INTERVIU ESOLUTIONS

eSolutions este o companie fondată în România, cu istoric de 19 ani pe piața de software și cu experiență relevantă în proiectele de digitalizare ale unor companii importante din domenii diferite, de exemplu, din retail. Utilizând tehnologii emergente și, făcând în proporție majoritară custom software development și dezvoltare de produse, eSolutions are atât capacitatea de implementare a unor soluții complexe, cât și de pregătire a specialiștilor din piața de software și din centrele tech ale companiilor mari, prin cursuri dedicate, în peste 50 de tehnologii, prin academia sa.

Sunt o echipă de 130 de specialiști și își desfășoară activitatea de aproape 10 ani și în Germania, printr-un partener local, compania tarent.

De-a lungul timpului, printre clienții eSolutions, s-au numărat companii precum Carrefour, grupul Rewe, OMV, Renault, Deutsche Telekom, Regina Maria, OMV, RedSea, Altex. Pe zona de Academie, am desfășurat cursuri pentru eMAG, Metro Systems, ING Tech, Vodafone sau Orange.

Care sunt domeniile principale de activitate ale companiei?

eSolutions: Principalele direcții în care se înscriu serviciile noastre sunt:

– Consultanță pentru dezvoltarea și integrarea corectă a soluțiilor de tehnologie

– Dezvoltare de produse și soluții personalizate

– Cursuri de pregătire a specialiștilor centrelor tech – eSolutions Academy

Care sunt noutățile pentru anul 2020 in materie de produse noi?

eSolutions: În ceea ce privește proiectele, ne așteaptă un an interesant cu proiecte de big data și noi produse pentru zona de retail. Lucrăm la dezvoltarea unui produs nou, o platformă prin care vom oferi servicii de predicții și recomandări: sales forecasting, implementarea de recomandări real-time către vizitatorii magazinelor online, cu ajutorul machine learning și AI.

Care sunt gamele de produse comercializate?

eSolutions: O parte importantă a produselor noastre sunt dedicate industriei de retail, în zona de price management (rupio) și analiza competiției (copio). O pondere importantă o au și produsele din zona de digital signage, pentru gestionarea întâlnirilor și a sălilor de conferință (roomio), sau self- registration.

În ce stadiu se afla piața in care activați, la momentul actual?

eSolutions: Activăm într-o industrie privilegiată care, pe lângă perspectiva și deschiderea globală pe care ne-o oferă, vine și cu avantajul că redefinește domenii, schimbă societatea per ansamblu, iar în business face diferența dintre profit și pierdere. Este o realitate că tehnologia deja transformă tot.

Și în România este un domeniu efervescent, cu atât mai mult cu cât avem infrastructură, know-how și talent de engineering, iar nevoia de digitalizare este mai pregnantă. Vedem semnale inclusiv din partea instituțiilor statului, care deschid proiecte.

Ce ne puteți spune despre tendințele pieței?

eSolutions: Observăm o tendință majoră, pe piața locală, de cloud adoption, iar aceasta este vizibilă și în domenii precum retailul. Big data se înscrie în același trend de adopție. Machine learning și AI sunt mai mult decât buzzwords, reprezintă pariul pe care îl fac mulți jucători.

Care sunt cele mai inovatoare produse comercializate?

eSolutions: Nu ne concentrăm pe a aduce inovație per se, ci pe a rezolva nevoi reale, pe soluții care vor ajuta business-urile să răspundă felului în care societatea funcționează acum. Pasul pe care Amazon, Google, Facebook l-au făcut schimbând o paradigmă în zona serviciilor și experienței se extinde acum în toate domeniile ca nivel de așteptare. Iar companiile și industriile trebuie să se reinventeze pentru a face o diferență în business.

Avem cea mai mare experiență pe domeniul retailului, cum am amintit, iar proiectele, prin numărul și complexitatea lor, ne-au adus în poziția de a dezvolta soluții atât pentru eficientizarea proceselor interne ale jucătorilor din acest domeniu și înțelegerea consumatorului, cât și pentru schimbarea experienței de consum pentru public. Am construit de la soluții de analiză a prețurilor competiției, în magazinele online, și soluții de price management până la platforme complexe de big data. Aceste soluții rezolvă probleme de real-time operations și oferă suport pentru analize avansate de date, cu instrumente de data science, machine learning și AI, mergând până la soluții de sales forecast sau predicții, recomandări.

Ce estimări aveți pentru anul 2020?

eSolutions: Anul acesta, vom continua alături de partenerii noștri proiecte complexe, care vor redefini domeniile în care activează și experiența de consum, estimând, astfel, o creștere în linie cu evoluția din ultimii ani a business-ului. Estimăm depășirea cifrei de afaceri din 2019, de 5 milioane euro.