BOSCH SI DAIMLER: METROPOLA DIN CALIFORNIA VA DEVENI UN ORAS PILOT PENTRU CONDUCEREA AUTOMATIZATA

Bosch și Daimler accelerează dezvoltarea conducerii complet automatizate, fără șofer (nivel 4/5 SAE) în zone urbane și pregătește terenul în acest sens. Partenerii au ales California ca locație pilot pentru prima flotă auto de testare. În a doua jumătate a anului 2019, Bosch și Daimler vor oferi clienților un serviciu pentru navetă cu autovehicule autonome pe trasee selectate dintr-o metropolă californiană.

Se preconizează că operatorul acestei flote de testare și al serviciilor de mobilitate pe bază de aplicații va fi Daimler Mobility Services. Proiectul pilot va demonstra modul în care serviciile de mobilitate, cum ar fi cele covoiajare (car2go), serviciile de închiriere autovehicule cu șofer (mytaxi) și platformele multi-modale (moovel) pot fi interconectate în mod inteligent pentru crearea mobilității viitoare. În plus, partenerii au ales compania americană Nvidia ca furnizor pentru platforma de inteligență artificială ca parte a rețelei lor de unități de comandă

Pentru a dezvolta în colaborare un sistem de conducere pentru autovehiculele complet autonome, fără șofer, Bosch și Daimler se bazează pe experiența în domeniul auto acumulată de-a lungul multor zeci de ani, aducând pe piață inovații testate și sigure. Ambele companii sunt ghidate de aceeași filosofie: „Factorul decisiv este introducerea unui sistem sigur, fiabil și matur”, spune Dr. Michael Hafner, directorul departamentului de conducere automatizată din cadrul Daimler AG. „Siguranța este pe primul loc și stă la baza tuturor aspectelor și etapelor de dezvoltare în vederea lansării producției de serie. În caz de dubii, rigurozitatea este mai importantă decât viteza”.

„Dezvoltarea conducerii automatizate până la nivelul de pregătire pentru producția de serie este ca o competiție de decatlon”, este de părere Dr. Stephan Hönle, vicepreședintele senior al diviziei Conducere automatizată a Robert Bosch GmbH. „Nu este suficient să fii bun în unul sau două domenii. La fel ca noi, trebuie să stăpânești perfect toate disciplinele. Doar atunci vom reuși să aducem conducerea automatizată în siguranță pe șosele și în orașe”.

Un factor decisiv pentru conducerea complet automatizată și fără șofer în mediul urban este recunoașterea fiabilă a zonei din jurul autovehiculului cu ajutorul diverșilor senzori. Analizarea și interpretarea diverselor date obținute și traducerea lor în comenzi de conducere în timp foarte scurt necesită o putere de calcul imensă: autovehiculele complet autonome, fără șofer, vor fi niște super-computere mobile. În același timp, conducerea complet automatizată, fără șofer, în zone urbane necesită o arhitectură versatilă, redundantă și cel mai înalt nivel de siguranță funcțională. Pentru a asigura acest nivel de siguranță, operațiile de calcul necesare sunt efectuate în paralel în circuite diferite. Aceasta înseamnă că sistemul recurge în mod instantaneu la aceste rezultate de calcul paralel atunci când este necesar.