La începutul lunii septembrie, pasionaţii de sporturi cu motoare turate la maxim vor avea posibilitatea să testeze noul circuitul sportiv din localitatea Adâncata, la nicio oră distanţă de Bucureşti. Conform lui Cătălin Manea, autorul acestui proiect, la începutul lunii septembrie vor avea loc primele etape ale unui concurs de motociclete. Asfaltarea acestui circuit este realizată cu ajutorul finisorului de asfalt Volvo. Pentru mai multe detalii legate despre acest proiect, echipa Easy Engineering a stat de vorbă cu Cătălin Manea, directorul firmei MRC Racing Solutions și cu cei care au realizat efectiv asfaltarea.

Easy Engineering: Ce v-a determinat să optaţi pentru utilajele Volvo?

Cătălin Manea: Calitatea, desigur. Trebuie să recunosc faptul că, înainte de acest finisor de la Volvo, am avut unul de la o altă companie. Acela, din păcate, nu a putut face faţă necesităţilor unui astfel de proiect şi am decis să optăm pentru ceva mai bun din punct de vedere calitativ. Astfel am ales Volvo.

E.E: Aţi întâmpinat vreo problemă până acum?

C.M: Nu. Nu am avut probleme majore, iar când am avut ceva, echipa de mentenanţă Volvo a răspuns foarte prompt. Au un timp de răspuns foarte rapid. La un utilaj, atâta timp cât întreținerea este una preventivă şi nu corectivă, lucrurile nu iau o întorsătură negativă. Multe companii, datorită

problemelor financiare, evită schimbul de ulei al motorului, în loc să îl facă la 500 de ore. Aceştia îl fac la 700-800 de ore, iar atunci apar problemele.

E.E: Ce fel de mentenanţă necesită finisorul Volvo?

C.M: Acesta necesită schimbul de ulei al motorului cu filtre între 300-500 ore, iar la 1.500 de ore, uleiul hidraulic. De asemenea, papucii de la calea de rulare îi schimbăm la aproximativ 500 de ore. Plăcile de uzură se schimbă şi ele la aproximativ 30.000 tone, iar lanțurile de la benzile transportoare se schimbă între 40.000 și 50.000 tone.

volvo text

E.E: Cum s-a comportat finisorul în cadrul acestui proiect?

C.M: Pot spune că s-a comportat foarte bine. În medie, am turnat 1.500 de tone de asfalt pe zi. Noi suntem foarte mulţumiţi. Îl avem de şase ani şi nu am avut nicio problemă majoră cu acesta, am schimbat numai piesele de uzură.

E.E: Ca şi funcţionalităţi optimizate, vă ajută cu ceva la lucru?

C.M: Acesta preia ansamblul făcut de către constructor înainte de aşternerea straturilor de asfalt. De asemenea, funcţionează automat, poate fi citit şi poate regla panta şi grosimea asfaltului. Nu am avut probleme cu el nici pe partea electronică şi nici pe cea hidraulică. Este un finisor de asfalt foarte reuşit.

E.E: Cu aproximaţie, ne puteţi spune cât mai aveţi de lucrat la acest proiect?

C.M: Mai avem două zile, ceea ce însemnă că, pentru aşternerea primului strat, vor fi necesare 3.000 de tone. Va mai fi stratul doi de uzură care se va finaliza anul viitor.

E.E: Trebuie un anumit tip de asfalt pentru acest finisor?

C.M: Nu, nu necesită un anumit tip de asfalt. Acesta poate turna orice tip. Aici, de exemplu, este o mixtură de asfalt. Dorim aşternerea stratului doi în primăvara anului viitor, aşa că trebuie să se poată circula pe el până atunci.

Performanţă şi precizie în pavare

Volvo a lansat finisoarele de generaţie nouă Volvo P7820C, P8820C. Acestea sunt finisoare de asfalt pe şenile perfect pentru toate aplicaţiile de pavare, de la drumuri, autostrăzi şi pante până la pistele late de aeroport. Sunt utilajele de înaltă performanţă ce pot urca dealuri, pava curbe realizând toate acestea cu o putere de tracţiune excelentă. Finisoarele de asfalt Volvo sunt utilaje de încredere în pavarea comercială, lucrări utilitare şi multe altele. Acestea pot realiza suprafeţe netede şi continue – chiar şi în cadrul proiectelor de pavare continuă de mari dimensiuni. Caracteristicile cele mai importante ale finisoarelor includ:

Tabloul de comandă EPM II, cu ecran color integrat poate fi reglat pentru obţinerea poziţiei de operare ideale, uşurează operarea pentru a permite selectarea rapidă şi reglarea din mers a puterii.

– Motorul V-ACT Volvo de înaltă performanţă respectă cerinţele de emisii Tier 4 Interim/Stage IIIB, furnizând o putere mai mare şi un consum de combustibil mai scăzut.

– Controlul precis şi lin al direcţiei este realizat prin intermediul unui disc de reglare amplasat pe tabloul de comandă pentru un control optim în curbe, în linie dreaptă şi multe altele.

– Vizibilitate panoramică de 360° a întregului proces de pavare – de la scaunul operatorului, care poate fi extins peste partea laterală a finisorului şi prin intermediul pachetelor de iluminare opţionale, pentru o siguranţă şi o productivitate optime.

Performanţă dovedită a grinzilor finisoare, poate lucra cu grinzi finisoare fixe şi cu grinzi finisoare Variomatic, mai flexibile, cu schimbare hidraulică a lăţimilor de pavare. Folosind extensiile cu sistem de cuplare rapidă, se pot realiza lăţimi de aşternere de pâna la 16 m.

Acces în deplină siguranţă la platforma operatorului prin intermediul balustradelor cu prindere în mai multe puncte şi platformelor anti-alunecare, precum şi uşurinţă în întreţinere de la nivelul punctelor de service grupate care pot fi accesate de pe platforma operatorului.

About The Author