TOP 5 LUCRURI DE AVUT ÎN VEDERE ATUNCI CÂND ÎȚI ALEGI FURNIZORUL DE SERVICII PENTRU INFRASTRUCTURA CRITICÃ

Dacă ai trecut vreodată prin coșmarul generat de perioadele de nefuncționare neplanificate ale centrului tău de date, atunci știi cât de important este să ai la dispoziție cele mai bune servicii de mentenanță și reparații pentru infrastructura critică, inclusiv pentru unitățile de alimentare neîntreruptibilă (UPS) și sistemele de management termic, împreună, fac ca afacerea ta să fie mereu online.

În principiu, suntem cu toții de acord că timpul de nefuncționare poate însemna o pierdere de mii de dolari în fiecare minut, așa că investiția în furnizori profesioniști de servicii pentru centre de date pare o decizie absolut firească, nu-i așa? Și totuși, prima întrebare pe care o pun mulți decidenți atunci când vine vorba de service este: „Cât mă va costa asta?”

Deși prețul este un criteriu important, cu siguranță nu este singurul factor pe care să îl iei în calcul atunci când decizi în cine să ai încredere pentru mentenanța unora dintre cele mai importante echipamente din centrul de date. De fapt, prețul nu nici măcar nu este printre primele cinci.

Iată câteva aspecte cheie care nu se limitează la tariful orar și care, în cele din urmă, vor contribui la reducerea costurilor totale, pe termen lung:

Nr. 1: Cât de repede poate răspunde furnizorul de servicii la apelul tău?

Nu uita – timpul de nefuncționare te poate costa mii de dolari în fiecare minut. În caz de urgență, ai nevoie de un furnizor de servicii care, dacă se poate, să fi ajuns chiar de ieri, mulțumesc foarte mult. Este important să alegi un furnizor care se află relativ în apropiere de centrul de date și care are un timp de răspuns garantat. Pentru că nu poți ști niciodată când va avea loc dezastrul, capacitatea de a beneficia de asistență de urgență 24/7 este, în mod evident, o necesitate. De asemenea, e indicat să verifici politicile de planificare prioritară, pentru a-ți face o idee despre modul în care va fi gestionată situația de urgență, atunci când ai nevoie de două mâini calificate, care să preia controlul rapid.

Nr. 2: Ce tip de piese de schimb sunt utilizate și cât de disponibile sunt acestea?

Fie că este vorba de un serviciu de urgență sau de o mentenanță preventivă a unui centru de date, piesele potrivite fac diferența în modul de funcționare al echipamentelor. Pe scurt, piesele trebuie să fie disponibile imediat, mai ales în situațiile de urgență, în care timpul înseamnă literalmente bani. De aceea, caută un furnizor care să dispună de un inventar extins de piese de schimb originale, care nu au fost vreodată recondiționate. Apoi, asigură-te că furnizorul are un istoric foarte bun de livrare a pieselor la timp (este de preferat 90% sau mai mult). În plus, ia în considerare și timpul mediu de reparație (MTTR), care, în mod evident, trebuie să fie cât mai scăzut posibil, astfel încât repunerea în funcțiune să aibă loc cât mai rapid. Nu în ultimul rând, în funcție de vârsta echipamentelor ce alcătuiesc infrastructura, e bine să verifici și disponibilitatea acelor piese care au fost, între timp, scoase din fabricație.

Nr. 3: Ți se oferă actualizări de firmware pentru echipamentele recent livrate?

Pentru sistemele de ultimă generație, proiectate și controlate digital, accesul la actualizările de firmware ale producătorilor OEM este aproape obligatoriu. Actualizările firmware-ului trebuie efectuate în timpul vizitelor de mentenanță preventivă, astfel încât echipamentul să fie întotdeauna actualizat și întreținut corespunzător. În timp ce unele terțe părți îți pot oferi propriul firmware, e bine să știi că singura modalitate de a optimiza performanța echipamentelor este cu ajutorul upgrade-urilor de la producătorii OEM.

Nr. 4: Care este protocolul de instruire?

Este de la sine înțeles că, cu cât un furnizor de servicii pentru centrele de date este mai bine pregătit să intervină la un anumit model, cu atât mai puțin probabil vor apărea aceste erori. Așadar, află dacă furnizorul pentru care vrei să optezi are anumite standarde de pregătire profesională sau de formare continuă pentru tehnicienii de service și cere o copie a acreditării și certificărilor actuale de formare. De asemenea, ar trebui să verifici dacă furnizorul este instruit special pentru a deservi marca de echipamente pe care o deții. La modul ideal, e nevoie de un furnizor care să aibă acces permanent la cele mai recente informații despre echipamentele pe care le utilizezi, inclusiv accesul la inginerii de proiectare OEM, schemele tehnice și specificații.

Nr. 5: Care este politica de siguranță a furnizorului de servicii și care sunt indicatorii săi de performanță în acest domeniu?

Pe lângă pregătirea profesională specifică gestionării echipamentelor, furnizorii de servicii ar trebui să ofere și o instruire în materie de siguranță, pentru a lucra în jurul echipamentelor electrice. Află dacă furnizorul derulează un program oficial pentru aspectele legate de siguranță. Un furnizor care asigură un program continuu de formare și certificare în materie de siguranță și are performanțe bune în acest domeniu, merită să i se ofere încrederea de a lucra în jurul echipamentelor sensibile și critice.

Serviciile Vertiv™ LIFE™ – soluția cea mai apropiată de o poliță de asigurare de viață pentru nevoile infrastructurii tale critice

Vertiv susține toate tipurile de aplicații cu o ofertă extinsă de servicii, inclusiv instalare, pornire, conectare, întreținere, înlocuiri, monitorizare și diagnoză la distanță 24/7 și multe altele. Serviciul nostru de diagnoză la distanță și monitorizare preventivă LIFE™ aduce un plus de valoare, oferind informații în timp real pentru a lua cele mai bune decizii, deoarece permite detectarea timpurie a anomaliilor și intervenția imediată în cazul unei alarme. Toate echipamentele incluse în pachetul de servicii Vertiv LIFE™ sunt conectate permanent, 24/7, la organizația de servicii Vertiv. În plus, poți beneficia de serviciile Vertiv LIFE™ pe durata întregului ciclu de viață al produsului, atât în perioada de garanție, cât și după încheierea acesteia, împreună cu un contract de service.

De ce să alegi serviciile Vertiv LIFE?

Prezența globală

Cu cea mai largă și mai cuprinzătoare prezență a serviciilor din industrie, Vertiv se asigură că asistența de specialitate este la îndemână ori de câte ori este necesar. Suntem acolo pentru tine.

Expertiza tehnică

Inginerii noștri sunt instruiți la Academia Vertiv. Misiunea Academiei Vertiv este să se asigure că inginerii își consolidează și își mențin abilitățile tehnice, cunoștințele și know-how-ul, sporindu-și expertiza existentă în raport cu serviciile din ciclul de viață al produselor.

Pregătirea academică este o garanție a faptului că organizația de servicii excelează în privința celor mai noi apariții în materie de produse, a standardelor de siguranță și industrie, precum și în domeniul inovației.

Suport complet pentru servicii

Vertiv asigură suportul necesar pentru întreaga infrastructură critica, printr-o ofertă extinsă de servicii, ce îmbunătățește disponibilitatea rețelei și asigură liniștea sufletească 24/7.

Portofoliul nostru de servicii poate acoperi o gamă largă de nevoi ale clienților:

  • Răspuns de urgență: atunci când apare o defecțiune neașteptată, fiecare secundă contează. Beneficiezi de servicii rapide și fiabile, pentru ca activitatea să poată fi reluată.
  • Servicii de proiect: maximizezi investițiile, previi întârzierile și eviți reluarea anumitor etape cu planificarea și execuția eficientă a proiectului.
  • Servicii de răcire / management termic: serviciile integrate, oferite pe întreaga durată a ciclului de viață, te ajută să maximizezi performanța sistemelor de management termic sau  de răcire.
  • Mentenanță preventivă: proiectează și implementează o strategie de mentenanță care va îmbunătăți disponibilitatea și performanța infrastructurii tale IT.
  • Servicii la distanță: asigură funcționalitatea sistemelor critice și bazează-te pe experți din domeniu care folosesc soluții avansate de monitorizare pentru a capta și analiza datele sistemului, transformându-le în acțiuni concrete.
  • Reparații și recondiționări: dacă înlocuirea echipamentelor îmbătrânite este o misiune imposibilă, repară-le și recondiționează-le pentru a obține performanțe noi.
  • Servicii de optimizare a performanței: durata de viață a echipamentelor IT critice poate fi chiar mai scurtă decât durata de proiectare, dacă acestea nu sunt optimizate periodic. Beneficiezi de o ofertă holistică de servicii de performanță, cu ajutorul căreia poți optimiza perioada de funcționare a echipamentelor critice și a centrului de date.
  • Gestionarea pieselor de schimb: atunci când piesele de care ai nevoie sunt disponibile la fața locului, timpul de nefuncționare se reduce, iar reluarea activității are loc mai rapid.

Infrastructura critică are un rol extrem de important în succesul oricărei afaceri, pentru că asigură funcționarea, eficiența și, implicit, profitabilitatea. De aceea, alegerea unui furnizor de servicii nu ar trebui să fie un proces superficial, ci dimpotrivă. Atunci când găsești un furnizor care întrunește toate cele 5 criterii din Top, poți avea încrederea că echipamentul pe care te bazezi este, la rândul său, pe mâini bune, iar serviciile achiziționate își vor dovedi valoarea pe termen lung.

Pentru a afla mai multe despre oferta Vertiv de programele și serviciile, poți accesa Vertiv.com. Pentru detalii specifice despre modul în care putem veni în întâmpinarea nevoilor tale privind infrastructura critică, trimite-ne un e-mail la adresa emea.ro.hello@vertiv.com.

Un articol de Oana Ianole, AC Power & Service Sales Manager, Vertiv România și Moldova.