Transporter Furgon impresionează atât prin spațiul generos de încărcare, cât și prin funcționalitatea și diversitatea sa. În funcție de ampatament și înălțimea acoperișului, acesta asigură pe sarcină utilă între 0,8 și 1,4 t și un volum de încărcare între 5,8 și 9,3 mc. Datorită pereţilor laterali aproape verticali, acest volum poate fi utilizat la maxim.

Modelele Transporter Furgon sunt disponibile cu ampatament lung sau scurt şi cu acoperiş normal, mediu-înălţat sau supraînălţat, putând fi combinate cu o mare varietate de tipuri de uşi. Aceastea sunt proiectate special pentru o încărcare şi descărcare facilă şi rapidă. În funcţie de tipul de autovehicul, sunt disponibile şase, opt sau zece inele de ancorare a mărfurilor.

Mulţumită îmbinării cilindreei reduse cu supraalimentare cu turbină şi cu injecţia directă, motoarele TDI sunt deosebit de eficiente. Injecţia precisă, la înaltă presiune, care are ca rezultat arderea uniformă a combustibilului, asigură performanţe ridicate, în condiţiile unui consum redus. De asemenea, cheltuielile mici de întreţinere contribuie la nivelul ridicat de eficienţă al acestor motoare. Pentru Transporter sunt disponibile trei motoare TDI de 2,0 l TDI cu 62 kW/84 CP, 75 kW/102 CP sau 103 kW/140 CP, precum şi un motor BiTDI de 2,0 l cu 132 kW/180 CP.

Transmisia automată cu dublu ambreiaj (DSG), oferită opţional, permite schimbarea automată a treptelor de viteză fără întreruperi de tracţiune şi este disponibilă pentru motoarele TDI de 103 kW/140 CP şi 132 kW/180.

Cuplul motorului este distribuit pe puntea faţă şi puntea spate în funcţie de necesar. Diferenţialul blocabil electronic asigură o tracţiune uniformă; de exemplu, la demarajul cu acceleraţie puternică roţile cu un contact mai bun cu suprafaţa de rulare vor prelua corespunzător mai multă sarcină de tracţiune. Aceasta înseamnă mai multă siguranţă pe aproape orice fel de drum.

Modelul Transporter cu motor de 132 kW/180 CP şi o masă a autovehiculului de 3.000 kg face faţă aproape fără efort movilelor mai mici de pământ de pe şantier sau rampelor abrupte cu înclinare de până la 37°. În plus, veţi traversa fără probleme, de exemplu, ape stătătoare cu o adâncime de 30 cm. Nici străzile sau şantierele inundate de ploile torenţiale nu reprezintă un obstacol: adâncimea vadului de trecere este de până la 300 mm (măsurată cu încărcătură maximă şi la viteză de maximum 30 km/h).

Mai mult de atât, noul model face față și pantelor mai reduse pentru că, datorită ampatamentului său, nu va atinge solul cu barele de protecţie, nici atunci când unghiul de atac din faţă este de 21°, iar în spate, unghiul de degajare maxim este de 17° (măsurat cu dotarea standard şi încărcătură maximă).

Pentru ca drumurile să nu se încheie abrupt pe căile de acces dificile, modelul Transporter face faţă cu uşurinţă chiar şi denivelărilor cu vârf limită de rampă de până la 14°, măsurat cu dotarea standard şi încărcătură maximă.

Volkswagen oferă diferite trenuri de rulare pentru utilizări speciale, ca de exemplu trenul de rulare pentru drumuri grele, care este deosebit de rezistent. Acesta se pretează pentru terenul alunecos şi nefixat, care adeseori poate fi întâlnit pe şantiere.

Pentru şofer şi pasagerul din faţă sunt disponibile scaune dotate opţional cu funcţie de ajustare pe înălţime, cotiere şi suport lombar. La cerere, suportul lombar al scaunului pentru şofer poate fi reglat electric.

Transporter este livrat cu o banchetă dublă în dreapta şoferului. La cerere, spătarul acesteia poate fi dotat cu un spaţiu de depozitare rabatabil, în care sunt integrate două suporturi pentru băuturi şi un suport pentru ustensile de scris. Rabatând şezutul acestei banchete, veţi găsi un al spaţiu de depozitare opţional, pe care îl puteţi utiliza pentru scule.

Pentru Furgon și Kombi sunt disponibile trei tipuri de pereți despărțitori: perete despărțitor complet fără geam, perete despărțitor cu geam fix sau geam culisant.

 

Autori:

Ciprian Rotaru

Raluca Paşcan

About The Author