Varietatea constructivă este mai mare ca niciodată. Crafter oferă două variante de ampatament, trei lungimi de încărcare şi trei înălţimi de acoperiş, o gamă impresionantă de alegeri, devenind astfel autovehiculul potrivit pentru servicii de curierat, servicii express şi de coletărie. La aşa un spaţiu de încărcare mare, încărcarea şi descărcarea mărfii este mai mult decât facilă.

Raport de transmisie potrivit

Prin alegerea raportului de transmisie de pe puntea spate, modelul Crafter poate fi adaptat optim la condiţiile în care va fi folosit. Cei care conduc des pe autostrăzi şi drumuri naţionale, trebuie să facă faţă unor condiţii diferite faţă de cei care trebuie să conducă pe teren dificil şi deluros. Crafter are în total şase raporturi de transmisie diferite pentru puntea spate: de la 3,692 : 1 şi până la 5,1 : 1. Cu cât raportul numeric este mai mare, cu atât va fi mai mare puterea de tracţiune în rampă şi la tractarea remorcilor. Cu cât raportul numeric este mai mic, cu atât turaţia motorului este mai redusă şi valorile de consum sunt mai mici.

Motoarele diesel TDI

Variantele mono-turbo TDI de 2,0 l cu 80 kW/109 CP (300 Nm), sau 100 kW/136 CP (340 Nm) precum şi versiunile bi-turbo TDI de 2,0 l cu 105 kW/143 CP (340 Nm) sau 120 kW/163 CP (400 Nm) sunt propulsoare puternice şi confortabile, cu funcţionare lină, care injectează carburantul cu înaltă presiune şi îl ard eficient. Toate autovehiculele sunt livrate în echiparea standard cu filtru de particule diesel şi transmisie manuală cu 6 trepte.

Pachetul Long-Distance

Cei care conduc zilnic pe autostrăzi sau parcurg adeseori drumuri mai lungi pot economisi până la 0,3 litri de combustibil la 100 de km, optând pentru Pachetul Long-Distance. Acesta conţine anvelope cu profil optimizat, funcţia de control a presiunii din pneuri şi raport de transmisie lung.

vw text

Economie de combustibil

Când şoferul frânează autovehiculul până la oprire, comută maneta schimbătorului de viteze în poziţie neutră şi ridică piciorul de pe ambreiaj, sistemul activ opreşte automat motorul. Pe display-ul computerului de bord se va aprinde martorul MSS – Motor Start Stop. Când şoferul apasă din nou pedala de ambreiaj, sistemul va porni din nou motorul. Sistemul Start-Stop de reducere a consumului de combustibil şi a costurilor este combinat şi cu alte inovaţii: sistemul de management al energiei opreşte la nevoie consumatorii care nu sunt în uz, pentru a împiedica descărcarea bateriei. Funcţia de recuperare a energiei de frânare determină economii directe de combustibil cu ajutorul unui proces special de reîncărcare a bateriei, recuperând totodată şi energia eliberată la frânare. În total, cu ajutorul acestui set de măsuri, consumul poate fi redus cu până la 0,3 l/100 km.

Alături de transmisia manuală, cu 6 trepte de viteză, pentru tracțiunea integrală permanentă a fost integrată o cutie de transfer independentă, cu 3 arbori. Aceasta distribuie cuplul motorului în proporţie de 50%, între puntea din faţă şi cea din spate. Reductorul cu raport de transmisie 1:2,5, precum şi diferenţialul blocabil 100% pot fi acţionate, când este nevoie, din cabina şoferului. Cutia de transfer este montată în spatele punţii faţă.

Spre deosebire de modelul Crafter standard, cu arcuri lamelare, Crafter 4MOTION dispune de suspensii independente cu arcuri elicoidale. Acestea sunt arcuri de compresie, cu amortizoarele integrate şi bare stabilizatoare întărite.

Şine de fixare

Pentru fixarea optimă a încărcăturii, în spaţiul de încărcare sunt disponibile şine rezistente din metal pe podea (doar în combinaţie cu podeaua din lemn), pereţii laterali şi cadrul acoperişului.

Inelele de ancorare

Pentru a putea asigura cu chingi bunurile, Crafter dispune în dotarea standard de până la 12 inele rabatabile de ancorare pe podeaua spațiului de încărcare.

About The Author