INTERVIU ACCENTURE

Easy Engineering: O scurtă descriere a companiei și a activităților acesteia.

ACCENTURE: Suntem o companie de servicii profesionale la nivel global, lider în domenii precum digital, cloud și securitate. Avem birouri și operațiuni în peste 200 de orașe din 50 de țări unde oferim servicii prin diviziile de Strategie și consultanță, Interactiv, Tehnologie și Operațiuni pentru peste 40 de industrii. Cei peste 624.000 de angajați îndeplinesc promisiunea tehnologiei și a ingeniozității umane în fiecare zi, deservind clienții din peste 120 de țări. Clienții noștri acoperă toate ramurile industriei din întreaga lume, iar 91 dintre aceștia fac parte din topul Fortune Global 100 și mai mult de trei sferturi din topul Fortune Global 500.

În România, anul acesta, sărbătorim 15 ani de activitate și am depășit pragul de 4.000 de angajați. Oferim o gamă largă de servicii și soluții de calitate în Consultanță, Digital, Tehnologie și Operațiuni, în 6 orașe: București, Timișoara, Cluj Napoca, Târgu Mureș, Iași și Brașov. Clienții locali operează într-o gamă variată de industrii, precum industria bancară și asigurări, telecomunicații, industria auto, retail, FMCG, energie și resurse. La nivel global, am încheiat anul fiscal 2021 (septembrie 2020 – august 2021) cu venituri de 50,5 miliarde de dolari.

E.E: Care sunt principalele domenii de activitate ale companiei?

ACCENTURE: Oferim servicii și soluții în: Comunicații, Media și Tehnologie,  Servicii Financiare, Produse (bunuri de larg consum, retail și travel, industrial, științe ale vieții),  Resurse (produse chimice și naturale, energie, utilități). Acest accent pus pe specificul fiecărei industrii ne oferă o înțelegere aprofundată a evoluției acesteia, a problemelor de afaceri și a tehnologiilor aplicabile, permițându-ne să furnizăm soluții inovatoare adaptate fiecărui client.

De asemenea, suntem unul dintre cei mai mari furnizori independenți de servicii tehnologice, avem o poziție privilegiată în ecosistem și suntem un partener principal al multor jucători cheie, inclusiv SAP, Microsoft, Oracle, Salesforce și Workday. Amploarea și domeniul de aplicare al capacităților noastre globale de livrare sunt de neegalat, cu profesioniști calificați care lucrează în peste 50 de centre globale și de la sediile clienților din întreaga lume. 

În ceea ce privește serviciile oferite de divizia de Strategie și Consultanță, ne folosim de expertiza noastră în industrie bazată pe date, analize, inteligență artificială și inovație pentru a ajuta clienții să rezolve diverse provocări de afaceri, inclusiv identificarea și dezvoltarea de noi piețe, produse și servicii, optimizarea structurilor de costuri și maximizarea performanței umane.

Divizia Interactiv combină creativitatea și tehnologia pentru a dezvolta experiențe semnificative care stimulează creșterea durabilă și valoarea pentru clienții noștri. Capacitățile noastre se extind de la idee până la execuție: dezvoltare, design de produs, tehnologie și platforme de experiență, creație, media și strategie de marketing, campanii, conținut și orchestrare de canale. 

Echipa care formează divizia de Tehnologie oferă servicii și soluții inovatoare și cuprinzătoare care includ cloud, integrarea sistemelor și gestionarea aplicațiilor, securitate, servicii de platforme inteligente, servicii de infrastructură, servicii de inginerie software, date și inteligență artificială și livrare globală prin centrele noastre tehnologice avansate.

În divizia de Operațiuni executăm procese de afaceri în numele clienților pentru funcții specifice ale companiilor, inclusiv finanțe și contabilitate, aprovizionare și achiziții, lanțuri de aprovizionare, marketing și vânzări, precum și servicii specifice fiecărei industrii, cum ar fi încrederea și siguranța platformelor, servicii bancare, de asigurări și de sănătate.

E.E: Care sunt noutățile despre produse? Care sunt gamele de produse?

ACCENTURE: În lumea afacerilor de astăzi, anii de experiență devin inutili, iar piețele stabilizate în timp dispar în câteva zile. Companiile trebuie să își adapteze mentalitatea pentru a construi procese de lucru bazate pe date și culturi decizionale. Cheia succesului este o abordare integrată care îmbină tehnologia și organizația companiei pentru a aduce pe piață noi modele de afaceri, produse și servicii în cel mai scurt timp posibil. Pentru a crea și împărtăși succesul nostru propunem conceptul „360° Value”-  prin care ajutăm clienții să își transforme și să își reinventeze afacerile, să își recalifice angajații sau să devină mai sustenabili.

O modalitate prin care ajutăm clienții să își transforme organizațiile este prin intermediul diviziei noastre Industry X. Împreună cu echipa noastră globală de experți în proiectare, inginerie, tehnologie, consultanță și operațiuni, creăm produse care ajung pe piață rapid și eficient din punct de vedere al costurilor.

Spre exemplu, în România am încheiat un parteneriat cu Arctic. Cei de la Arctic își doreau o fabrică echipată cu soluții inteligente care să reducă costurile de producție, să crească eficiența și să îmbunătățească performanța. Experții Accenture Industry X de la Cluj au implementat un sistem SAP de execuție a producției integrat cu o platformă Internet of Things pentru planificarea resurselor, controlul echipamentelor de producție și alte sisteme IT. Fabrica Arctic a fost inclusă de Forumul Economic Mondial pe lista „Lighthouse Network” a celor mai avansate fabrici din lume care au adoptat tehnologiile Industry 4.0.

Tranziția la cloud este de asemenea foarte importantă. Noi am investit în cloud timp de un deceniu, iar un pas important a fost făcut cu puțin peste un an în urmă, când am lansat divizia Accenture Cloud First. Este vorba de un grup multi-servicii format din 70.000 de experți în cloud care reunește întreaga putere și amploare a capabilităților tehnologice ale Accenture. Divizia Accenture Cloud First a fost principalul motor al creșterii generale a afacerii noastre cloud, de la 12 miliarde dolari, la 18 miliarde dolari, o creștere de 44%, în ultimul an fiscal.

Revenind la clienți, îi ajutăm pe aceștia să își schimbe afacerea prin cloud, dar totodată îi ajutăm să își protejeze afacerile indiferent de amenințările cibernetice cu care se confruntă. Accenture Security este în prezent unul dintre principalii furnizori de servicii de securitate din lume și oferim servicii companiilor globale pentru a detecta și gestiona amenințările la adresa securității cibernetice cu care se confruntă.

În același timp, facem progrese în privința sustenabilității. Consumatorii de astăzi – și clienții B2B – cer sustenabilitate, iar Accenture este foarte bine poziționat pentru a ajuta clienții în misiunile lor de sustenabilitate.

Unul dintre cele mai recente exemple este parteneriatul încheiat cu Climeworks. Accenture a dezvoltat o soluție digitală pentru Climeworks, care sprijină compania în eliminarea mai eficientă a dioxidului de carbon (CO2) din aer. Fabrica Climeworks din Islanda, numită „Orca”, va captura 4.000 de tone de dioxid de carbon pe an, aceasta fiind cea mai mare instalație climatică din lume.

E.E: În ce stadiu se află piața în care sunteți activi în prezent? Ce ne puteți spune despre tendințele pieței?

ACCENTURE: Dacă ne referim la transformarea digitală, companiile trebuie să se reinventeze rapid pentru a rămâne sau pentru a deveni lideri globali. Conform studiilor noastre, 92% dintre directorii generali ai companiilor au declarat că vor accelera investițiile în transformarea digitală, iar 74% intenționează să își regândească complet procesele și modelele de operare pentru a se adapta mai ușor la schimbare, dar, deși 88% dintre companii au în sfârșit, o imagine clară a provocărilor cu care se confruntă în prezent, doar 6% dintre manageri sunt pe deplin încrezători în capacitatea lor actuală de a anticipa și de a răspunde la viitoarele perturbări.

În materie de cloud, la începutul anului 2020, pe măsură ce pandemia de COVID-19 evolua, companiile au început să-și accelereze transformările digitale în cloud. Este clar că munca de acasă și continuitatea activității au fost posibile prin intermediul tehnologiei cloud computing. Această tranziție accelerată va duce la o creștere a adopției cloud de la 20% pre-COVID la aproximativ 80% în următorii trei ani. În plus, tranziția către cloud la scară va impune clienților să își transforme numeroasele procese și funcții distincte din cadrul organizației lor printr-o strategie integrată de cloud. În zilele noastre, doar 37% dintre companii declară că realizează valoarea maximă așteptată pentru investițiile lor în cloud. Pentru a atinge întregul potențial al cloudului este nevoie de mai mult decât de tehnologie. Organizațiile trebuie să încorporeze noi modalități de lucru și să dezvolte noi roluri și abilități.

De asemenea, un alt studiu Accenture relevă faptul că aproape jumătate (45%) din companiile europene acordă prioritate investițiilor, atât în transformarea digitală, cât și în sustenabilitate. Mai exact, 40% dintre respondenții europeni intenționează să facă investiții mari în inteligență artificială, 37% intenționează să facă investiții mari în cloud și 31% își reechilibrează investițiile pentru a se concentra mai mult pe modele de afaceri sustenabile.

Legat de securitate, volumul atacurilor cibernetice globale a crescut cu 125% în primele șase luni ale acestui an, iar ransomware-ul continuă să reprezinte cea mai mare amenințare pentru companii, cu 38% din totalul incidentelor. Deoarece evoluțiile amenințărilor cibernetice complică o lume deja perturbată, liderii de securitate trebuie să accelereze reziliența, să se adapteze la schimbări și să se asigure că managementul este pe deplin la bord pentru a sprijini și promova abordarea lor.

E.E: Ce estimări aveți pentru 2022?

ACCENTURE: Pentru anul fiscal 2022 (septembrie 2021 – august 2022) ne așteptăm la o cerere puternică pe segmentul de cloud și pentru servicii de securitate, deoarece companiile întârzie întoarcerea la birouri și adoptă modele de lucru hibride din cauza variantei Delta. Dacă ne referim la rezultatele financiare, la nivel global ne așteptăm la o creștere a veniturilor cuprinsă între 12% și 15% față de anul fiscal 2021 (septembrie 2020 – august 2021).