SOLUTIILE CONECTATE SI INTELIGENTE STIMULEAZÃ CRESTEREA ÎN CADRUL BOSCH

Acasă, pe drum, la serviciu, la spital sau chiar pe orbită: Bosch îmbunătățește viața de zi cu zi a oamenilor din toate categoriile sociale cu soluții inteligente și conectate. În același timp, compania accesează noi domenii de activitate prin software, servicii și licențe. „Ne digitalizăm în mod sistematic activitatea de bază pentru a spori avantajele clienților noștri. În viitor, ne propunem să transformăm vânzarea fiecărui produs digital în venituri bazate pe servicii”, declară Tanja Rückert, directorul digital al Grupului Bosch, în cadrul CES din Las Vegas. Pentru a atinge acest obiectiv, Bosch se concentrează pe conexiunea IoT cu IA – cu alte cuvinte, conectează Internetul lucrurilor (IoT) cu inteligența artificială (IA). 

Acest lucru creează un lanț de efecte pozitive în care produsele conectate furnizează informații care, la rândul lor, sunt procesate prin intermediul IA și încorporate în actualizările software pentru aceste produse. La baza acestei abordări se află avantajele pentru clienți, deoarece permite utilizatorilor să fie parte integrantă a procesului de dezvoltare și facilitează adaptarea soluțiilor în funcție de nevoile lor. În plus, nici dezvoltarea, nici crearea de valoare nu se încheie cu vânzarea produselor. „Observăm că o astfel de combinație între inteligența artificială și IoT reprezintă cheia pentru a obține cele mai multe avantaje ale utilizatorilor prin ambele tehnologii”, spune Rückert. „Pe lângă faptul că ne permite să dezvoltăm noi modele de afaceri, această abordare ne ajută să oferim produse și soluții mai bune, care oferă valoare adăugată reală pentru indivizi și societate în ansamblu”. 

Extinderea expertizei în materie de software: Bosch modelează deja viitorul 

Bosch a pus bazele acestui lucru cu mult timp în urmă. Începând cu noul an, toate clasele de produse electronice vor putea fi conectate. Vânzările de scule electrice conectate, aparate de uz casnic și sisteme de încălzire au crescut cu 50 de procente în decurs de un an – de la patru milioane de unități în 2020 la peste șase milioane în 2021. Datorită Centrului Bosch pentru Inteligență Artificială (BCAI), compania a creat o unitate puternică în domeniul IA, care a contribuit deja cu aproximativ 300 de milioane de euro la rezultat.

În plus, compania investește în total peste patru miliarde de euro în fiecare an în expertiza sa în materie de software, din care aproximativ trei miliarde sunt destinate afacerii în sectorul mobilității. Pentru a modela viitorul mobilității definit de software, Bosch va reuni, de asemenea, activitățile de dezvoltare pentru software independent de aplicație într-o singură unitate, începând cu jumătatea anului 2022. În viitor, sub umbrela filialei sale ETAS GmbH, compania va dezvolta și vinde software de bază pentru autovehicule, produse middleware, servicii cloud și instrumente de dezvoltare pentru aplicații universale. De asemenea, Bosch avansează rapid în conducerea conectată și automatizată. În ultimii cinci ani, Bosch a generat aproximativ nouă miliarde de euro în vânzări doar cu sistemele de asistență pentru șofer și senzorii asociați.

Bosch Tech Compass: un sondaj efectuat în cinci țări din întreaga lume

Bosch Tech Compass – un sondaj reprezentativ efectuat în cinci țări și prezentat pentru prima dată în cadrul CES – relevă așteptările oamenilor din întreaga lume cu privire la noile tehnologii. Potrivit sondajului, majoritatea respondenților (72 de procente) este convinsă că progresul tehnologic face lumea un loc mai bun, de exemplu, percepându-l ca o cheie pentru combaterea schimbărilor climatice (76 de procente). În același timp, patru din cinci oameni consideră că tehnologia ar trebui să se concentreze mai mult pe abordarea marilor provocări ale erei noastre decât pe satisfacerea nevoilor individuale. „De asemenea, Bosch consideră că tehnologia oferă o gamă largă de avantaje”, spune Rückert. „Când vorbim despre înalta tehnologie, nu ne referim doar la depășirea limitelor a ceea ce este posibil. Utilizăm tehnologia ca mijloc de a îmbunătăți viața oamenilor oriunde s-ar afla.”

Din spațiu la medicina pediatrică: sistemul de senzori Bosch SoundSee

Un exemplu al avantajelor oferite de IA și de conectivitate este sistemul de senzori SoundSee. De la sfârșitul anului 2019, a călătorit prin spațiu pentru a identifica sunete neobișnuite pe SSI, utilizând algoritmi IA pentru a analiza și indica când este necesară întreținerea. Acum, în colaborare cu compania non-profit de asistență medicală Highmark din Pittsburgh (SUA), Bosch urmărește utilizarea complet „pământească” a acestei tehnologii: investighează modul în care tehnologia IA audio poate fi utilizată ca instrument de diagnosticare în medicina pediatrică. Mai exact, Bosch și Highmark lucrează pentru a adapta senzorii într-un mod care să le permită să detecteze afecțiuni pulmonare, cum ar fi astmul, într-un stadiu incipient, doar ascultând ritmul de respirație al copiilor. „Utilizarea tehnologiei inovatoare pentru a îmbunătăți sănătatea copiilor – exact la asta ne referim prin înaltă tehnologie”, spune Mike Mansuetti, președintele Bosch în America de Nord. Utilizarea SoundSee în medicină ilustrează, de asemenea, modul în care înțelege Bosch imperativul său strategic „Tehnică pentru o viață”.

Noul senzor de gaz Bosch – primul de pe piață care include inteligență artificială – servește atât la protejarea oamenilor, cât și a naturii. Parte a senzorului Silvanet Wildfire de la Dryad, este în esență un nas digital care ajută la detectarea din timp a incendiilor de pădure. Senzorii Dryad sunt atașați de copaci, unde monitorizează continuu microclimatul local pentru a detecta incendiile incipiente și pentru a notifica fără fir autoritățile locale, cu mult înainte ca sistemele bazate pe camere de supraveghere sau prin satelit să poată facă acest lucru. Pe lângă posibilitatea de a proteja împotriva devastării provocate de incendii, acest lucru poate reduce emisiile globale de carbon generate de incendiile forestiere. „Acești senzori vor ajuta la salvarea de vieți, de locuințe și la prevenirea degajării unor tone de CO2 în atmosferă – totul datorită inteligenței artificiale și conectivității”, spune Mansuetti.

High Tech #LikeABosch: campanie nouă pentru soluții inteligente

O nouă campanie Bosch prezintă soluţiile dezvoltate de companie pentru a îmbunătăţi lucrurile mărunte din viaţa de zi cu zi a oamenilor. Denumită „High tech #LikeABosch – cu multe soluții conectate, inteligente și sustenabile”, protagonista acesteia îi poartă pe telespectatori printr-un tur al rutinei ei zilnice, utilizând în același timp mai multe soluții Bosch, de la ochelari inteligenți la o bicicletă electrică conectată și un permis de acces digital pentru serviciu. Acest lucru îl face pe fiul ei adolescent, care la începutul videoclipului a declarat că mama lui este „de modă veche”, să pară destul de rupt de realitate.