Sistemul diesel a reprezentat o revoluție tehnologică în doar 13 pagini: acesta a fost tot spațiul de care a avut nevoie Rudolf Diesel pentru a schița motorul care avea să-i poarte ulterior numele. Cererea sa de patentare, cu numărul 67207, a fost acceptată acum 120 de ani, pe data de 23 februarie 1893, de către oficiul de înregistrare a patentelor din Germania. Și cu aceasta, inventatorul german a pus bazele milioanelor de motoare diesel care propulsează în prezent autovehiculele, camioanele și ambarcațiunile din toată lumea. Dar Diesel nu avea să asiste decât la începutul succesului global al creației sale: a murit în timpul unei călătorii pe mare acum 100 de ani, pe data de 29 septembrie 1913. În anul 1975 a reprezentat primul model de clasă compactă cu un motor diesel de mare viteză, care avea turații mari, fiind în același timp economic datorită pompei de injecție Bosch de tip distribuitor. Cu un turbocompresor și performanțe pe măsură, versiunea Golf GTD avea să obțină statutul de „primul autoturism sportiv cu motorizare diesel”.