Ciprian Rotaru

Volvo CE a luat parte la evenimentul global – Ora Pământului, organizat de partenerul său – Fondul Mondial pentru Natură (WWF). „Ora pământului” este o activitate la care participă, în mod voluntar, milioane de oameni din întreaga lume, care fac un efort conştient, stingând luminile timp de o oră, pentru a ajuta la promovarea conştientizării problemelor de mediu. În calitate de partener al WWF din 2009, dedicat protecţiei mediului înconjurător, Volvo CE sprijină iniţiativa la nivel global şi încurajează angajaţii din toate locaţiile sale să stingă luminile timp de o oră.

La eveniment au participat angajaţii de la Belley-Creys, fabrica Volvo CE, care au reuşit să economisească 60 kW / h, faţă de 11kW / h, în 2012 şi angajaţii companiei Trappes, care aparţine tot de Volvo CE. De asemenea, la eveniment au mai participat două uzine de camioane Renault ai căror ingineri proiectează grupul motopropulsor din cadrul GTO, GTT, EMEA Sales & Marketing. Reprezentanţii Volvo IT au luat parte, de asemenea, la eveniment, reuşind să economisească un total de 484 kW, timp de o oră.

Compania Belley-Creys a oprit iluminatul exterior în jurul întregii clădiri iar reprezentanţii fabricilor Renault Trucks au închis luminile de vineri seara până luni dimineaţa, ceea ce a dus la o economisire de 395 kW / h. 37 de angajaţi Volvo CE, de la ambele uzine, au luat parte la eveniment, la locul de muncă dar şi la domiciliu, ceea ce a dus la o reducere suplimentară de 29 kW / h.

„Ne asumam responsabilitatea pentru emisiile noastre de carbon şi vom lua parte la această iniţiativă în fiecare an, pentru a arăta întregii lumi că Volvo CE se angajează sa protejeze mediul şi că suntem conştienţi de încălzirea globală şi de consecinţele acesteia”, a declarat Aurore Semille, Asistent de Mediu la Volvo CE din Belley. “Participarea la Ora Pământului demonstrează că suntem o companie responsabilă şi ne asumăm responsabilitatea pentru emisiile noastre de carbon”, a completat Semille.

Pentru a economisi o cantitate considerabilă de energie, compania, sub îndrumarea reprezentanţilor din domeniul protecţiei mediului şi managerilor Volvo CE din Franţa, a dus o politica ce a presupus ca toţi angajaţii să fie informaţi prin intranet, afişe, notificări, mesaje transmise pe ecranele video ce cuprindeau detalii referitoare la ce înseamnă Ora Pământului. Scopul a fost de a-i face pe oameni conştienţi de eveniment şi de a le da sfaturi cu privire la modul în care se poate reduce nivelul consumului de energie.

Sloganul din acest an a fost “Ia o decizie conştientă şi stinge luminile!”, menit să încurajeze oamenii să oprească luminile şi dispozitivele consumatoare de energie electrică înainte de a părăsi o cameră sau clădire. Au fost vizate cinci direcţii: lumina, calculatoarele, sistemele de încălzire, imprimantele şi aparatele de mici dimensiuni. Cu scopul de a da un exemplu şi de a salva resurse, au fost tipărite afişe dar şi pliante pe hârtie de imprimantă folosită.

“În ceea ce priveşte posterele, în acest an, am mers pe ideea de a crea o imagine a unui excavator folosind tehnica picturii prin lumină”, a explicat Aurore Semille. “Cinci oameni au avut lanterne şi le-au mişcat pentru a desena excavatorul, în timp ce rezultatul muncii lor era fotografiat. Sunt foarte mandră de contribuţia fiecărui participant la Ora Pământului din acest an, din Franţa, şi cred că toţi şi-ar dori să vadă temele evenimentului puse în continuare în practică, în timpul serviciului şi în vieţile noastre de zi cu zi”, a adăugat Semille.

www.volvoce.ro

About The Author