TotalSoft este unul dintre primii 10 furnizori globali de soluții software pentru industria de leasing și unul dintre top 10 furnizori europeni de soluții ERP și HCM.
Persoană intervievată: Gorkem Tursucu, Board Member & CEO la TotalSoft.
Easy Engineering: Care sunt domeniile principale de activitate ale companiei?
Gorkem Tursucu: TotalSoft, companie românească înființată în 1994, este unul dintre cei mai importanți furnizori de sisteme informatice de business (ERP, HCM, Healthcare și BI) din Europa Centrală. Compania are o echipă de 600 de specialiști și proiecte în peste 40 de țări, pe patru continente.
Produsele de top ale TotalSoft, Charisma ERP, Charisma HCM și Charisma Medical Software sunt lideri de piață în România, cu aplicare în opt verticale de business: financiar, retail & distribuție, producție, servicii, construcții, agricultură, energie și medical. De asemenea, compania oferă și o suită unică de servicii de externalizare care include, pe lângă serviciile de HR și Financiar-Contabilitate, partea de digitalizare în conformitate cu cerințele GDPR.
E.E: Care sunt noutățile în materie de produse noi?
G.T: În 2022, TotalSoft va dubla investiția în noi produse și va continua să investească în platforma de digitalizare pregătită pentru cloud – Charisma EveryWare, care oferă scalabilitate și fluxuri de lucru personalizate. Au fost deja lansate versiuni cloud sau SaaS ale mai multor soluții, precum: ERP, Financial Market Solutions, HCM Solutions, Chatbot, WMS, Onboarding & Contract Origination.
Pe lângă consolidarea cotei de piață prin soluții deja consacrate, precum Charisma ERP, Charisma HCM, Charisma Medical Software, Charisma Financial Services, TotalSoft s-a concentrat pe dezvoltarea portofoliului de produse. Printre cele mai recent lansate soluții se numără:
- chatbot integrat cu Charisma ERP, care permite accesarea rapidă a informațiilor de afaceri relevante de oriunde și oricând,
- soluție de Onboarding & Contract Origination, destinată marilor companii financiare europene,
- noua generație de soluții web și mobile pentru managementul depozitelor,
- Charisma Retail Self-Checkout, pentru marii retaileri, care își propune să revoluționeze experiența utilizatorului final,
- nouă generație a soluției Charisma ERP,
- un nou modul în Charisma HCM, care răspunde nevoii de feedback continuu a noii generații, menit să contribuie la dezvoltarea abilităților angajaților, să crească performanța și motivația acestora.
E.E: În ce stadiu se află piața în care activați, la momentul actual?
G.T: Sectorul IT va rămâne nezdruncinat în evoluția sa, indiferent de contextul internațional sau local. Asta pentru că procesul de digitalizare la nivel de companie sau la nivel de stat nu este reversibil și poate merge doar înainte. Tot ce ne trebuie este flexibilitate și agilitate. Pandemia nu a facut decat sa accelereze anumite procese de digitalizare din cadrul companiilor, ceea ce ne-a permis să inițiem mult mai rapid proiecte care puteau oferi mai multă eficiență clienților noștri.
Acesta este unul dintre motivele pentru care TotalSoft a lansat anul acesta un amplu program de parteneriat de business, care include atragerea de noi parteneri strategici, de business și de tehnologie. Compania își propune să creeze un amplu ecosistem, mizând pe noua decizie strategică, alături de investiții în produsele noi și existente, precum și extinderea în zona de soluții cloud/SaaS.
Anul trecut, TotalSoft a înregistrat o creștere de 11% a afacerilor, până la 25 de mil. Eur, un nivel record până în prezent, iar programul de parteneriat va alimenta creșterea exponențială din următorii ani. Anul acesta, TotalSoft se va concentra pe investiții în capitalul uman și atragerea de noi parteneriate care să ne ajute în creșterea semnificativă a veniturilor generate din piețele internaționale.
În ceea ce privește programul de parteneriate, compania vizează atragerea de parteneri de business (care pot vinde, livra și oferi suport clienților pentru soluțiile TotalSoft), parteneri tehnologici (ce presupune deschiderea platformelor pentru integrări cu diverse soluții sau integrarea de noi tehnologii în soluțiile existente) și parteneri strategici (alături de care să promoveze pachete complexe de servicii/soluții care să crească competitivitatea clienților).
Platforma partners.totalsoft.ro detaliază beneficiile Programului de Parteneriat TotalSoft, care ține cont de resursele și competențele disponibile în fiecare companie.
E.E: Ce ne puteți spune despre tendințele pieței?
G.T: În primul rând, un trend care afectează toate industriile este cel referitor la resursele umane. Într-un studiu publicat de Gartner Inc. în 2022, aproape 60% dintre liderii de HR au raportat că dezvoltarea abilităților și competențelor critice va fi prioritatea lor numărul unu în 2022, respectiv structurarea talentelor în jurul abilităților, nu a rolurilor. În susținerea acestei idei, statistica arată că aproape una din trei competențe necesare în 2018 nu mai este necesară în 2022, și asta în contextul în care numărul mediu de competențe per loc de muncă crește în mod constant.
Conform aceluiași studiu Gartner Inc., celelalte priorități de top pentru directorii de HR se axează pe managementul schimbării, standardul de leadership, modelul de muncă și diversitate, echitate și incluziune (DEI).
În al doilea rând, din punct de vedere tehnologic se pune accent pe platforme deschise la integrări cu terte aplicații, care oferă scalabilitate și fluxuri de lucru personalizate, dar și pe soluții cloud sau SaaS. De aceea, și investițiile TotalSoft în dezvoltarea de noi soluții merg în această direcție.
E.E: Ce estimări aveți pentru anul 2022?
G.T: Vara aceasta, TotalSoft a depășit pragul de 600 de angajați. Printre cei care s-au alăturat echipei TotalSoft se numără profesioniști în dezvoltare software, consultanți tehnici și de business. În recrutare, s-a pus accent pe flexibilitatea modului de lucru, alături de o diversitate a talentelor – s-a vizat o plajă largă de competențe, dar și de caracteristici precum vârstă, locație fizică, handicap, cetățenie, etc., deschidere care a ajutat și la extinderea ariei geografice. Printre noii angajați se numără și tineri din Ucraina pentru care s-a pus la punct un program intensiv de formare pentru consultanți tehnici/SQL developer.
În 2022, se vor continua și programele accelerate de carieră reunite sub numele de TotalSoft Bootcamp care vor reuni peste 60 de juniori, selectați dintre peste 1000 de aplicanți.
Din punct de vedere business, TotalSoft estimează o creștere importantă de business prin prisma lansării programului de parteneriat, iar pentru acest deziderat a dublat deja investiția în produse noi și existente.