Primele mașini de epocă modificate apar înainte de Al Doilea Război Mondial. Încă din anii 1920 adolescenții organizau curse de întrecere cu modele vechi de automobile Ford, de-a lungul străzilor și lacurilor secate din California de Sud și din Los Angeles. Lacurile secate Harper, Muroc și El Mirage au fost folosite pentru curse de mașini din anii ’20 până la Al Doilea Război Mondial, iar cursele la El Mirage continuă și astăzi. Mașinile erau cronometrate cu ajutorul cronometrelor de mână și plasate într-o clasă în funcție de timpul scos la o cursă. Majoritatea mașinilor care rulau la curse erau Ford Model T cu patru cilindri sau succesorul lor, modelul A. Mașinile erau ieftine, se găseau ușor, cântăreau puțin și era ușor de lucrat la mecanica lor. Așadar, pentru a fi mai rapide la întreceri, acestea au început să fie modificate de la faruri, capote, eleron, carburatoare suplimentare, suspensii până la anvelope noi. Toate modificările erau făcute pentru a câștiga câteva secunde în plus la timpul final de la curse. Paul Chappel’s Speed Shop de pe San Fernando Road și Bell Supply Auto, ambele din Los Angeles au fost primele magazine din SUA dedicate exclusiv pentru modificarea automobilelor pentru curse. Motorul Ford V8 a apărut în 1932 și, odată cu el, o nouă oportunitate de a merge mai repede cu mașina. Deși era prea lent pentru a fi acceptat de către cei care participau la curse pentru că mai mult de 65- 85 cai putere nu avea la început, tehnologia V8 a progresat rapid. De asemenea, în 1932 au fost lansate și cadrul mai ușor pentru motor Deuce, precum și caroseria sportivă. Combinația dintre acestea a fost una de invidiat, crescând performanța automobilelor. În momentul în care cursele au început să fie din ce în ce mai populare au apărut şi problemele. Cursele organizate pe întuneric de multe ori aveau loc ciocniri pentru că erau prea haotice, până în 1937, când a fost înființată Southern California Timing Association. Membri asociației au dezvoltat sisteme de sincronizare mai sofisticate și au făcut cursele mai sigure și mai organizate. Apoi, în 1941, a apărut o publicație lunară denumită Throttle Magazine, ce cuprindea rezultatele la curse, articole despre mașini și dezbateri privind problemele de siguranță și viteză. Lucrurile începeau să funcționeze în acest domeniu însă, după Pearl Harbor, în 7 decembrie 1941, SUA s-au implicat în Al Doilea Război Mondial astfel că toate cursele de mașini au fost stopate. hsw text 1 Cum au devenit populare mașinile personalizate Odată cu anii 1940, trendul de personalizare a mașinilor a început să prindă din nou, iar din ce în ce mai mulți pasionați de automobile din zona Los Angeles își modificau mașinile pentru a le face mai aspectuoase și mai puternice. Autovehiculele second-hand mai vechi sufereau modificări ale caroseriei însă, din nou, din cauza celui de-Al Doilea Război Mondial, trendul a fost stopat. La sfârșitul anilor 1930, Harry Westergard a devenit celebru, fiind unul dintre pionerii care și-au modificat automobilul în propriul garaj. A modificat mai multe mașini atât la exterior, cât și la interior, încorporând elemente de la alte mașini, făcându-le decapotabile sau coborându-le suspensiile. Până la sfârșitul deceniului au apărut și alți pioneri în modificarea automobilelor. Spre exemplu, Gil și Al Ayala au devenit celebri pentru că personalizau culoarea mașinilor, schimbând-o sau pictându-le. Ca idee, în acea perioadă, o mașină modificată prezenta elemente precum îndepărtarea ornamentelor și siglelor specifice, coborârea caroseriei, modificarea tobelor și sistemelor de evacuare, schimbarea farurilor, rotunjirea colțurilor ușilor, schimbări ale capotei, portbagajului și secționarea părții de sus a caroseriei pentru a transforma vehiculul într-unul decapotabil. Mașinile personalizate de la mijlocul anilor ’50 sunt considerate a fi exemple cu adevărat clasice de acest gen. Automobilele au început să se schimbe, s-au introdus elementele ca faruri duble și / sau înclinate, tapiserie complicată, eleroane și alte elemente care erau integrate în caroserie, oferind o mașină un aspect unic. Două lucruri au dus la răspândirea ideii de mașină personalizată în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial. În primul rând, mulți militari au ajuns prin California în călătoria lor spre Pacific, unde au văzut mașini modificate și au aflat despre cursele cu astfel de mașini. În al doilea rând, găștile pasionaților de mașini din California de Sud au răspândit informații și imagini cu mașini modificate care au stârnit repede interesul tinerilor soldați. După război, economia a înflorit. Tinerii veterani care s-au confruntat cu ororile de luptă s-au trezit acum cu exces de timp și de bani și, datorită abilităților mecanice învățate în serviciul militar, industria automobilelor modificate a luat amploare, răspândindu-se la nivel național. hsw text 2 Odată cu apariția revistelor și, mai târziu, a televiziunii trendul a devenit global. Pe lângă faptul că diverse vedete apăreau în media cu mașini modificate, au apărut și documentare și emisiuni de profil care, de altfel, există și astăzi și se bucură de un real succes. Cât despre tendințe şi stiluri de construcție, acestea continuă să evolueze. Multe dintre componente și echipamente moderne au fost dezvoltate începând cu mijlocul anilor ’70 de companii ca Pete & Jake, Super Bell, TCI și Fabrica Deuce, iar mai târziu de Magnum Axle, Chassis Engineering și Speed Shop, care există și astăzi. Multe componente care au fost la modă acum câțiva zeci de ani au căzut în dizgrația publicului deși, pe de altă parte, unele tendințe de stil din anii ’70, ’80 și chiar ’90 au fost abandonate în prezent pentru un aspect mai tradițional. Multe dintre mașinile modificate de astăzi sunt foarte detaliate și au componente ce pot veni din orice epocă. Pasionații în vârstă ar putea dori mașini personalizate în stilurile anilor ’40 și ’50 , în timp ce bărbaţii mai tineri se orientează către stilul anilor ’60. Oricum, în prezent, ideea de personalizare auto este la fel de puternică și vibrantă ca la începuturi. Ingeniozitatea și imaginația unor persoane pasionate de mașini vor fi admirate posibil pentru totdeauna de către generațiile viitoare. Cu un număr de reviste și evenimente care au existat în anii ’80, o mulțime de tineri au fost expuși febrei mașinilor de epocă. Pe de altă parte, în viitor, adulții care își amintesc de acele ștergătoare de parbriz care erau în vogă sau suspensiile frontale independente, pot depune eforturi să creeze ceva similar pentru ei înșiși. Majoritatea acestor trenduri afectează mașinile de epocă mai mult decât cele personalizate. În timp ce o mașină personalizată nu va dispărea, cu siguranță niciodată, aceasta poate deveni o umbră în fața mașinilor de epocă, precum și alte subiecte interesante așa cum sunt mașinile puternice, mașinile tunate, pick-up-urile sau oricare altele. Automobilele din anii ’40 și ’50 au devenit din ce în ce mai rare și mai scumpe și devine din ce în ce mai dificil să îți permiți una, iar pentru cei care își permit nu mai există cale de întoarcere. În ultimii ani, multe mașini recent fabricate au apărut la diverse evenimente. Este un semn bun, dar ele sunt doar o bucată de tijă fierbinte care atinge asfaltul pentru prima dată. Aceste mașini sunt o celebrare a ultimilor 75 de ani de eforturi inovative, dintre care unele s-au transformat în afaceri de milioane de dolari. Multe mașini de epocă și mașini personalizate au devenit eroi sau modele pentru alți pasionați. În toate situațiile, mașinile au proprietari entuziasmați, dar și spectatori pe măsură. Până la urmă, este nevoie de viziune, determinare și abilitate pentru a accepta provocarea de a face o mașină veche să facă față în zilele noastre, de a funcționa bine și de a câștiga o cursă.

About The Author