Conform unui studiu realizat de către Lasselsberger Ceramics România, unicul producător local de plăci ceramice și deținătorul brandului CESAROM, bugetul mediu pentru placarea locuințelor cu plăci ceramice este de cca. 1700 lei, în timp ce suprafața medie placată este de 33m2. Potrivit companiei, criza din ultimele trei luni nu a impactat suma medie alocată acestor proiecte. Același studiu arată că renovarea locuințelor este principalul motiv pentru achiziția de gresie și faianță, iar cei mai mulți dintre români folosesc plăcile ceramice în băi, bucătării și holuri. Potrivit studiului, cel mai des invocat motiv pentru achiziția de plăci ceramice este renovarea locuințelor. Dorința de a moderniza spațiile depășește nevoia de a înlocui gresia și faianța veche aflată într-o stare de uzură avansată. Doar 11% dintre consumatorii români achiziționează plăci ceramice pentru apartamente sau case noi. De asemenea, peste 40% dintre cumpărători achiziționează gresie și faianță pentru a acoperi suprafețe situate între 21-40 m2.

About The Author