După 117 ani de produs anvelope, Goodyear prezintă o nouă viziune asupra viitorului prin lansarea anvelopei care este cu mult diferită faţă de restul anvelopelor de pe piaţă. Aceasta are o formă sferică. Goodyear prezintă cea mai nouă anvelopă concept a sa, Eagle-360, la Salonul Internațional Auto de la Geneva. Această anvelopă în formă sferică, printată 3D, este viziunea Goodyear asupra viitorului și prezintă o soluție inspirată pentru viitorul pe termen lung când condusul autonom este de așteptat să fie dominant în lume.
Forma unică a anvelopei Goodyear Eagle-360 ar putea contribui la creșterea siguranței și manevrabilității care sunt atât de necesare în cazul mobilității autonome. Forma sferică a anvelopei este cheia celui mai înalt nivel de manevrabilitate. Anvelopa cu multiple posibilăți de orientare se poate mișca în orice direcție, contribuind astfel la siguranța pasagerilor. Tehnologia activă permite anvelopei să se miște cât are nevoie pentru a reduce alunecarea în cazul unor pericole potențiale, cum ar fi gheața neagră sau obstacole bruște, astfel încât ele să contribuie la menținerea vehicului pe o trasă sigură.
“Prin reducerea constantă a interacțiunii șoferului și a intervenției acestuia în cazul mașinilor care se conduc singure, anvelopele vor juca un rol chiar mai important decât acela de a fi legătura cu suprafața de rulare,” a spus Joseph Zekoski, Vice Președinte Senior și CTO la Goodyear. “Anvelopa concept de la Goodyear va juca un dublu rol în viitor, atât ca platformă creativă care să treacă dincolo de limitele convenționalului, cât și ca banc de probe pentru testarea tehnologiilor de generație următoare.”
În plus, forma sferică a anvelopei Goodyear Eagle-360 furnizează o călătorie lină prin crearea unei mișcări laterale, fluide. Aceasta ajută mașina să depășească un obstacol fără să își schimbe direcția de condus. Pentru că întoarcerea la 360 de grade este posibilă cu aceste anvelope, s-ar putea face față constrângerilor legate de locurile de parcare în viitor, fiind din ce în ce mai puțin loc necesar parcării mașinilor ce vin echipate cu anvelope în formă sferică. Aceasta ar putea duce la creșterea capacității de parcare a locurilor publice fără a crește și dimensiunea acestora.