mediului cu ajutorul laserului, STILL iGo neo CX 20 poate percepe întreaga topologie a depozitului și, pe lângă rafturi sau obstacole, acesta poate recunoaște operatorul și alte persoane.

Sistemul integrat de protecție a persoanelor (SPP), aflat sub partea frontală a vehiculului, garantează că atât mediul înconjurător, cât și persoanele din jurul vehiculului, sunt pe deplin protejate. Recunoașterea panoramică la 180° a scanerului laser integrat garantează un condus preventiv și, astfel, depistarea din timp și estimarea inteligentă a obstacolelor, și o manevrabilitate personalizată și delicată. Deteriorarea containerului aflat pe furci este împiedicată, prin frânarea spontană în caz de urgență. Starea mediului înconjurător este înregistrată de scanere, de 84.000 de ori pe secundă, iar topologia curentă a depozitului este interpretată și utilizată de computer în timp real. Vehiculul poate recurge la un tip de memorie pe termen scurt, cu ajutorul căreia își amintește obstacolele pe care le-a întâlnit. Acesta poate face distincția între obstacolele statice și cele dinamice.

Pasul de la automatizarea clasică la conducerea și transportul autonome este făcut de echipamentul de manipulare, fără alte presetări sau o comandă externă de la distanță. Operatorul poate aduce vehiculul în poziția inițială, prin apăsarea unui buton în punctul de plecare, iar iGo neo CX 20 este deja pregătit de lucru. Dacă revenirea se face pe distanțe mai mari sau sunt parcurse curbe, operatorul poate trece în regimul de lucru manual, printr-o apăsare de buton, sau poate accesa și trage în afară platforma dispozitivului, în mod simplu. Sosit la următorul culoar, prin apăsarea unui buton poate fi selectat din nou regimul de lucru automat, iar vehiculul își urmează din nou operatorul, în mod autonom. Cu ajutorul câmpului său vizual pe bază de senzori, dispozitivul navighează pe distanțe liber selectabile pe culoarul depozitului, cu minim 50 cm distanță față de raft.

Indiferent dacă sistemul de management al depozitului respectiv transmite, prin terminal sau prin „Pick by Voice”, că operatorul și-a părăsit locul de muncă, iGo neo CX 20, cu profilul său îngust, de numai 80 de centimetri, este partenerul ideal, flexibil și autonom, în orice mediu de lucru interior. Datorită tehnologiei „Automation on Demand”, operatorul poate decide liber, în orice moment, dacă dorește să utilizeze vehiculul manual sau automat, pentru a-și îmbunătăți performanța de ridicare. Astfel, iGo neo CX 20 este un sistem suport ideal pentru o comisionare eficientă. Nu contează dacă această comisionare se face pe dreapta, pe stânga sau pe ambele părți.

Un sistem de semnal optic (Optical Signal Unit) atașat de dispozitiv arată, cu un fel de impuls vizual, modul de operare curent. Datorită acestei interfețe de utilizator moderne, non-verbale, utilizarea lui iGo neo CX 20 este posibilă dincolo de barierele lingvistice, culturale și de vârstă, fără o pregătire prealabilă de lungă durată. STILL iGo neo CX 20 transformă operatorul și comisionarul în parteneri intuitivi, în sensul cerințelor unui sistem Intralogistik 4.0. Dacă vehiculul este echipat și cu un acumulator standard, este posibilă și utilizarea tehnologiei litiu-ion.