Noul concept lansat de Goodyear la Salonul Internațional de la Geneva este construit pe baza efortului continuu al companiei de a dezvolta produse inovative pentru aplicațiile viitorului. Acesta, deși nu a fost numit încă, are la bază o anvelopă pentru SUV standard și prezintă o canelură centrală. Datorită acesteia, anvelopa are o pată de contact redusă cu suprafața de drum, ceea ce dă un nivel îmbunătățit al rezistenței la rulare a anvelopei, venind, astfel, în sprijinul eforturilor de a îmbunătăți eficiența consumului de carburant și de a reduce emisiile de CO2 ale mașinii.

De asemenea, canelura este proiectată pentru a evacua și îndepărta cantități mari de apă și noroi din pata de contact a anvelopei în condiții de carosabil umed, oferind astfel posibilitatea de a îmbunătăți performanța generală a aderenței pe carosabil umed a anvelopei.

Spre deosebire de multe alte concepte, anvelopa Goodyear nu pune două anvelope mai mici pe aceeași jantă, ci construiește o pată de contact dublă într-o singură anvelopă, pe o singură carcasă destinată unei anvelope pentru SUV. Acest lucru înseamnă că anvelopa poate să suporte greutatea unui SUV, în timp ce continuă să ofere beneficiile unei anvelope cu o pată de contact dublă. Mai mult de atât, înlăturarea unei bucăți mari de cauciuc din anvelopă pentru a crea această canelură este echivalent totodată cu faptul că greutatea totală a anvelopei este redusă, livrând astfel un produs mai ușor ce utilizează mai puțin cauciuc la producție. Noua anvelopă concept este parte a unui efort constant al Goodyear de a dezvolta soluții sustenabile pentru viitorul îndepărtat.

“La Goodyear lucrăm întotdeauna pentru a identifica oportunitățile cheie pentru posibilități de dezvoltare ulterioare”, afirmă Jean-Pierre Jeusette, Director General al Centrului pentru Inovare și Cercetare al Goodyear din Luxemburg (GICL). “Petrecem sute de ore discutând, analizând și dezvoltând idei noi și noi concepte în centrele noastre de cercetare și dezvoltare atât din Europa, cât și din Statele Unite. Rezultatul acestui mod de a gândi este adesea surprins în anvelopele noastre concept, care sunt apoi utilizate pentru a stimula dezvoltarea de produse noi, inovative. Anvelopa nu face excepție, oferind lumii un exemplu al procesului de dezvoltare Goodyear. Acesta nu este singurul concept pe care noi l-am creat pentru aplicații similare, reflectând complexitatea procesului de proiectare și construcție de anvelope pe care noi îl parcurgem pentru a livra produse noi și inovative, atât astăzi cât și în viitor.”, a mai spus Jean-Pierre.

Deși anvelopa nu a fost proiectată pentru a fi un produs de piață, noua anvelopă concept pentru SUV, care este, de asemenea, montată pe noul concept car Intrado al acelor de la Hyundai, este una din multiplele posibilități de a aborda rezistența la rulare și aderența pe carosabil umed, ambele fiind criterii cheie conform noii etichete europene pentru anvelope.

O altă caracteristică a acestei anvelope este faptul că texturile de tip „Auto-Clean Hydroophobic” au fost proiectate pentru a nu permite noroiului sau a altor corpuri solide să rămâne în profilul benzii de rulare. De asemenea, țesăturile speciale au fost proiectate și incorporate în anvelopă pentru un nivel ridicat de absorbție a zgomotului exterior pe care anvelopa îl face când se rostogolește pe asfalt.

“Faptul că suntem orientați către găsirea de posibile soluții viitoare ne ajută să livrăm multe din tehnologiile de astăzi”, a explicat Jeusette. “Când am dezvelit anvelopa concept cu rating AA, conform noii scheme de etichetare UE pentru anvelope, în 2012, ne-am îndreptat drumul către dezvoltarea unui portofoliu complet nou de anvelope cu un rating ridicat, conform noii etichete, disponibile pe piața europeană. Astăzi, anvelopa EfficientGrip Performance de la Goodyear oferă unele din anvelopele cu cele mai înalte ratinguri conform acestei etichete disponibile pe piață. Conceptele sunt parte integrantă din procesul nostru de dezvoltare, și ne ajută să identificăm și să livrăm noi tehnologii proiectate pentru a îmbunătăți siguranța rutieră, confortul la condus, precum și noi succese în găsirea de soluții sustenabile pentru produsele noastre.”, a mai adăugat el.

Această anvelopă concept oferă și o pre-vizualizare la o potențială soluție privind mobilitatea în interiorul unei anvelope cu două camere de aer, câte una pe fiecare parte, ambele interconectate pentru sistem de valve ce permite anvelopei să ruleze chiar și după ce a fost înțepată într-una din cele două camere de aer.

About The Author