Capitala Senegalului, Dakar, este în întregime “sfânta sfintelor” iubitorilor de raliu. După o scurtă întrerupere a Paris-Dakar din cauza problemelor politice din Mauritania, competiția a început din nou în anul 2009 sub numele Africa Eco Race. Sunt o mulțime de povești interesante legate de acest raliu. Una dintre ele este povestea așa-numitei „Regina Deșertului”.
În anul 1986 Honda a decis să ia parte la competiție cu un nou prototip care a fost conceput expres pentru a câștiga competiția Paris-Dakar. Cu acest scop a fost creat NXR750, cu o putere mare, în doi cilindri și cu un motor compact de 45° V-twin. Acest model legendar Honda a câștigat la debutul competiției Paris-Dakar și, pentru următorii trei ani, a câștigat titlul meritat de „Regina Deșertului”.
După 27 de ani Honda dorește din nou să domine raliul african cu o versiune mai tânără a modelului NXR750: cel mai bine vândut model pentru segmentul Adventure. Cu sprijinul Honda Europe și RedMoro (Distribuitor exclusiv pentru modelele Honda Off-road), Regina Deșertului ar putea să își retrăiască trecutul glorios datorită pilotului de curse profesionist, italianul Paolo Ceci.
12 etape, 6.500 km (dintre care mai mult de jumătate ca etape speciale) de-a lungul Marocului, Mauritaniei, Senegalului și a deșerturilor. Este cea mai dificilă competiție din întreaga lume cu care Paolo Ceci se confruntă acum în Africa. Cursa a început pe 2 ianuarie și a intrat pe teritoriul Mauritaniei pe 7 ianuarie, cu Dakar destinație finală.
Pakelo Lubricants este partenerul tehnic al acestui proiect ambițios. Modelul lui Ceci, Africa Twin, este echipat cu Pakelo Krypron MBK SAE 10W-40, un ulei de motor sintetic pentru motociclete în 4 timpi care au nevoie de un produs de o performanță ridicată. Acest ulei de motor a fost testat cu succes atât în timpul Meerzouga și Tuareg Rallye sub niște condiții foarte stricte. De asemenea, pentru suspensii, Paolo Ceci utilizează un produs al seriei AMFLUID (viscozitate precisă de 5W) care asigură o frecare redusă și o eficiență de durată. În plus față de produsele esențiale pentru curățarea lanțului (Chain Lube MBK Off-Road) și pentru piesele mecanice (Brake Cleaner MBK), Pakelo furnizează lichidul de răcire G30 Ready MIX, un produs din gama Glysantin, pe care îl distribuie datorită unui acord de co-branding cu BASF.
Încă de la începutul primelor etape ale competiției din Maroc, Paolo Ceci a avut rezultate foarte bune, păstrând locurile întâi și doi în clasamentul general, cu toate că o mică problemă de alimentare cu carburant care a avut loc în etapa a treia, l-a forțat pe Ceci să piardă 40 de minute și o mulțime de energie. La finalul ultimei etape marocane, Paolo Ceci este al doilea, chiar în spatele KTM – tânărul pilot de curse israelian, Gev Teddy Sella. Mauritania va fi o cursă critică pentru rezultatul competiției al lui Paolo și a sa Regina a Deșertului.