„Mottoul meu preferat este în acelaşi timp şi sloganul Metatools, “Eficienţă prin tehnică”, relevant pentru strategia permanentă a companiei – de a oferi clienţilor cele mai bune soluţii tehnico-economice, la costuri cât mai avantajoase”

Easy Engineering: De când sunteţi Directorul Comercial al companiei Metatools?

Mircea Androne: Încă de la înfiinţare, din anul 1998. De asemenea, sunt şi unul dintre acţionarii companiei. M-am implicat în tot ceea ce înseamnă relaţiile comerciale derulate de Metatools.

Easy Engineering: Cum aţi ajuns să fiţi manager în acest domeniu? Cum a început totul?

Mircea Androne: Este o afacere de familie, construită împreuna cu fratele meu Alexandru Androne (Director General – Metatools). Am avut drept model compania Triton Constanţa, înfiinţată în anul 1997 de către vărul nostru Petre Ghiţă (Director General – Triton Constanţa), cu care formăm un parteneriat solid încă de la început. Totdeauna, ne-a pasionat domeniul tehnic însă acest business ne-a oferit posibilitatea atât sa ne folosim cunoştinţele tehnice, cât şi să fim la curent cu ultimele noutăţi din domeniu. Am plecat aproape de la zero. La început eram doar cinci oameni în echipă. În 2006, odată cu deschiderea showroom-ului din Str. Poligonului, am ajuns la 20 de oameni, iar in prezent suntem o echipa solidă, formată din 45 de persoane. Responsabilităţile manageriale au crescut odată cu compania, la fel şi provocările generate de mediul de afaceri. Proiectul Metatools a reprezentat o schimbare radicală de domeniu dar şi cea mai interesanta experienţă din cariera mea.

Easy Engineering: Ce înseamnă să fii manager în industria aceasta?

Mircea Androne: Fiecare zi este o provocare. Fiecare proiect aduce elemente noi la care trebuie sa te adaptezi şi sa iei decizia cea mai bună, atât pentru compania pe care o reprezinţi, dar mai ales pentru a avea un client mulţumit. Satisfacţia clientului reprezintă elementul cheie pentru succesul oricărei afaceri şi din aceasta perspectivă am construit, de-a lungul timpului, un pachet de produse şi servicii care să acopere o plajă cât mai largă de solicitări.

Easy Engineering: Ce calităţi trebuie sa deţină un manager de succes în acest domeniu?

Mircea Androne: Proactivitatea este principala calitate care trebuie să caracterizeze managementul unei companii ce activează în domeniul sculelor şi echipamentelor pentru construcţii şi industrie. Mediul de afaceri specific este unul destul instabil, iar managerul trebuie sa fie tot timpul informat şi pregătit să-şi adapteze businessul la schimbările pieţei şi în acelaşi timp să aibă o anumită rigurozitate în menţinerea obiectivelor.

Easy Engineering: Care sunt calităţile care vă caracterizează?

Mircea Androne: În cei 14 ani de management ai companiei Metatools am dobândit acele calităţi specifice domeniului în care activăm, respectiv flexibilitatea şi rigurozitatea dar şi responsabilitatea faţă de parteneri şi faţă de echipa cu care lucrez zi de zi. Totodată, consider că nu trebuie sa fii modest pentru a reuşi mai ales când vine vorba de impunerea obiectivelor.

Easy Engineering: Ce provocari ati avut de-a lungul anilor?

Mircea Androne: Aşa cum am mai spus, în acest business, fiecare proiect este o provocare, însă în calitate de manager o provocare constantă o reprezintă construirea unei echipe solide şi motivarea acesteia pentru atingerea obiectivelor propuse.

Easy Engineering: Care a fost cea mai mare provocare si cum s-a finalizat?

Mircea Androne: Cea mai mare provocare a fost integrarea companiei Metatools, începând cu luna noiembrie a anului 2011, în “Reţeaua Tehnica”, un grup de firme ce deţine în acest moment un număr de 15 magazine şi care include puncte de service autorizate în toate regiunile ţării. Acest lucru înseamnă pentru clienţii noştri: accesibilitate, preţuri imbatabile şi unice la nivel naţional, stocuri permanente şi consultanţă prin personal instruit.

Easy Engineering: Cum a fost anul acesta pentru Metatools?

Mircea Androne: Anul 2012 a fost unul dintre cei mai buni ani, atât din punct de vedere al modului de organizare şi al investiţiilor, cât şi în ceea ce priveşte afacerea în sine. Am reuşit să ne atingem obiectivele în cea mai mare parte, înregistrând o creştere a afacerii de peste 20% faţă de anul precedent. Este un rezultat foarte bun, mai ales in contextul economic actual.

Easy Engineering: Care au fost evenimentele importante care au marcat anul 2012?

Mircea Androne: Începând cu iunie 2012, am extins showroom-ul cu o nouă zonă de echipamente pentru protecţia muncii, printr-o investiţie de peste 160.000 euro. Cu un nou concept de prezentare, show-room-ul companiei Metatools oferă soluţia completă pentru siguranţa şi protecţia la locul de muncă, la cele mai înalte standarde. Magazinul de echipamente este dotat cu o gamă impresionantă de încălţăminte, îmbrăcăminte, mânuşi de protecţie, căşti, viziere şi ochelari, antifoane, măşti pentru protecţie respiratorie şi echipamente pentru lucrul la înălţime. Un alt eveniment marcant şi, în acelaşi timp, de actualitate pentru anul ce încă nu s-a încheiat îl constituie “Maratonul sculelor Bosch”. Acesta a reprezentat în primul rând o consolidare a parteneriatului cu reprezentanta Robert Bosch-Divizia Scule Electrice, dar în acelaşi timp şi o provocare. Am reuşit sa organizăm un altfel de eveniment comparativ cu cele precedente, îmbinând demonstraţiile tehnice realizate de staff-ul Bosch cu un spectacol de dansuri greceşti şi cu o prezentare inedită de echipamente pentru protecţia muncii.

About The Author