MARINI, LIDER MONDIAL ÎN PRODUCȚIA DE FABRICI STAȚIONARE ȘI MOBILE DE ASFALT DISCONTINUU

Înființată în 1899, astăzi o companie a grupului Fayat, Marini este un lider mondial în producția de fabrici staționare și mobile de asfalt discontinuu cu fabrici în Italia, Turcia, China, India și birouri în Rusia și UAE și o rețea globală de parteneri. Cu o capacitate de până la 480 t / h, bazându-se pe cele mai moderne tehnologii și peste 120 de ani de experiență realizată în Italia, caracteristicile distinctive ale echipamentelor marini permit clienților din întreaga lume să producă asfalt cu consum redus de energie folosind până la 100% asfalt reciclat (rap). Capabilitățile unice de gestionare a proiectelor combinate cu asistență tehnică remarcabilă, disponibilitatea serviciilor, o amprentă globală și o academie de formare profesională dedicată fac din marini alegerea clientului în ceea ce privește fiabilitatea, tehnologia inovatoare și asistența eficientă.

Interviu cu Luca Camprini, CEO Marini , Diviziile de Stații De Asfalt Și Utilaje & Vicepreședinte de Vânzări și Marketing Fayat Mixing Plants.

Easy Engineering: Care sunt cele mai futuriste produse / soluții din portofoliul dvs.?

Luca Camprini: utilizarea asfaltului reciclat (rap) este cea mai importantă tendință de piață care se dezvoltă constant, deși există diferențe mari între diferite piețe și practicile de lucru ale fiecărui constructor.

Marini oferă toate opțiunile disponibile:

• Inel de reciclare pe tamburul uscător, cu posibilitatea de a utiliza pana la 40% asfalt reciclat(rap)

• Asfalt reciclat (rap) introdus direct in malaxor, cu posibilitatea de a utiliza pana la 40% asfalt reciclat(rap)

• Utilizarea ambelor soluții combinate ‘’inteligent’’ cu posibilitatea de a utiliza pana la 60% asfalt reciclat(rap)

• Tehnologia master tower pentru a utiliza valoare procentuala (%) de asfalt reciclat (rap), pana la 100%.

Țările avansate, cu o rețea importantă de drumuri, sunt cei mai buni candidați pentru o mai mare utilizare a asfaltului reciclat. Cel mai important factor este păstrarea calității bitumului rezidual conținut în asfaltul reciclat utilizat, alegând tehnologia corectă și adecvată.

E.E: Care sunt caracteristicile acestor produse / soluții?

L.C: Să ne concentrăm asupra tehnologiei marini master tower, care astăzi este cea mai performantă disponibilă pe piață.

Ca urmare a caracteristicii sale specifice de integrare verticală într-o singură soluție pentru o stație de asfalt, incluzând turnul de malaxare , 2 tambururi uscătoare, filtrul desprăfuitor așezat pe sol chiar sub turn, silozul de filer recuperat și multe altele, toate problemele legate de limitarea instalației și de amenajarea amplasamentului pot fi rezolvate, în timp ce aceasta integrare armonioasa si ușoară poate fi făcută in orice șantier, chiar și într-unul deja existent.

Noul marini master tower este o piatră de hotar în producția de asfalt cu un conținut ridicat de asfalt reciclat, pe lângă garanția emisiilor reduse și a consumului redus de energie.

Așa cum am spus în timpul lansării și prezentării produsului la bauma 2019, toate tehnologiile disponibile pe piață până acum se bazează pe un sistem care are două tambururi de uscare, fiecare cu arzătorul său propriu. Este inutil să spunem că un astfel de sistem este „energofag”, datorită utilizării „duble” a combustibilului pentru cele două arzătoare și a consumului ridicat de energie.

Aceste sisteme depășesc limitele internaționale actuale stabilite pentru emisiile atmosferice.

Soluția complet inovatoare marini constă în simplificarea componentelor mecanice ale sistemelor de uscare și încălzire a materialelor. În timp ce menține cele două tamburi de uscător, sistemul nostru folosește un singur arzător care poate furniza căldura atât primului tambur, dedicat materialelor virgine, cât și celui de-al doilea tambur, în cantitatea necesara, în funcție de procentul de asfalt reciclat care trebuie încălzit.

Maximizarea caloriilor arzătorului se realizează prin recircularea gazelor de ardere fierbinți. În special, asfaltul reciclat (rap) este încălzit de gazele fierbinți provenite din tamburul pentru agregate virgine. Utilizarea gazelor fierbinți evită doar contactul dintre asfaltul reciclat si flacăra directă și radiația sa, eliminând astfel vârfurile de temperatură ridicată în timpul procesului de încălzire.

La descărcarea din tamburul său dedicat , asfaltul reciclat fierbinte poate fi încălzit până la o temperatură de 160 ° c, permițând producerea de rețete care conțin până la 100% rap, gata să fie puse in opera; în plus, avantajul este că materialele virgine nu au trebuit sa fie supraîncălzite.

E.E: Care sunt beneficiile pentru utilizatori?

L.C: Principalele beneficii măsurabile sunt:

• Emisii reduse, ca rezultat al încălzirii indirecte a asfaltului reciclat cu aer fierbinte, refacerea, tratarea emisiilor de gaze și mirosuri.

• Noul standard pentru rap (reclaim asphalt pavement – asfalt reciclat), ca rezultat al noului sistem software inteligent de control al stației, flexibilitate ridicată pentru modificarea rețetelor și procentaj reciclat în mixturi până la 100%, infrastructură de producție de lungă durată.

• Economie ridicată de energie ca rezultat al utilizării unui singur arzător în loc de două în contracurent, eficiență ridicată în schimbul de căldură și economie de până la + 20% la consumul de energie termică și electrică (cel mai scăzut nivel de emisii de co2 pentru instalațiile de asfalt)

E.E: Cum credeti că va arăta viitorul în domeniul dvs. în următorii ani?

L.C: În fiecare stat al uniunii europene și în întreaga lume, noile criterii de proiectare a infrastructurii rutiere devin din ce în ce mai populare. Aplicarea sistematică și omogenă a acelorași criterii de proiectare a drumurilor face posibilă răspândirea acelorași tehnologii pentru protecția mediului pe scară largă, precum și a produselor care îndeplinesc aceste criterii.

Toate acestea declanșează un cerc virtuos, determinându-i pe cei mai puțin performanti să se adapteze la noile cerințe ale administrației publice din țări, precum și ale companiilor publice și private.

E.E: Ce tehnologii credeți că se vor dezvolta în acest an / în anii următori?

L.C: Proiectarea durabilă a drumurilor este esențială și merge mână în mână cu inovația tehnologică constantă. Tehnologiile de succes vor respecta următoarele cerințe:

• Reducerea consumului de materii prime în timpul fazei de producție deoarece materialele existente pot fi recuperate la fața locului;

• Reducerea consumului de energie deoarece se folosesc echipamente mai bune și mai eficiente;

• Captarea și reducerea emisiilor, deoarece este impusă respectarea regulilor și este clar definit modul în care trebuie măsurată conformitatea cu standardul și cine este responsabil cu controlul;

• Reutilizarea, reciclarea și regenerarea materialelor în timpul proceselor de producție;

• Extinderea duratei utile de viață a produselor prin încurajarea unei politici eficiente și de perspectivă de conservare și întreținere a infrastructurilor civile și industriale.

Stațiile de asfalt joacă un rol de forță în cadrul acestui cerc virtuos, stațiile disponibile pe piață putând fi echipate cu tehnologii speciale pentru a permite utilizarea asfaltului reciclat (rap) in procentaje variabile în funcție de cerințele specifice ale clienților.

Soluțiile disponibile astăzi au multe aspecte pozitive. Iată avantajele unei alegeri corecte:

• reducerea consumului de energie pentru producerea mixturilor

• posibilitatea de a utiliza până la 100% material reciclat, reducând astfel cantitatea de bitum adăugat.

• reducerea emisiilor poluante și limitarea mirosurilor.

Dacă toate acestea sunt esențiale în favoarea eco-sustenabilității tuturor acțiunilor noastre în domeniul asfaltarii drumurilor, este totuși foarte important, în funcție de nevoi specifice, să evaluăm cea mai potrivită soluție tehnică, altfel, inevitabil vor apărea anumite limite operaționale.

Pentru mai multe informații despre marini, accesați www.marini.fayat.com.