RYANAIR, IN CRESTERE PE PIATA ROMANEASCA

Din 1985, Ryanair este compania aeriană preferată de europeni, transportând în prezent peste 106 milioane de pasageri pe an pe mai mult de 1,800 de zboruri zilnice de pe cele 84 de baze, conectând 200 de destinații din 33 de țări cu o flotă de 330 de aeronave noi Boeing 737 și cu o comandă pentru alte 350 de aeronave noi Boeing 737, ce vor aduce pentru clienții Ryanair tarife mai reduse și o creștere a traficului până la 180 de milioane de pasageri pe an până în Anul Fiscal 2024. Ryanair a revenit pe piața românească în aprilie 2014 cu zborul inaugural București – Londra Stansted.

Easy Engineering: Cum a crescut compania din punct de vedere economic în timp?

Denis Barabas: Pentru Anul Fiscal 2016 Ryanair a înregistrat un profit net de €1,242 M (1,24 miliarde), o creștere record de 43% față de Anul Fiscal precedent. În același timp, traficul de clienți a crescut cu 18%, până la 106.4 M, iar gradul de ocupare a atins 93%.

E.E: Ce probleme aţi întâlnit de-a lungul timpului în România şi cum le-aţi rezolvat?

D.B: Nu întâlnim niciun obstacol în operarea zborurilor interne în România şi urmărim în continuarea creșterea traficului, numărului de rute şi a turismului în România.

E.E: În câte aeroporturi din România operaţi curse?

D.B: În prezent, Ryanair operează pe 9 rute din/către Aeroportul Otopeni: Londra, Dublin, Bruxelles, Roma, Milano Bergamo, Milano Malpensa, Bologna, Madrid, Atena. Din septembrie vom opera pe alte două noi rute către Timișoara și Berlin, respectiv către Bristol din Noiembrie, atunci când OTP va deveni bază operațională Ryanair cu 3 aeronave alocate.

În Septembrie dăm startul operațiunilor bazei Ryanair din Timișoara (o aeronavă alocată) cu rute către/dinspre București, Dusseldorf, Frankfurt Hahn, Berlin, Bruxelles, Londra și Milano Bergamo. Pentru orarul de iarnă 2016, din Craiova vom opera o nouă rută către Valencia cu o frecvență de 2 zboruri săptămânale.

E.E: În ce stadiu se afla piaţa în care activaţi, la momentul actual?

D.B: Industria aviatică și în special cea a transportului de pasageri înregistrează un ritm de creștere dinamic. Pentru a stimula traficul aerian la nivel European, incluzând aici şi rutele noastre din/către România în acest an Ryanair va reduce tarifele pe întreaga să reţea de ruta cu 7-12%.

E.E: S-a modificat profilul clientului în ultimul timp?

D.B: Clienții noștri călătoresc mai mult, călătoresc cu cele două bagaje gratis la bord pe care le oferim și sunt mai puțin interesați de bagajul de cală, preferă facilitățile digitale ca aplicația mobilă și pagina noastră web www.ryanair.com pentru rezervările directe la cele mai mici tarife.

ryanair text1

E.E: Ce oferte aveţi pentru companii (abonamente, reduceri etc)?

D.B: Clienții business reprezintă aproximativ 25% din total, iar pentru aceștia am creat Tariful Business Plus  – cu beneficii extra ca îmbarcare prioritară, check-in la aeroport, fast track, flexibilitate ticket, confirmare SMS.

E.E: Ce noutăţi aveţi?

D.B: Clienții români trebuie în continuare să se aștepte la alte surprize și îmbunătățiri în următoarele luni, care includ noi interioare ale aeronavelor, noi rute și experiențe digitale, dezvoltări asumate în cel de-al 3-lea An al programului “Always Getting Better”, toate pentru că Ryanair oferă mai mult decât doar tarife mici.

E.E: Câte aeronave deţine Ryanair la nivel global?

D.B: Ryanair operează cu o flotă de peste 330 de aeronave noi Boeing 737-800, cu o medie de vârstă de 6,5 ani. Ryanair a confirmat o comandă pentru alte 350 de aeronave noi Boeing 737-800 și 737 MAX ce vor crește flota Ryanair până la 520 de aeronave și un număr de 180 M de clienți transportați.

E.E: Cu ce se diferențiază Ryanair din punct de vedere al tehnologiilor folosite?

D.B: Ryanair are în prezent o echipă de peste 10,000 de profesioniști în aviație înalt calificați ce oferă punctualitatea Nr 1 din Europa și un record de siguranță de 31 de ani, siguranța fiind prioritatea noastră Nr 1. Am îmbunătățit constant experiența de zbor a clienților noștri, prin introducerea scaunelor slim, cu un spațiu mai generos pentru picioare, noi uniforme pentru membrii echipajului, noi interioare ale aeronavelor cu Boeing Sky Interiors, tarife reduse și facilități speciale pentru familii și grupuri. Ryanair Labs a lansat noua noastră pagină web și aplicație pentru mobil, platforme digitale îmbunătățite care se bucură de un mare succes printre consumatori. Inițiativele din acest an vor include noul tarif Leisure Plus, serviciul Business Plus îmbunătățit, rezervarea simplificată “One-Flick”, plată prin aplicația pe mobil, auto check-in pentru “My Ryanair” și tarife mai mici pentru bagaje.

E.E: Ce investiţii au fost făcute în ultima perioadă în România?

D.B: Pentru Septembrie, Ryanair a anunțat deschiderea bazei operaționale de pe

Aeroportul Internațional Traian Vuia Timișoara, cu o aeronavă alocată, (o investiție de 100 M $), respectiv cea de la București, cu trei aeronave alocate (o investiție de 300 M $), care vor transporta peste 1.8 M clienți și vor crea 120 de locuri de muncă directe, dar și alte 1,350 asociate activităților aeroportuare* (catering, taxi, transport, securitate, etc).

ryanair text2

E.E: Ce estimări aveţi pentru restul anului 2016?

D.B: Pentru anul fiscal în curs estimăm să avem un grad de ocupare egal cu cel de anul trecut (93%), și o creștere a traficului până la 116 M clienți. Pentru cel de-al doilea semetru, clienții noștri trebuie să se aștepte la noi reduceri a tarifelor, zboruri la timp și o rețea de rute dezvoltată substanțial.

*Studiile ACI confirmă că până la 750 de locuri de muncă asociate activităților aeroportului sunt susținute de fiecare 1 milion de pasageri.