Criza generată de coronavirus a dezvăluit vulnerabilitatea sistemelor noastre economice. Facilitățile de producție care deja au făcut un progres major spre digitalizare sunt acum mai bine poziționate pentru a se adapta în mod flexibil la schimbări. COPA-DATA deja a rezolvat o bună parte din provocările actuale, iar aceste soluții se reflectă în dezvoltarea zenon.
Restricțiile privind desfășurarea afacerilor, legate de criza generată de coronavirus, încep să fie ridicate gradual în mai multe țări. Pentru mai multe companii, întrebarea în momentul de față este cum să își desfășoare activitățile pe viitor. Ce investiții sunt necesare pentru a fi mai bine pregătiți pentru asemenea evenimente în viitor? Cum pot companiile să își îmbunătățească echipamentele și să își reducă costurile? Digitalizarea va juca un rol-cheie în modul în care companiile vor dezvolta și implementa strategiile referitoare la soluții. Ca producător de software în sectorul de automatizări, ne ajutăm clienții să își mențină operațiile de producție în cel mai bun mod posibil, chiar și în cele mai dinamice perioade. Le oferim clienților instrumentele tehnice necesare pentru a acționa flexibil, în siguranță și rapid, chiar și în situații neprevăzute – fie în sectorul de alimentare cu energie sau în sectorul de producție alimentară, farmaceutică și de automobile.
Prezent în infrastructuri critice în toată lumea
zenon este folosit în întreaga lume. Clienții noștri acționează în regiuni care de regulă se confruntă cu situații neprevăzute cum sunt dezastrele naturale, penele de curent sau instabilitatea politică. Așadar, zenon are multă experiență când vine vorba de asemenea provocări. Experiența noastră contează mai ales în menținerea infrastructurilor critice în timpul situațiilor extreme. Află mai multe despre cum platforma noastră zenon ajută clienții cu cinci dintre provocările organizaționale generate de criză.
Instrucțiuni clare: Smart Checklist
Chiar și atunci când comunicația este întreruptă de factori externi, instrucțiunile de lucru trebuie să fie comunicate rapid, eficient și în mod flexibil. În multe companii și organizații, există scenarii care au fost construite în jurul unor planuri aflate pe hârtie și care nu includ dezvoltări digitale mai recente. Smart Checklist din zenon este creat pentru a înlocui listele de hârtie din producție. Este un instrument dovedit în a ajuta organizațiile să avanseze prin comunicarea clară și fără întârziere a instrucțiunilor de lucru modificate. zenon Smart Checklist poate fi folosit nu numai pe mașini sau PC-uri, dar și pe device-uri mobile. Acest lucru permite angajaților autorizați să updateze lista indiferent de locație, chiar și fără acces la un PC standard.
Păstrați distanța dar mențineți legătura
Asigurarea distanței între angajați este una dintre modalitățile prin care putem limita răspândirea coronavirusului. zenon face acest lucru ușor în ceea ce privește partea de inginerie. zenon Editor suportă logarea multi-user, astfel, mai mulți dezvoltatori de proiecte pot colabora în același timp din diferite locații. Acest lucru înseamnă că proiectele pot fi implementate chiar dacă există restricții de circulație și se lucrează de la domiciliu. Prin funcția Hot Reload, clienții pot transfera modificările în Runtime în timpul funcționării și le pot uploada fără restart, astfel ajutând la reducerea volumului de lucru de la fața locului în ceea ce privește mentenanța. Redundanța integrată în rețea asigură fiabilitate maximă.
Control de la distanță: birou la domiciliu pentru operatorii de mașini?
Din motive de securitate, mașinile nu pot fi folosite decât direct la fața locului. Chiar și așa, multe sarcini referitoare la monitorizarea și optimizarea echipamentelor pot fi îndeplinite de la distanță. zenon oferă opțiuni flexibile pentru monitorizare, evaluare și control de la distanță – fie de pe un PC aflat la domiciliu sau de pe un device mobil.
„Astăzi facem pâine, mâine bere”
Pandemia curentă scoate în evidență cât de important este pentru companii să își poată converti rapid activitățile de producție. Acest fapt se poate datora fluctuațiilor mari în cereri sau erorilor din lanțurile de aprovizionare. În plus, o companie ar putea decide într-un timp foarte scurt să producă bunuri necesare pe timpul crizei – de exemplu, să producă dezinfectanți în loc de alcool sau aparate de respirat în loc de motoare de mașini. Îndată ce pandemia se temperează, această flexibilitate modulară a producției pentru diferite bunuri va crește în importanță.
zenon suportă retehnologizarea rapidă a mașinilor și echipamentelor. Acest lucru include procese periodice de retehnologizare, ajustări pe termen scurt și concepte modulare de fabricație. Cu zenon Recipe Administration, este de asemenea foarte ușor de editat și salvat orice număr de seturi de parametri. Astfel, se poate implementa o schimbare rapidă de producție. Utilizatorul transferă valorile setate la nivelul procesului prin apăsarea unui buton, ceea ce generează schimbări ample în sistem. zenon oferă mecanisme de securitate sofisticate și un management comprehensiv al utilizatorilor și permisiunilor acestora. Este posibil să controlezi, monitorizezi și stochezi atât accesul la rețete, cât și executarea lor corectă. Cu zenon Batch Control, proprietarii proceselor pot crea și adapta rețetele intuitiv, fără cunoștințe de programare, folosind o interfață grafică. Astfel sunt reduse costurile și este crescută flexibilitatea, fără a pune în pericol securitatea procesului sau continuitatea rețetelor.
Rapid și sigur
Infrastructurile critice cu rețele de comunicație extinse sunt în mod deosebit vulnerabile și ținte atractive pentru atacuri cibernetice. Un atac reușit ar reprezenta un pericol considerabil dincolo de mașinile individuale. COPA-DATA este certificată în concordonță cu IEC 62443, standardul pentru securitate în rețele industriale de comunicație. Acesta oferă un cadru de lucru pentru securizarea automatizării industriale și a sistemelor de control-comandă, îmbunătățindu-le securitatea în mod optim și constant. Redundanța este un factor cheie în asigurarea fiabilității infrastructurilor critice. zenon asigură redundanță fără probleme și consistență maximă a datelor astfel încât nicio cantitate de date nu este pierdută, iar funcționarea este neîntreruptă. Cu funcția Hot Reload, clienții pot transfera schimbările în Runtime în timpul funcționării și le pot uploada fără restart – până la web client.
Optimizați costurile, îmbunătățiți eficiența
În mod deosebit în perioade economice dinamice, atenția este orientată spre reducerea costurilor de producție. Pentru a se putea lua decizii optime rapid, mașinile, echipamentele și locațiile trebuie să fie comparabile pe baza datelor solide, în toate locațiile și ierarhiile. Astfel, un sistem de management al datelor energetice (EDMS), bazat pe zenon, permite clienților să identifice punctele slabe. Prin rapoarte despre consum, date cheie disponibile în timp real și corelarea cu cantitățile din producție, zenon ajută clienții să identifice potențialul de optimizare.
Proprietarii de proiecte și designerii pot obține economii adiționale cu zenon prin inginerie automatizată. Aplicând cele mai bune practici, proiectele pot fi create și distribuite parțial sau în totalitate automat în zenon. Acest lucru permite companiilor să investească resurse într-un mod mai eficient în viitoare proiecte, inclusiv în sustenabilitate și digitalizare – astfel obținând un avantaj în fața competitorilor.