Grupul Bosch își continuă parcursul de succes: în ciuda condițiilor economice dificile și a piețelor slabe, vânzările și rezultatul au atins în 2018, încă o dată, nivelul record din anul anterior, ce a reprezentat un maxim istoric. Conform cifrelor preliminare, furnizorul de tehnologie și servicii a generat un volum de vânzări de 77,9 miliarde de euro anul trecut. Rezultatele vânzărilor au fost afectate serios de fluctuațiile cursului de schimb valutar până la o valoare de 2,1 miliarde de euro. Luând în considerare ajustarea la efectele cursului de schimb valutar, rezultă o creștere a veniturilor cu 4,3 procente.

„În ciuda situației economice dificile, Bosch s-a descurcat bine în 2018. Vânzările și rezultatul sunt încă o dată la un nivel record”, a declarat Dr. Volkmar Denner, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, în cadrul informării de presă referitoare la cifrele preliminare. „În calitate de lider în materie de inovație, dorim să modelăm schimbarea pe piețele pe care activăm, atât din punct de vedere tehnologic, cât și al afacerii. Concentrarea noastră strategică pe conectivitate dă rezultate”, a adăugat Denner. Bosch a vândut în total 52 de milioane de produse conectate la internet în 2018, cu 37 de procente mai mult decât anul precedent. În 2018, profitul avut înainte de plata dobânzilor și impozitelor (EBIT) a ajuns la aproape 5,3 miliarde de euro. Acesta este posibil să genereze o marjă EBIT din operațiuni de 6,9 procente. „Bosch urmărește să se dezvolte mai bine decât piețele sale și să-și asigure nivelul ridicat al veniturilor, în ciuda condițiilor economice dificile la care ne aşteptăm”, a afirmat Prof. Stefan Asenkerschbaumer, vicepreședintele consiliului de administrație și CFO. „Avem în plan să creștem competitivitatea tuturor sectoarelor noastre de activitate pentru a ne putea finanța expansiunea leadership-ului în tehnologie și, odată cu aceasta, viitorul companiei noastre.”

Investiții inițiale în valoare de 4 miliarde de euro 

Unul dintre punctele centrale ale activității de cercetare și dezvoltare (R&D) ale companiei este conducerea automatizată. Ca parte a drumului către o mobilitate fără accidente, Bosch urmărește două căi de dezvoltare. Prima dintre acestea se referă la sistemele de asistenţă la condus, care va permite conducerea parțial automatizată a autovehiculelor private (nivelurile de automatizare 2 și 3). Bosch este lider tehnologic și de piață în acest domeniu. Compania estimează anul acesta venituri de 2 miliarde de euro din vânzarea de sisteme de asistenţă la condus. A doua cale de dezvoltare va duce la conducerea fără șofer începând cu prima parte a următorului deceniu (nivelurile de automatizare 4 și 5). „Conducerea fără șofer va schimba regulile jocului în ceea ce privește mobilitatea individuală. Aceasta va deschide calea către modele de afaceri inovatoare, precum taxiuri robot și mobilitate bazată pe shuttle,” a declarat Denner. Datorită complexităţii tehnice a automatizării, Denner o consideră ca fiind un punct central de investiție în viitor: „Până în 2022, estimăm că investițiile noastre inițiale vor ajunge la aproximativ 4 miliarde de euro”. Aproape 4.000 de ingineri de la Bosch lucrează în domeniul conducerii automatizate. 

Leadership-ul pe piața de larg consum 

În 2018, Bosch a obţinut 30 de proiecte de electromobilitate, în valoare de câteva miliarde de euro. Până în 2025, compania urmărește să crească vânzările în acest domeniu de zece ori, până la un total de 5 miliarde de euro. „Dorim să conducem piața de consum pentru electromobilitate,” a spus Denner. În domeniul electromobilității, nicio companie nu are o gamă atât de diversificată precum Bosch. Bosch electrifică toate tipurile de sisteme de propulsie, de la biciclete la camioane. Azi, de exemplu, peste un milion de autovehicule din întreaga lume sunt echipate cu componente electrice sau hibride Bosch. Denner a continuat: „În viitor, oamenii vor spune că nu există niciun autovehicul electric pe planetă fără componente de la Bosch.” Acest lucru este valabil mai ales în cazul Chinei, cea mai mare piață de electromobilitate la nivel global, acolo unde Bosch domină deja segmentul vehiculelor destinate transportului de pasageri. Compania a încheiat recent un parteneriat strategic privind conducerea automatizată și electrică împreună cu producătorul de autovehicule electrice din China, NIO. În China, în 2019, Bosch va începe producția e-axle, o soluție deosebit de compactă pentru sistemele de propulsie ale autovehiculelor electrice. Un acumulator de 48 V nou dezvoltat a intrat în producție în urmă cu câteva săptămâni. Încă din 2030, 20 de procente din autovehiculele noi la nivel global vor fi parțial electrificate folosind sisteme de 48 V. În plus, odată cu achiziționarea completă a EM-motive GmbH, Bosch își consolidează poziția pe piața electromobilității, care se dezvoltă rapid pe plan mondial. 

Electrificarea transportului de mărfuri

Până în 2030, traficul global de mărfuri va fi aproape dublu (sursa: ITF). „Ne dorim un trafic greu care să nu fie o povară pentru climă sau pentru calitatea aerului. Din nou, cheia în acest caz este electrificarea,” a spus Denner. Încă din 2030, unul din patru autovehicule comerciale pe plan global – aproape unul din trei în China – va fi cel puțin parțial electrificat. Bosch poate profita de acest aspect: portofoliul de produse ale companiei pentru transportul mărfurilor fără emisii include sisteme electrice de 36 V pentru bicicletele electrice pentru marfă, motoare electrice pentru autovehicule comerciale ușoare, cum ar fi cele fabricate de StreetScooters și folosite de Poșta din Germania, punți electrice pentru camionete și vehicule grele, punți electrificate (e-axle) pentru semiremorci și, în viitor, sisteme de propulsie cu celule de combustibil pentru camioanele de 40 de tone. „Fie că este vorba despre electrificare parțială, electrificare integrală, sisteme cu acumulator și baterii electrice sau cu celule de combustibil, suntem pregătiți pentru piață,” a susținut Denner.