INTRALOGISTICA SE CONFRUNTĂ CU UN MOMENT DE COTITURĂ. STILL VINE CU SOLUȚII

Lipsa forței de muncă calificate, presiunea costurilor și schimbările climatice sunt factorii care determină un punct de cotitură în domeniul intralogisticii. Doar acele companii care vor îmbrățișa aceste schimbări vor rămâne competitive în viitor. Acesta a fost subiectul principal a două sesiuni intitulate “Thesen am Tresen – discursul despre logistica STILL” din cadrul Summitului Logistic 2022 de la Hamburg.

După premiera de succes a discursului de anul trecut de la Berlin, furnizorul de intralogistică STILL și-a făcut o apariție săptămâna trecută cu două secvențe pe scena principală a Summitului Logistic din cadrul centrului de congrese CCH. Experții în logistică au discutat teze punctuale pe temele automatizării și circularității cu jurnaliștii Thilo Jörgl și Anita Würmser în cadrul unui speed talk cu durata de 25 de minute fiecare.

“Mulți dintre cei aproximativ 1.700 de participanți ne-au oferit un feedback foarte pozitiv – atât în ceea ce privește conținutul de actualitate, cât și formatul distractiv”, a declarat Frank Müller, Senior Vice President Brand Management STILL EMEA.

Tendințele în domeniul intralogisticii au fost rareori mai clare: automatizarea și durabilitatea sunt două subiecte centrale ale prezentului. Aproape toate companiile vor investi în aceste domenii în următoarele douăsprezece luni. Tehnologiile adecvate sunt disponibile și devin treptat mai ieftine, pragul de intrare scade rapid și, în același timp, deficitul de lucrători calificați și salariile în creștere sporesc presiunea pentru automatizare, chiar și în cazul depozitelor existente. Cu toate acestea, principalul motor pentru noile proiecte este lipsa de lucrători calificați, care nu se va schimba pe termen lung, a explicat Müller în timpul sesiunii de automatizare.

În acest context, Marten Bosselmann a avansat teza: “Cei care nu reușesc să gândească împreună omul și mașina în automatizare nu au înțeles viitorul logisticii”, a declarat președintele Asociației germane de logistică pentru colete și curierat rapid (BIEK). În opinia sa, lipsa forței de muncă și creșterea costurilor cu personalul fac inevitabilă automatizarea centrelor de colete. Ideea nu este de a concedia personal, ci de a-l ușura. Companiile trebuie să reușească să “transforme omul și mașina în colegi”, spune Bosselmann.

Potrivit lui Müller, în prezent, în mintea multor manageri are loc o schimbare de gândire. Acest lucru se datorează în principal faptului că automatizarea devine mai accesibilă. Mai presus de toate, proiectele de automatizare în instalațiile existente vor fi posibile în viitor în scurt timp și fără modificări majore.

În acest context, managerul a anunțat pe scenă o nouă colaborare între STILL și idealworks. Compania cu sediul la München este specializată în roboți mobili autonomi (AMR). Compania hanseatică este acum un partener internațional de vânzări și servicii pentru dispozitivele autonome, care pot transporta independent încărcături de până la 1.000 de kilograme.

Proiectele cu AMR-uri care sunt flexibile și ușor de scalat dau roade cu promptitudine, susține Florian Menold. Cu toate acestea, situația este diferită pentru proiectele mai mari, explică directorul general pentru Franța al grupului logistic Pfenning. Având în vedere perioadele contractuale tot mai scurte cu clienții, astfel de proiecte reprezintă o provocare pentru furnizorii de logistică contractuală. Potrivit lui Menold, deseori, proiectele mari se amortizează abia după cinci ani. Pentru a permite operatorilor de logistică contractuală să integreze cu ușurință noi clienți cu mărfuri diferite în rețeaua logistică, managerul ar dori să existe mai multă flexibilitate. “Automatizarea nu este suficient de flexibilă în prezent”, a fost teza sa.

Companiile de intralogistică – și clienții lor – trebuie, de asemenea, să regândească subiectul circularității. Acest lucru a fost subliniat de către omul de știință Christoph Küffner de la Universitatea Friedrich-Alexander din Erlangen-Nürnberg în cadrul celeilalte conferințe. “Protecția climei începe de astăzi – nu mai există același lucru”, a subliniat cercetătorul. El preconizează că, în domeniul logisticii, din ce în ce mai multe companii vor acționa în anii următori conform principiului economiei circulare.

Karl Knipfelberg a relatat că a avut loc deja o schimbare de gândire la STILL: “Viitorul RXE este primul stivuitor care va fi gândit în termeni circulari”, spune vicepreședintele Counterbalance & Energy de la KION ITS EMEA. Conform unui studiu de concept, sunt posibile economii de dioxid de carbon de două cifre ca rezultat. “Măsurile de sustenabilitate nu fac decât să stabilizeze ceea ce există deja. Companiile trebuie să introducă un ciclu eficient și funcțional al materialelor”, a fost teza sa. Cu toate acestea, circularitatea trebuie să fie întotdeauna gândită în mod holistic – de la proiectarea produsului, prin lanțul de aprovizionare, producție, utilizarea de către clienți până la reutilizare.

O filozofie care își croiește drum și în sectorul vehiculelor comerciale, după cum a confirmat Dr. Frank Albers, director general de vânzări și marketing la Fahrzeugwerk Bernard Krone. Deja în proiectarea remorcilor, accentul este pus pe tot ceea ce înseamnă de la utilizare până la eliminare. Principalele pârghii sunt greutatea, aerodinamica și reutilizarea materialelor după prima viață a unei remorci, care durează în medie opt ani. Recent, a fost introdusă și o punte electrică.

A doua viață joacă, de asemenea, un rol din ce în ce mai important în dezvoltarea echipamentelor industriale, ca parte a conceptului de circularitate. Pentru a evita compromiterea fiabilității și calității pentru client, STILL lucrează la concepte pentru reutilizarea bateriilor Li-Ion, de exemplu, sau la strategii de utilizare a pilelor de combustie în a doua viață a echipamentului. “Tehnologia deschisă este importantă pentru noi”, spune Knipfelberg. STILL este primul producător de echipamente originale din Europa care dispune de propria unitate de producție a pilelor de combustie – la sediul său din Hamburg. Aceasta va începe cu producția de echipamente de 24 de volți.

Fie că este vorba de vehicule comerciale sau de soluții intralogistice: Cea mai mare pârghie atunci când vine vorba de economisirea energiei este adesea modul în care aceasta este utilizată. De aceea, atât Krone, cât și STILL își ajută clienții să economisească energie în utilizarea zilnică. Sistemele de monitorizare a presiunii pneurilor în remorci sau gestionarea inteligentă a energiei pentru a evita vârfurile de energie costisitoare la încărcarea bateriilor sunt doar două dintre numeroasele servicii care vor facilita clienților trecerea la sustenabilitate în viitor.

STILL oferă soluții logistice personalizate și implementează munca inteligentă în echipă a stivuitoarelor electrice cu furcă și tehnologia, software-ul și serviciile din depozite. Ceea ce a reușit să realizeze fondatorul companiei, Hans Still, în 1920 prin creativitate, spirit antreprenorial și calitate deosebite, s-a transformat rapid într-o marcă puternică binecunoscută în toată lumea. Astăzi, în jur de 9.000 de angajați calificați lucrează în cercetare și dezvoltare, producție, marketing și service cu scopul unic de a satisface nevoile clienților din toată lumea. Cheile succesului companiei sunt produsele extrem de eficiente, mergând de la oferte complete specifice sectorului pentru întreprinderi mari și mici, până la programe de logistică asistată de calculator pentru gestionarea eficientă a depozitelor și a fluxului de materiale.

www.still.ro

Facebook

LinkedIn

Instagram