INTERVIU KFACTORY

KFactory este un startup românesc dedicat optimizării proceselor operaționale din fabrici cu ajutorul tehnologiei.

Platforma KFactory cuprinde o gama de servicii software care pot fi folosite de companiile de producție în diverse arii funcționale.

Compania este primul start-up Industry 4.0 finanțat în România și singurul finanțat deja cu o a doua rundă, ca o confirmare a rezultatelor obținute pe parcurs.

Persoană intervievată Adrian Dima, Co-Founder KFactory.

Easy Engineering: Care sunt domeniile principale de activitate ale companiei?

Adrian Dima: 100% din clienții noștri sunt companii de producție. Vizăm creșterea eficienței proceselor de producție, mentenanță, calitate, logistică și sustenabilitate, alături de reducerea consumului de materiale și a emisiilor de carbon.

E.E: Care sunt noutățile in materie de produse noi?

A.D: Toate produsele dezvoltate de noi sunt inovative. Folosim noi tehnologii ca inteligența artificială, IoT – internet of things, RPA, augmented analytics pentru a ajuta clienții noștri să devină mai eficienți și mai competitivi pe piață.

E.E: Care sunt gamele de produse comercializate?

A.D: Produsele care compun platforma KFactory sunt: KFactory Core, dedicat înțelegerii în timp real a procesului de producție direct de la sursa – oameni și echipamente industriale, KFactory Analytics – un instrument eficient de analiză a datelor pe mai multe dimensiuni, din mai multe surse, KFactory Knowledge – motor de machine learning care poate face predicții și poate detecta anumite tendințe și comportamente din producție, iar produsul nostru de top este echipa de Ingineri Virtuali, asistenții virtuali care înțeleg procesele din fabrică și permit creșterea productivității echipelor operaționale.

E.E: În ce stadiu se află piața în care activați, la momentul actual?

A.D: Sectorul manufacturier este considerat peste tot în lume ca fiind cel mai mare sector încă nedigitalizat. Sunt mai multe motive pentru asta, unul dintre ele fiind oamenii din fabrici, care în general sunt conservatori, dar și circumspecți, datorită experienței proaste avute cu diverși furnizori IT, altul ar fi furnizorii IT care se feresc de sectorul de producție, neînțelegând business-ul.

E.E: Ce ne puteți spune despre tendințele pieței?

A.D: În mod evident lucrurile se schimbă, estimăm că cel puțin în România, mai mult de 30% din companii au inițiative de digitalizare iar procentul este în creștere.

KFactory are un birou și în Germania, iar cu toate că fiecare țară are cate un specific local, și Germania este pregătită de transformarea digitala a fabricilor, proces care e cumva în paralel cu cel din România și din alte țări.

E.E: Care sunt cele mai inovatoare produse comercializate?

A.D: Toate produsele noastre sunt inovatoare, sunt create în ultimii 5 ani folosind cele mai noi tehnologii, iar clienții noștri ne confirmă asta.

E.E: Ce estimări aveți pentru restul anului 2022?

A.D: Urmărim atât creșterea vânzărilor la nivel local și în Germania, cât și interesul clienților de a se concentra pe transformarea digitala a companiilor de producție.