BOSCH – CONECTIVITATEA AJUNGE LA URMATOAREA FAZA DE DEZVOLTARE

Imaginați-vă că ați avea un ajutor personal sau un înger păzitor la fiecare pas. Cineva care ar ști întotdeauna dacă ați lăsat cuptorul pornit – chiar dacă ați fi deja pe drum undeva cu mașina sau stând la birou. La CES 2017, Bosch a demonstrat că soluțiile conectate au transformat deja această viziune în realitate. În cadrul celui mai mare târg de produse electronice de consum din lume, furnizorul global de tehnologie și servicii își îndreaptă atenția asupra următoarelor domenii: case inteligente, orașe inteligente, mobilitate conectată și Industrie 4.0.

Odată cu personalizarea tot mai mare a produselor și serviciilor, conectivitatea ajunge acum la următoarea fază de dezvoltare: „Lumea conectată devine emoțională. Dispozitivele devin ajutoare inteligente care fac viața de zi cu zi mai ușoară și mai sigură acasă, în oraș, în mașină și la serviciu.” Conform unui studiu recent, mai mult de 60 de procente din respondenți consideră că asistenții inteligenți se justifică. „Bosch influențează toate sferele lumii conectate. Modul nostru de organizare demonstrează că suntem bine pregătiți pentru a ne asuma un rol de lider în personalizarea conectivității”, a afirmat Struth. Foarte puține întreprinderi industriale dețin experiență comparabilă la toate cele trei niveluri ale internetului lucrurilor: Bosch oferă o vastă experiență privind tehnologia, software-ul și serviciile cu senzori și deține, totodată, propriul cloud IoT. Acest lucru transformă compania într-un magazin unic de tip „one-stop shop” pentru internetul lucrurilor (Internet of Things, loT). Securitatea datelor deține un rol esențial. „Clienții și utilizatorii beneficiază de transparență deplină și decid ei înșiși cum să fie utilizate datele”.

Mai mult, Bosch are obiectivul de a include în rețea sută la sută din produsele sale electronice și de a oferi un pachet de servicii conectate pentru fiecare produs. Clientul este principala preocupare aici: „Tehnologiile conectate trebuie să aibă întotdeauna un beneficiu”, afirmă Struth. „Devine din ce în ce mai importantă oferirea de funcții și servicii suplimentare inteligente adaptate nevoilor individuale și obiceiurilor de utilizare”, a declarat Struth. Mulțumită personalizării prin conectivitate a produselor și soluțiilor, acest lucru devine din ce în ce mai posibil.

Produse concepute ca asistenți inteligenți

Prin personalizarea soluțiilor conectate, tehnologiile și serviciile nu sunt numai adaptate nevoilor individuale; Bosch dezvoltă, totodată, produse care sunt specific concepute pentru a fi asistenți personali. Aceștia pot, de asemenea, să comunice cu utilizatorii lor. Un exemplu este Elful meu din bucătărie: „My kitchen elf” – sau Mykie, prescurtat.

Cu acest concept, BSH Hausgeräte GmbH a pătruns în lumea asistenților personali. Mykie este acționat de vocea utilizatorului. Ascultă utilizatorii, răspunde întrebărilor lor și ajută cu o serie de munci casnice zilnice. Spre exemplu, Mykie știe imediat ce este în frigider, cât de mult trebuie să stea în cuptor prăjitura sau dacă soarele va străluci în cursul după-amiezii. Cu Mykie conectat, utilizatorul poate controla întreaga gamă de electrocasnice Home Connect. Mykie poate, de asemenea, să îi aducă împreună, virtual, pe utilizatorii săi – astfel încât ei pot găti împreună sau schimba idei despre rețete, spre exemplu.