BOSCH CONNECTEDWORLD 2017: INTELIGENTA ARTIFICIALA

Bosch creează creierul pentru automobilele viitorului care se conduc singure. La conferința internațională Bosch ConnectedWorld 2017, din Berlin, furnizorul de tehnologie și servicii a prezentat un computer de bord pentru autovehicule automatizate. Mulțumită inteligenței artificiale (IA), computerul poate aplica metode de învățare automată. Se așteaptă ca acest computer de bord dotat cu IA să ghideze mașina în situații de trafic rutier complex sau situaţii noi pentru maşină.

Maşinile utilizează deja senzorii Bosch pentru a monitoriza împrejurimile. Prin folosirea inteligenței artificiale, acestea vor putea interpreta acele semnale scrise pentru a face predicții privind comportamentul participanților la trafic. ”Conducerea automatizată face drumurile mai sigure iar inteligența artificială este cheia în acest sens. Noi facem mașinile mai inteligente,” a spus Dr. Volkmar Denner, CEO Bosch. Pentru crearea piesei centrale a computerului de bord, Bosch intenționează să colaboreze cu societatea americană din domeniul tehnologiei Nvidia. Nvidia va furniza companiei Bosch un chip care stochează algoritmi, generați prin metode de învățare automată. Computerul de bord dotat cu IA este preconizat să intre în producție cel târziu la începutul viitoarei decade.

Mașinile fără șofer vor face parte din cotidianul viitoarei decade

Computerul de bord dotat cu IA al Bosch poate recunoaște pietonii sau cicliștii. Pe lângă această abilitate, cunoscută drept recunoașterea obiectelor, inteligența artificială facilitează evaluarea unei situații de către vehiculele automate. De exemplu, mașinile care au semnalizatoarele pornite au mai multe șanse să schimbe benzile decât cele fără semnal pornit. Drept urmare, o mașină care se conduce singură, dotată cu IA, poate recunoaște și evalua situații complexe de trafic, precum situația în care un automobil care se apropie din sens opus face un viraj și procesează aceasta în propria manieră de șofare. Computerul depozitează informațiile dobândite în timpul şofatului în rețeaua sa neuronală artificială. Experții analizează aceste cunoștințe în laborator, pentru acuratețe. După testări suplimentare în trafic, structurile de cunoștințe artificial generate pot fi transmise oricâtor alte computere de bord cu IA, prin intermediul unui update.

”Dorim ca funcția de șofare automată să poată fi posibilă în orice situație. Din chiar deceniul următor, mașinile fără șofer vor face parte din cotidian.Bosch avansează șofarea automată pe toate fronturile tehnologice. Dorim să ocupăm un rol de frunte și în domeniul inteligenței artificiale,” a spus Denner. A continuat spunând că inteligența artificială va juca un rol cheie în toate domeniile de activitate ale Bosch, nu doar în mobilitate: ”În doar 10 ani de acum, va fi imposibil de imaginat un produs Bosch fără inteligență artificială, într-un fel sau altul. Produsele fie o vor avea încorporată, fie vor fi create cu ajutorul ei.” La începutul acestui an, compania a anunțat că a înființat un Centru pentru Inteligență Artificială. Bosch a investit în jur de 300 milioane euro pentru a-și extinde expertiza în domeniu.