Sistemul de injecție common-rail CRS3-25 prezintă primul injector piezo Bosch pentru autoturisme, care funcționează la o presiune de injecție de 2.500 bar. Cu o presiune de injecție mai mare, noile modele piezo Bosch reprezintă avangarda tehnologiei. Sistemul de injecție optimizat atomizează carburantul mult mai fin, îmbunătățind combustia. Consumul mai mic de carburant reprezintă doar unul dintre avantajele acestei tehnologii. ”În următorul deceniu, motoarele diesel vor funcționa la presiuni de injecție de aproximativ 2.000 bar. Deși valoarea de 3.000 bar nu este de neimaginat, aceasta va fi întâlnită la mașinile de curse și la motoarele diesel de înaltă performanță.”, afirmă Dr. Markus Heyn, Președintele Diviziei Sisteme Diesel din cadrul Robert Bosch GmbH. O presiune de injecție superioară generează o putere specifică sporită și un cuplu mai mare. De aceea, creșterea presiunii de injecție a motorului îl face mai puternic: timpul necesar pentru combustie este considerabil redus imediat ce motorul funcționează la sarcină maximă și la turații mari.

About The Author