Piaţa stivuitoarelor din România, la finele anului 2012 este puţin mai dură comparativ cu anul trecut şi se poate spune că este chiar un blocaj în piaţă. Nevoia de echipamente pentru stivuire există fără nicio îndoială dar trebuie luat în considerare şi faptul că Româna a fost şi este una dintre cele mai afectate pieţe din Europa. În principal datorită faptului că majoritatea companiilor sunt importatoare şi nu producătoare iar efectul schimbărilor din pieţele internaţionale se face simţit foarte amplificat, aici ne referim la creşterile sau descreşterile survenite în piaţa europeană.

 

[h1 type=”1″ ]Interviu cu dl. Cristian Dolinski, General Manager, Still Romania la Stivex 2012[/h1]

 

Easy Engineering: Cum a fost prima participare la Stivex 2012?

Cristian Dolinski: Am considerat un asemenea târg ca pe o investiţie şi nu ca pe un cost. Era momentul să se organizeze un astfel de eveniment, după atâţi ani de descreştere. Ideea a fost extraordinară şi am fost primii care au spus da. Aş putea spune că o promovare mai bună ar fi rezultat şi într-un feedback pe măsură, din punct de vedere al participanţilor.

Easy Engineering: Care au fost aşteptările de la acest târg?

Cristian Dolinski: Cu aceasta ocazie am vrut să expunem în faţa utilizatorilor, companiilor sau investitorilor soluţiile STILL. Am vrut să le arătam şi să le vorbim concret despre transparenţa şi beneficiile pe care le putem aduce. În linii mari, să promovăm excelenţa. De asemenea, am fost invitaţi şi la o conferinţă de presă care însa a fost anulată. Am vrut să arătăm clienţilor noştri noutăţile şi inovaţiile STILL, ce produse şi servicii oferim permanent, astfel încât aceştia să poată compara şi să decidă asupra celei mai bune si flexibile soluţii pentru aplicaţiile pe care vor sa le dezvolte.

Easy Engineering: Cum este piaţa stivuitoarelor anul acesta?

Cristian Dolinski: Pot spune că este mai dură comparativ cu 2011. Modul în care au fost utilizate fondurile europene ne-a afectat. Noi suntem ultima legătură în lanţul financiar. Dacă piaţa urcă, noi urmăm. Cu toate acestea, am reuşit ca în ultimii ani să ne creştem cota de piaţă. Contează foarte mult pentru noi, pentru anii care urmează acest lucru.

Easy Engineering: Ce inovaţii Still există?

Cristian Dolinski: Avem un program special care cuantifică după anumite criterii satisfacţia clienţilor şi promovăm după cum am menţionat anterior excelenţa. Plecând de la confort sau economiile pe care le aduce, aici vorbim de energie electrică, motorină sau gaz, un stivuitor poate fi chiar mai confortabil decât o maşină. Şi siguranţa este un criteriu foarte important pentru noi. O inovaţie în domeniu este Blue Light carte constă în montarea unei lumini albastre pe stivuitor, în special pentru mersul înapoi. Aceasta poate fi văzută în depozit de ceilalţi lucrători, înştiinţându-i practic că stivuitorul este aproape. La expoziţia STIVEX am prezentat in exclusivitate pentru România stivuitorul hibrid RX70 . STILL a adus in vizorul publicului tehnologia hibridă ca alternativă necesară a viitorului. O altă surpriză prezentată la STIVEX de către STILL a fost CubeXX care  combină într-un singur echipament funcţiile diferite a şase clase de echipamente. Viziunea, creativitatea şi atenţia la detalii ne defineşte ca producători.

Easy Engineering: Ce este Feet Data Service?

Cristian Dolinski: STILL a  prezentat live aplicaţii de ultimă generaţie reunite sub numele generic Fleet Data Services, concepute în mod exclusiv pentru parteneri care să îi ajute cu transparenţa şi responsabilitate la economia de combustibil, micşorarea costurilor cu exploatarea utilajelor şi administrarea bugetelor. STILLReport, FleetManager,  STILLProActive – contopirea celor trei produse software sub titlul de „Fleet Data Services”, asigură clienţilor STILL un viitor sigur într-o lume a logisticii online, fiind mereu conştienţi de nevoile operatorului stivuitorului.

Fleet Manager este un serviciu de management al flotelor, astfel ca utilizatorii să poată urmări ce se întâmplă cu flota lor. Poate afişa timpul lucrat, consumul de combustibil, ce greutate a avut fiecare ridicare, km parcurşi şi multe alte date foarte importante. De asemenea, se pot controla de la distanţă parametrii de funcţionare ai stivuitorului, precum limitarea vitezei. Serviciul este conectat non stop la un server în Hamburg. De asemenea, defecţiunile apărute în utilizarea stivuitorului sunt semnalate automat la sediul Still. După semnalarea defecţiunii, reprezentanţii sună clientul în cel mai scurt timp, informându-l despre problemă.

Easy Engineering: Ce ne puteţi spune despre service?

Cristian Dolinski: Serviciile post vânzare de la STILL sunt foarte importante şi au o pondere mare în luarea deciziilor de achiziţie de către parteneri. Dacă apare o problemă în funcţionarea stivuitorului, în 45 minute putem fi la sediul clientului, iar după efectuarea constatării problemei şi acceptul clientului pentru reparaţie, în 120 secunde piesa este rezervată oriunde în lume. Este pusă astfel imediat spre expediţie cu avionul iar ziua următoare clientul primeşte piesa respectivă. O viteză demnă de formula 1. Suntem interesaţi 100% sa oferim partenerilor noştri tot sprijinul tehnic şi uman pentru a avea echipamentele în perfectă si permanentă stare de funcţionare şi siguranţă.

About The Author