Finisoarele de asfalt Volvo, un mod inteligent de pavare

După patru decenii de activitate în domeniul pavării cu asfalt, constructorul de autostrăzi, Roberet Smith, a început să folosească un mix de ciment pentru regim greu ce poate fi turnat la fel de repede precum asfaltul. Compania a reușit până în prezent să perfecționeze procesul turnării a mii de metri cubi de RCC (balastru stabilizat), în numai câteva zile pentru portofoliul său de clienți industriali. Succesul înregistrat a fost atât de mare încât astăzi, mai mult de 90% din volumul de lucru al companiei constă în lucrări pe bază de RCC, sarcini pe care compania le execută utilizând finisorul ABG7820 din dotare, produs de Volvo Construction Equipment (Volvo CE).

Finisoarele Volvo pe șenile sunt adecvate în special pavării unei game variate de materiale, de la stratul de uzură până la straturile de bază în derularea unor contracte de pavare diversificată. Finisorul Volvo ABG7820 dispune de un mod inteligent de economisire a resurselor, care furnizează putere ridicată la nevoie și reduce consumul de combustibil când este necesară o putere mai mică. De asemenea, acesta este dotat cu un sistem electronic de management al finisorului (EPM), care combină operarea simplă și intuitivă cu o gamă vastă de posibilități pentru stocarea și analiza datelor referitoare la utilaj.

Compania Robert Smith Inc. a fost contractată pentru a repava incinta distileriei Jack Daniel’s din Lynchburg, Tennessee, în vederea soluţionării unei probleme serioase de mentenanţă privind drumurile sale de acces la depozit. Drumurile asfaltate cedau din cauza greutăţii camioanelor ce transportau produse către şi de la depozit. În jur de 92 mc de balasat stabilizat au fost turnaţi în fiecare oră cu finisorul Volvo ABG7820, care a acoperit peste 49.000 m2 de drumuri noi şi terenuri pentru depozitare. Aproximativ 13 cm de balast stabilizat au fost aşezaţi pe un strat de bază din agregat compactat, gros de 15 cm.

Balastul stabilizat (RCC) este folosit de decenii, însă nu a fost adoptat în multe regiuni ale Statelor Unite deoarece materialul se află în concurență cu asfaltul și betonul mai tradițional turnat ca atare. RCC are și un impact mai redus asupra mediului, aspect considerat esențial de Jack Daniel’s atunci când l-a ales în detrimentul asfaltului.

Pe un alt şantier de construcţii din Dalton, la nord de oraşul Chattanooga, echipajul companiei Smith a pavat secţiunile finale ale unei suprafeţe industriale de 1.830 m2 pentru una din fabricile de covoare Shaw, operaţiune pentru care autobasculantele au răsturnat peste 6 mc de beton în buncărul finisorului la fiecare încărcătură. Grinda de aşternere extensibilă a utilajului a fost reglată la o lăţime de 6,7 metri, iar tamperele sale duble au compactat basaltul stabilizat la o densitate de 96%. Lucrătorii puteau merge pe stratul  turnat – gros de 14 cm — imediat după ce a fost turnat.

Robert Smith Inc. a achiziţionat finisorul prin reprezentanţa locală Volvo CE, ASC Construction Equipment USA, care deţine un birou în Chattanooga. „Ceea ce îmi place la finisorul Volvo ABG7820 este faptul că, în comparaţie cu un finisor obişnuit, este extrem de solid,” declară Robert Jr., fiul lui Robert Smith, proprietarul companiei, şi operator pe finisor. „Utilajul nu se suprasolicită – absolut niciodată – fapt datorat puterii sale extraordinare.”

www.volvoce.ro