La nivel mondial, compania a fost înfiinţată în anul 1917 de către Arthur Parker. În România, reprezentanța există din 1996 de către primul distribuitor, activ şi astăzi, PH Hidro Pneumatic iar începând cu anul 1999, Parker a deschis la Bucureşti, Biroul Oficial de Reprezentanță. Echipa Easy Engineering a stat de vorbă cu Ing. Mircea Danciu pentru mai multe informații.

Easy Engineering: Cum a crescut compania din punct de vedere economic în timp?

Mircea Danciu: Desigur că parcursul nu a fost uşor, iar în activitatea noastră zilnică ne-am lovit deseori de concurenţă puternică dar şi de mediul economic şi industrial instabil din România ultimilor 25 de ani. Criză economică globală şi căderea pieţei petrolului şi-au lăsat amprenta asupra activităţii noastre, însă datorită portofoliului larg de produse şi servicii oferite, am reuşit să ne dezvoltăm chiar şi în aceste condiţii prin strânsa colaborare cu Distribuitorii.

E.E: Ce probleme aţi întâlnit de-a lungul timpului şi cum le-aţi rezolvat?

M.D: Principala problemă de care ne-am lovit a fost tendinţa în România de a se cumpăra lucruri ieftine, economia făcându-se la achiziţie, nesocotind pierderile ulterioare.

E.E: Care sunt gamele de produse comercializate?

M.D: Parker este lider mondial în tehnologia şi controlul mişcării, oferind soluţii complexe pentru automatizări hidraulice, pneumatice şi electromecanice. Portofoliul este completat de soluţii pentru filtrare industrială şi de proces, iar prin achiziţia recentă a CLARCOR pentru suma de 4,3 miliarde $, Parker a devenit cea mai mare companie din lume în acest domeniu. Nu în ultimul rând, Parker este furnizor de echipamente aerospaţiale pentru companii precum Boeing, Airbus, Lockheed Martin, NASA etc.

E.E: Aveţi acoperire naţională?

M.D: Parker oferă produse şi servicii premium clienţilor săi, pe tot teritoriul României, fiind reprezentată de o reţea de 22 de Distribuitori specializaţi şi 16 magazine de retail ParkerStore.

E.E: Ce ne puteţi spune despre partea de service?

M.D: Parker acorda o atenţie deosebită dezvoltării serviciilor, utilizând capacităţile de inginerie şi service ale Distribuitorilor noştri. Avem un plan de acoperire a serviciilor şi de acoperire a teritoriului.

E.E: Ce ne puteţi spune despre partea de piese de schimb?

M.D: Reţeaua naţională de Distribuitori şi magazinele ParkerStore sunt capabile să ofere consultanță, service, garanţie, post garanţie şi piese de schimb prin intermediul personalului calificat şi instruit în fabricile Parker din Europa.

M.D: Piaţa industrială din România este foarte dinamică şi destul de imprevizibilă însă în ultimii ani am observat o tendinţă de creştere datorată companiilor străine care investesc şi dezvolta centre de producţie la noi în ţară.

E.E: S-a modificat profilul clientului în ultimul timp?

M.D: În ceea ce priveşte profilul clientului, am remarcat o creştere a nivelului de cultură tehnică vis-a-vis de produsele şi sistemele implementate. Acest aspect a contribuit la creşterea pieţei de produse premium în mediul industrial. În plus, se observă o activitate mai intensă în zona de e-commerce. Din ce în ce mai mulţi clienţi privesc investiţiile global incluzând avantajele pe termen lung.

E.E: Ce noutăţi aveţi (produse noi, evenimente etc)?

M.D: Parker a achiziţionat recent, aşa cum am menţionat anterior, compania CLARCOR şi desfăşoară activităţi de cercetare în domeniul IT în vederea implementării conceptelor IOT, Cloud Monitoring, Parker Tracking System etc. Din punct de vedere organizaţional începând cu Iulie a.c., după o perioadă de 19 ani de conducere, Dl. Ing. Mircea Danciu se va retrage, iar funcţia va fi preluată de Ing. Octavia Udrescu.

E.E: Ce estimări aveţi pentru anul 2017?

M.D: Anul 2017, din cauza lipsei de investiţii mari nu va aduce o creştere importantă mai degrabă o stagnare.

About The Author