INTERVIU ISOMAT

Isomat este un producător de materiale pentru construcții cu o perspectivă multinațională. Fondat în anul 1980, este în prezent unul dintre cei mai importanți producători de materiale de construcții din Europa de Sud-Est, având 3 fabrici de producție în Grecia, România și Serbia, 7 filiale în Germania, Rusia, Turcia, Bulgaria, România, Serbia și Slovenia, având totodată exporturi în mai mult de 60 de țări din întreaga lume.

În România, societatea a fost înființată în anul 2000 la București ca filială comercială, care se ocupa exclusiv de comercializarea și distribuția produselor ISOMΑT pe piața românească. În anul 2013, a fost transformată în societate de producție, fabricând inițial aditivi pentru betoane și mortare, iar din 2015, după achiziționarea și renovarea unei fabrici locale de către societatea – mamă, a demarat producția de vopsele și tencuieli.

În anul 2021, au început lucrările pentru extinderea fabricii de producție, pentru a face loc liniilor de producție a materialelor prăfoase (adezivi, mortare, gleturi, șape, etc.), proiect care se estimează ca va fi gata până anul viitor.

Easy Engineering: Care sunt domeniile principale de activitate ale companiei?

ISOMAT: Isomat oferă, în primul rând, soluții. Soluții pentru orice tip de construcții, de la mici finisaje în locuința proprie, până la zgârie nori, poduri, depozite gigant și fabrici de producție.

Dincolo de avantajele pe care le oferă produsele sale, brandul ISOMAT este preferat și grație nivelului ridicat de know-how pe care îl oferă, pentru soluțiile integrate dar, în același timp, personalizate pe care le pune la dispoziție, precum și pentru calitatea deosebită a serviciilor de suport clienți. 

Pachetul complet începe de la consultarea și stabilirea, împreună cu clientul, a unei soluții optime, continuă cu punerea la dispoziție a produselor marcă proprie, care conlucrează perfect unele cu altele și se termină cu asistența pe tot stadiul punerii în operă a acestor materiale.

Pe lângă aceasta, mai amintim de flota proprie de livrare, mașinile de colorare a vopselelor pe care le punem la dispoziție colaboratorilor, activități de marketing ce țin de: elaborarea de cataloage, broșuri, poze și filme cu aplicări de materiale, efectuarea de mostre și eșantioane, prezentări ale materialelor și soluțiilor pentru colaboratori și proiectanți, în cadrul târgurilor și simpozioanelor de construcții; și nu în ultimul rând munca depusă de către departamentul de calitate și a laboratorului propriu de controlul calității.

E.E: Care sunt noutățile în materie de produse noi?

ISOMAT: Isomat acordă o importanță deosebită inovației și dezvoltării continue de produse noi. În acest scop, compania noastră dispune de un departament de Cercetare și Dezvoltare bine organizat, alcătuit din 5 secții chimice diferite, în care își desfășoară activitatea cu personal științific specializat, și care creează anual 10-20 de produse noi, în conformitate cu nevoile pieței și evoluțiile tehnologice din sectorul construcțiilor.

În ultimii 2-3 ani, accentul s-a pus pe produse arhitecturale, care creează un efect estetic deosebit. Amintim aici de microcimenturi acrilice, chituri de rosturi cu efecte deosebite, diverse tipuri de lacuri , rășini epoxidice pentru aplicații decorative. Pe lângă acestea, s-a lucrat mult și la gama de produse inginerești, în special adezivi pentru aplicații dificile, o varietate de tipuri de benzi și piese speciale pentru a face aplicația hidroizolațiilor mai ușoară, rășini poliuretanice pentru stoparea scurgerilor, diferite tipuri de poliuree și multe altele. 

E.E: Care sunt gamele de produse comercializate?

ISOMAT: Compania Isomat produce și comercializează următoarele 6 categorii principale de produse:

Materiale Hidroizolante (mortare hidroizolante, membrane lichide poliuretanice, poliuree, impregnanți pentru suprafețe, piese speciale pentru hidroizolații, etc.).

Vopsele & Tencuieli (vopsele ecologice, vopsele lavabile pentru interior și exterior, amorse, vopsele speciale pentru lemn și metal, solvenți, vopsele epoxidice, lacuri, tencuieli acrilice, siliconice, silicon-silicatice și pe bază de ciment, etc.)

Adezivi & Chituri (adezivi pentru plăci, piatră naturală, polistiren și vată, chituri de rosturi, etc.).

Materiale Pentru Reparații (mortare pentru reparații, rășini epoxidice pentru injectări, chituri și mortare epoxidice, materiale din fibră de carbon pentru consolidări, tencuieli, gleturi, chituri, impermeabilizanți, mortare decorative, plase de armare din fibră de sticlă, agenți de curățare, masticuri, silicoane, etc.).

Aditivi Pentru Betoane & Mortare

Pardoseli (pardoseli epoxidice & poliuretanice, șape, impregnanți, etc.)

E.E: În ce stadiu se află piața în care activați, la momentul actual?

ISOMAT: Din informațiile primite din piață de la agenții noștri comerciali, de la parteneri și de la clienții potențiali, putem spune că piața are în continuare un trend de creștere față de anul trecut. Urbanizarea este în plină ascensiune, în aproape fiecare oraș din România sunt prezente din ce în ce mai multe șantiere, fie că este vorba de case și blocuri noi, fie că este vorba de consolidări, renovări sau anvelopări. În plus, datorită dorințelor tinerilor pentru mai multă siguranță și confort, aceștia și-au îndreptat atenția către apartamentele din cartiere rezidențiale, fapt care duce tot la creșterea pieței materialelor de construcții.

E.E: Ce ne puteți spune despre tendințele pieței?

ISOMAT: Având în vedere că marea majoritate a locuințelor sunt achiziționate cu credit ipotecar pe o perioadă de 25-30 de ani, tendința cumpărătorilor este să aleagă o locuință nouă, ceea ce duce la creșterea pieței imobiliare și implicit a celei de construcții, prin continua ridicare a cartierelor rezidențiale. Considerăm că piața va urma trendul crescător din acest moment, datorită preferințelor tinerilor pentru apartamente spațioase și plăcute din punct de vedere estetic.

În plus, tot în lumina contextului mondial din ultimii 2 ani, având în vedere migrarea către munca la domiciliu, considerăm ca acest lucru va duce către o cerere crescută de locuințe mai spațioase și mai practice. Va fi foarte interesant de văzut realitatea dezvăluită de următorii 2-3 ani.

Totodată, pandemia a impulsionat și creșterea accelerată a solicitărilor de case unifamiliale, cu o nevoie minimală de spațiu în curte, generată de timpul petrecut în lockdown în 2020.

E.E: Care sunt cele mai inovatoare produse comercializate?

ISOMAT: Crearea de noi produse este un proces necesar, de o importanță fundamentală pentru strategia de dezvoltare continuă a companiei noastre, într-o piață deosebit de exigentă. Deja ne mândrim cu unul dintre cele mai complete portofolii de produse, la care se adaugă constant alte și alte materiale, la cererea clienților noștri sau la recomandările agenților noștri comerciali sau a inginerilor din cadrul departamentului tehnic. 

Dintre produsele cele mai inovatoare, amintim de: membranele hibride poliuretanic-bituminoase, amorsele pentru pardoseli și membrane lichide aplicate pe suporturi umede și/sau proaspăt turnate, membranele lichide tixotropice, rășinile poliuretanice transparente pentru realizarea covoarelor de piatră, produsele compozite din fibră de carbon pentru consolidări, gama de microcimenturi, pe bază de ciment, rășini acrilice sau epoxidice, etc. etc. etc.

E.E: Ce estimări aveți pentru anul 2022?

ISOMAT: Observăm cu îngrijorare creșterile de preț la materii prime, energie și gaze. Estimăm perpetuarea repercursiunilor pe tot lanțul, începând cu costurile de producție, până la prețul final al materialelor, ce ajunge să fie pus la dispoziția consumatorilor. Această situație aduce un impact decisiv în piața imobiliară, reflectându-se direct în valoarea metrului pătrat construit. Din această cauză, se poate ajunge la anumite blocaje ale pieței, existând teoretic un prag la care consumatorii se pot opri pentru a înțelege tendințele, chiar dacă se estimează că cererea va fi mai mare anul viitor. 

Chiar și în aceste condiții, pentru Isomat România, așteptările sunt mari pentru următorul an. După cum am amintit în cadrul uneia din întrebările de mai sus, la anul se vor finaliza lucrările pentru extinderea fabricii de producție. O dată cu începerea funcționării acestor noi linii, ne așteptăm să ne deschidem către un nou segment de piață, crescându-ne competivitatea.

În plus, s-a investit mult, în ultimii ani, în resursele umane ale companiei. S-a mărit substanțial echipa de vânzări și consultanți tehnici, s-au ținut cursuri, seminarii și webinarii de instruire, s-au făcut deplasări în Grecia, la fabrica principală, iar în anul 2022 ne așteptăm să culegem roadele acestor acțiuni, în sensul în care și membrii cei mai recenți ai echipei vor ajunge la maturitate în cadrul companiei. Se preconizează că vom avea un an definitoriu, în care chiar și cele mai ambițioase așteptări vor fi nu numai împlinite, dar și depășite.