În acest moment, electromobilitatea este încă o investiție pentru viitor. Bosch alocă anual 400 de milioane de euro acestui domeniu, iar, până la sfârșitul anului 2014, Bosch va finaliza 30 de comenzi referitoare la electrificarea sistemului de propulsie. Cu ajutorul sistemelor strong hybrid realizate în prezent de Bosch, șoferii pot reduce consumul în noul ciclu de conducere european cu 15 până la 25 la sută.

Modele plug-in hybrid pot reduce costurile de energie cu până la 90 de procente, numai dacă utilizatorii le încarcă la priză. În noul ciclu de conducere european clar definit, economiile de carburant sunt de cel puțin 50 de procente. În cazul modelelor plug-in hybrid, motorul electric are o putere de 30 până la 107 CP, iar acumulatorul este de o capacitate mare. Sistemul este, în special, adecvat pentru autovehiculele de dimensiuni medii, SUV-urile electrice și autovehiculele sport.

În ceea ce priveşte atenția acordată sistemelor integrate, Bosch analizează modul în care componentele individuale ale sistemului de propulsie se integrează în ansamblul autovehiculului. De asemenea, dezvoltă concepte care să cuprindă atât acumulatorul, deoarece acumulatorii mai mari sunt esențiali pentru extinderea autonomiei autovehiculelor electrice, cât și o interconectare mai inteligentă. Un exemplu în acest sens îl constituie gestionarea inteligentă a încărcării.

„Electromobilitatea este încă o afacere de nișă în prezent, dar după anul 2020 ar putea foarte bine să se extindă. Atunci când se va întâmpla acest lucru, autovehiculele electrice vor fi autovehicule interconectate, făcând schimb de informații cu mediul înconjurător”, a declarat Volkmar Denner, preşedintele Consiliului de administraţie al Robert Bosch Gmbh, responsabil pentru cercetare şi dezvoltare.

Bosch furnizează deja dispozitivele electrice de acționare ca soluții complete de sisteme. Soluții complete pentru autovehiculele integral electrice cuprind un motor electric, electronică de putere, un acumulator litiu-ion și un sistem de frânare regenerativă. Un astfel de exemplu poate fi găsit în dotarea Fiat 500e, care este rezultatul unei alianțe dintre Bosch, Fiat și Chrysler.

Compania a reușit, de asemenea, să stabilească legături pentru afacerea sa în domeniul electromobilității în diferite regiuni ale lumii. Pe lângă centrele de inginerie de vârf din Europa, există și operațiuni ale filialelor în SUA și Japonia. Mai mult, Bosch este singurul furnizor de componente auto care poate să ofere versiuni fabricate la nivel local ale întregului său portofoliu de motoare electrice și de electronică de putere în China – la un nivel de calitate comparabil cu piața europeană.

About The Author