Compania HELI reprezintă unul dintre cei mai mari producători de stivuitoare din lume, ocupând locul 6 la nivel mondial. A fost înființată în anul 1958 şi în prezent HELI produce o gamă largă de stivuitoare pentru diverse industrii, pornind de la cea de construcții, navală până la industria generală şi retail. Printre gamele de stivuitoare produse se numără: X, Alfa, H2000 și G. Grupul Industrial HELI exportă stivuitoare în peste 70 de țări din întreaga lume și continuă să aibă o creştere constantă a cotei de piața în Europa.
În România, HELI FLT S.R.L este firma reprezentantă a brandului chinezesc HELI. Prezentă pe piață de aproximativ un an, compania a încheiat parteneriate de distribuţie cu firme cheie din toată țara, existând puncte de distribuție în cele mai mari orașe precum: București, Timișoara, Cluj, Craiova, Constanța sau Bacău. Compania HELI oferă clienților săi echipamente de ridicat și manipulare cu un raport calitate-preț foarte bun, propunându-și să satisfacă cerințele și nevoile tuturor.
INTERVIU TEODOR DEAC – DIRECTOR OPERATIUNI, HELI FLT S.R.L.
“Renumele produselor chinezești a fost deteriorat în timp de cei care au adus loturi de produse la prețuri foarte mici, de o calitate foarte scăzută, iar după vânzare nu au putut acoperi problemele de garanție. În ceea ce privește HELI, situația este cu totul diferită.”
Easy Engeneering: Ce ne puteți spune despre HELI România?
Teodor Deac: HELI România și-a început activitatea anul trecut. În prezent lucrăm cu distribuitori şi avem acoperire națională la nivel de reprezentare. Dispunem de stocuri foarte mari, acest lucru reprezentând un avantaj pentru clienţi. Avem câte 50 de echipamente în stocul fizic, care acoperă toate variantele, iar o comandă care nu se află în acest stoc se poate onora în aproximativ 12 săptămâni.
Easy Engeneering: Ce reprezintă HELI ca produs internaţional?
Teodor Deac: Practic, stivuitoarele HELI sunt produse în unul dintre cele mai mari centre de stivuitoare din lume. Reprezentanții HELI au reușit să își standardizeze producția, producând şi tot ceea ce înseamnă componente. În ceea ce priveşte configurațiile pentru stivuitoarele exportate în Europa, sunt folosite motoare japoneze și americane. De exemplu, motoarele Kubota sunt folosite pentru variantele diesel, Nissan pentru GPL și benzină, iar Mitsubishi pentru gamele mai mari. Ca și elemente de confort sunt folosite branduri cunoscute, asamblând componente de la producători consacrați. Ca rezultat final, este un produs foarte competitiv din punct de vedere al calităţii.
Easy Engeneering: Care sunt punctele forte ale stivuitoarelor?
Teodor Deac: În Europa HELI exportă peste 10.000 de unități pe an şi este singurul brand chinezesc acceptat ca și produs de clasă medie. În ceea ce priveşte mentalitatea, trebuie cunoscut faptul că HELI oferă un produs eficient, raportându-ne efectiv la calitate-preț. În țara noastră, tendința este de a merge ori pe produse din gama high-end, ori pe ce este mai ieftin în piață. Există însă şi profesioniști care analizează mai atent produsele. Acoperim întreaga gamă de stivuitoare, de la 1.000 la 45.000 kg. Pentru Europa distribuim o gamă de produse ce se încadrează de la 1.000 la maxim 10.000 kg. Până în momentul de faţă am vândut două stivuitoare de 10.000 kg și unul de 8.000 kg, ceea ce este promițător.
Easy Engeneering: Către ce tip de companii vă adresaţi?
Teodor Deac: Ne adresăm în principal companiilor de nivel mediu din industrii precum cea a construcţiilor, industria generală, logistică, navală, retail, etc. Nu eliminăm niciun segment de piață deoarece echipamentele au o adresabilitate largă. Am purtat recent discuții şi cu firme foarte mari din industrie, iar acestea au fost deschise către colaborare.
Easy Engeneering: Sunteți dispuși să faceți prezentări de produse celor interesați?
Teodor Deac: Da. Avem chiar şi stivuitoare pe care le ținem în regim de showroom la dealerii noștri cei mai importanţi. Acestea pot fi văzute şi încercate oricând. Plănuim pe viitor să oferim și stivuitoare de probă, adică acestea vor sta o perioadă fixă de timp în flota viitorilor clienţi, pentru a le încerca. Clienţii devin tot mai receptivi la ce aduce China ca produse și încep să fie din ce în ce mai atenţi unde se duc banii și ce obțin efectiv din investiție. HELI nu face compromisuri în ceea ce privește echiparea şi preferăm să explicăm faptul că nu există riscuri din punct de vedere al utilizării şi calităţii.
Easy Engeneering: Care este cel mai inovator stivuitor?
Teodor Deac: Pentru România, HELI produce mai multe tipuri de stivuitoare inovatoare precum cele din gama Green. Acestea sunt adaptate foarte bine liniilor grafice, tehnologice şi economice actuale. De asemenea, stivuitoarele din seria H se pretează cel mai bine pentru piața din România. Se pot monta orice fel de atașamente şi avem parteneriate cu firme consacrate care se ocupă de montaj.
Easy Engeneering: Ce ne puteţi spune despre piesele de schimb?
Teodor Deac: Renumele produselor chinezești a fost deteriorat în timp de cei care au adus loturi de produse la prețuri foarte mici, de o calitate foarte scăzută, iar după vânzare nu au putut acoperi problemele de garanție. În ceea ce privește HELI, situația este cu totul diferită. În primul rând, suportul pe care îl oferim este prompt și de calitate. Dispunem de centre de piese de schimb în Bulgaria unde se află compania mamă, la Sofia şi la Ruse. În general, piesele de schimb se găsesc foarte ușor şi pe piaţa din România datorită inscripţionării cu coduri, fiind comercializate de către firmele specializate în importul de piese pentru stivuitoare multibrand. De asemenea, distribuitorii noştri sunt aleşi în funcţie de posibilitatea acestora de a oferi un service de calitate şi foarte prompt, firme care au un renume la nivel național ori local, cu o logistică bine pusă la punct.
Easy Engeneering: Cum vedeți piaţa până la sfârșitul anului?
Teodor Deac: Avem mari speranțe în cea de-a doua jumătate a anului deoarece avem foarte multe proiecte în derulare pe fonduri europene, proiecte care au fost blocate până acum. Însă, începând cu luna august va avea loc o deblocarea de fonduri şi sperăm să ne atingem obiectivele. Ne-am propus să vindem 70 de unități anul acesta, un obiectiv curajos dar extrem de realist, momentan situându-ne în grafic. Estimarea pentru 2014 nu poate fi decât bună, noi am plecat de la zero, piața este în creștere iar odată cu piața vom crește și noi.
www.heli-ro.ro