Photo Taken In Germany, Haynrode

AFACEREA BOSCH CU VEHICULE PE DOUA ROTI SI POWERSPORTS CONTINUA SA PRINDA VITEZA

Afacerea Bosch cu Vehicule pe două roți și Powersports își continuă creșterea pe piață. Se estimează că vânzările de tehnologie Bosch pentru motociclete vor crește în 2018 cu peste 20 de procente în comparație cu 2017. Conform estimărilor

Bosch, vânzările diviziei vor crește cu o viteză dublă față de piață, îndreptându-se spre ținta de un miliard de euro din vânzări pentru anul 2020, generată de sistemele de asistență, propulsie, electrificare și sistemele de conectivitate.

Creșteri majore sunt estimate în India, acolo unde Bosch furnizează soluții de siguranță și de propulsie pentru motociclete specifice pieței, pentru a respecta normele privind utilizarea sistemului ABS și standardul de emisii Bharat Stage 6, precum și tendințele pieței locale. Bosch continuă să investească într-o piață cu creștere constantă. Este preconizată o creștere anuală de peste patru procente a cererii globale de vehicule cu două roți în perioada 2017-2022, atingând cifra de 122 de milioane de motociclete până în 2022 (sursa: Freedonia). În 2018, Bosch a înființat o echipă dedicată vehiculelor cu două roți și powersports pentru regiunea ASEAN, una dintre cele trei piețe de top pentru motociclete din întreaga lume, alături de China și India, pentru a răspundere cerințelor pieței locale. „Bosch continuă să investească în tehnologii pentru motociclete și powersports, cu obiectivul de a deveni lider de piață”, afirmă dr. Dirk Hoheisel, membru al consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH.

Viziunea Bosch este de a crea, prin intermediul tehnologiei, un viitor fără accidente, fără stres și aproape fără emisii – iar acest lucru se aplică și în cazul motocicletelor. Siguranța este una dintre cele mai importante provocări cu care se confruntă piața motocicletelor. Realitatea este că motocicliștii rămân în continuare cei mai vulnerabili participanți la trafic. Riscul de deces în urma unui accident este de până la 20 de ori mai mare față de conducătorii de autovehicule. Bosch abordează această problemă prin intermediul unui concept de siguranță care conține trei pași, astfel încât numărul de accidente să fie cât mai mic. În primul rând, un prim pas este acela de a menține motocicleta stabilă în situațiile de frânare și accelerare; în al doilea rând, următorul pas este acela de a dezvolta funcțiile predictive de siguranță și de confort cu ajutorul tehnologiei radar inovatoare; și în cel de-al treilea rând, ultimul pas se realizează prin conectarea motocicletei cu mediul înconjurător.

Concept cuprinzător de siguranță: trei pași spre o mobilitate fără accidente

Bosch a sporit siguranța motocicletelor prin sisteme de asistență cum ar fi ABS și MSC (Motorcycle Stability Control). Conform cercetărilor Bosch privind accidentele, aproximativ o treime din accidentele de motociclete soldate cu vătămări corporale ar fi putut fi evitate cu ajutorul sistemului MSC. Acum, Bosch mai face un pas prin construirea unui scut virtual de siguranță pentru motociclete. Un nou pachet de siguranță pentru motociclete, constând într-un autopilot adaptiv, avertizare privind o coliziune frontală și monitorizarea unghiului mort, este prezentat în premieră la EICMA 2018 unui public larg. Aceste sisteme electronice de asistență sunt întotdeauna vigilente și, în situații de urgență, pot reacționa mult mai rapid decât oamenii. Conform estimărilor rezultate în urma cercetărilor efectuate de Bosch, aceste sisteme de asistență pe bază de radar ar putea preveni unul din șapte accidente în care sunt implicate motociclete.

Tehnologia care stă la baza acestor sisteme este o combinație între senzori radar, sistemul de frânare, sistemul de gestionare a motorului și o interfață om-mașină. Prin echiparea motocicletelor cu un radar ca organ de simț se asigură utilizarea noilor funcții de asistență și de siguranță, precum și o imagine de ansamblu precisă cu privire la zona din jurul vehiculului. Drept urmare, aceste funcții de asistență nu sporesc doar siguranța, ci și plăcerea și confortul, făcând viața mai ușoară pentru motocicliști. „Motocicleta viitorului trebuie să fie capabilă să vadă și să simtă”, afirmă Geoff Liersch, directorul diviziei Bosch Vehicule pe două roți și Powersports.