Ciprian Rotaru, Silviu Mustăţea

 

Lanțul de centre comerciale Ambient aniversează anul acesta două decenii de existență. La ceas de sărbătoare, activitatea companiei românești este încununată de succesul unei creșteri de aproximativ 47% a cifrei de afaceri în ultimii doi ani. Experiența acumulată în acești ani validează Ambient ca fiind un partener serios, cu experienţă în toate segmentele sale de clienți, fie din zona de retail sau cea profesională. Astfel, compania a depășit cu succes obstacolele aduse de criza economică și de scăderea drastică a pieței de profil din perioada 2008 – 2010.

În data de 8 aprilie 2013, în Sibiu, Ambient a dat startul „Caravanei Aniversare Ambient 20 de ani” printr-o petrecere câmpenească la care au participat aproximativ 1.000 de furnizori, parteneri, familii clienți, meșteri şi angajați, printr-un concert Voltaj care a strâns peste 10.000 de sibieni. Primarul Sibiului Klaus Johannis și Ioan Ciolan, Director General Ambient, au deschis concertul, mulțumind sibienilor pentru sprijinul acordat companiei în acești 20 de ani. Participanţii la eveniment au avut parte de o zi plină de concursuri, demonstrații practice, recitaluri oferite de Trupa Verde și multe alte momente inedite, printre care și Tombola Ambient.

Ambient aniversează anul acesta două decenii de activitate alegând să sărbătorească acest moment alături de toți partenerii care au contribuit la succesul companiei, în cadrul „Caravanei Aniversare Ambient 20 de ani” – o serie de 28 de evenimente, din care 9 concerte Voltaj, 7 reprezentații ale Teatrului Radu Stanca din Sibiu și 12 petreceri organizate în centrele comerciale Ambient din România.

Istoria Ambient a început în anul 1993, la inițiativa lui Ioan Ciolan prin lansarea unei companii cu 100% capital românesc și care în viitor avea să devină unul dintre principalii furnizori ai constructorilor și ale familiilor care doresc să construiască sau să renoveze locuința.

Evoluția lanțului de centre comerciale a început imediat după deschiderea în 2002 a primului magazin de tip DIY din România, la Sibiu. În prezent, Ambient este reprezentat de 12 centre comerciale, 15 depozite de materiale de construcție și platforme logistice, situate în zona Transilvaniei. Echipa Ambient este formată din aproximativ 1.600 de angajaţi. În orașele de influență, Ambient estimează cota de piață la o medie de 35%.

Creșterea de 47% a cifrei de afaceri cumulate pe ultimii doi ani se datorează relațiilor trainice stabilite cu cei peste 3.000 de constructori, 170.000 de clienți posesori de Card Bonus, peste 11.000 de meșteri afiliați, precum și datorită unei oferte ce depăşeşte 40.000 de produse de la cei 700 de furnizori parteneri.

Anual, peste 3 milioane de persoane trec pragul centrelor Ambient. Compania oferă acestora servicii specializate de calitate, agenți dedicați, beneficii comerciale și soluții integrate pentru proiectele de construcție sau de renovare. De-a lungul timpului, Ambient a dezvoltat un concept integrat de business, atât pentru persoane fizice cât și pentru persoane juridice, motiv pentru care sunt acoperite cu succes ambele segmente.

Ambient este singura companie de pe piața de profil care poate oferi un program de complexitatea programului Ambient Total, prin care familiile care doresc să construiască sau să renoveze au un agent dedicat pe toată perioada proiectului, discount garantat și recomandări de meșteri și soluții. De la lansarea programului și până în prezent, peste 100.000 de familii și-au construit locuințele cu Programul Ambient Total.

Dacă anul 2012 a adus o creștere de 14% a cifrei de afaceri în lei, pe o piață încercată de criza creditărilor de locuințe și de o întârziere a creșterii economice, pentru 2013 Ambient are planuri ambițioase, să îşi mențină tendința ascendentă, consolidându-și poziția în top 5 retaileri de bricolaj.

De asemenea, pentru a atinge acest obiectiv, Ambient a identificat două direcții majore de acțiune: vânzarea asistată (prin intermediul unei forțe de vânzări stabile formată din agenți dedicați clienților „business to business” și Ambient Total) și soluțiile sale integrate pentru toate segmentele de clienți.

„Am investit și vom investi în continuare în showroom-uri care să ajute clientul să își vizualizeze proiectul înainte de implementare. Casa Demonstrativă, Galeria cu Idei, Showroom-ul de Instalații, Showroom-ul de Mobilă – toate sunt soluții integrate și specializate, pentru o consiliere de calitate a clienților”, a adăugat Ioan Ciolan.

În gama de produse comercializate din cadrul Ambient se află şi utilajele de mică mecanizare Bisonte. Aceste utilaje sunt asamblate în România de către compania Italia Star Com Due Srl – un jucător cu renume în piaţa utilajelor pentru construcţii, o parte din componente fiind importate din Italia sau China iar altele reprezentând produse autohtone. Astfel, societatea a reuşit să intre pe piaţă cu un produs de o calitate europeană, menţinând în acelaşi timp şi un preţ accesibil. Majoritatea utilajelor sunt dotate cu motoare Subaru iar gamele de utilaje produse se grupează în: pompe pentru zugrăveli şi vopsitorii, maiuri compactoare, plăci compactoare unidirecţionale şi reversibile, maşini de tăiat asfaltul şi betonul şi elicoptere pentru finisaj beton.

Utilajele din gama Bisonte sunt concepute, verificate şi testate de personal calificat. Astfel, fiecare utilaj poartă marcajul de control al calităţii interne, obţinut în momentul asamblării şi verificat înainte de livrare. Toate produsele sunt asamblate în conformitate cu normele europene în vigoare şi deţin certificările de conformitate cu standardele CE.

De asemenea, Ambient comercializează şi utilaje din gama producătorului IMER GROUP, importator unic pentru România fiind tot compania Italia Star Com Due Srl, gamă compusă din utilaje de mică mecanizare şi sisteme de pompare a materialelor de construcţii.

 

About The Author