La începutul anului 2015, DAF va lansa pe piață o serie de îmbunătățiri menite să contribuie semnificativ la procesul de optimizare a eficienței în transport. Performanțele îmbunătățite ale motoarelor PACCAR MX, împreună cu tehnologiile inovative Predictive Cruise Control, Predictive Shifting și Eco Mode asigură o economie de combustibil de până la 4–5% din consum. De asemenea, noile modele de deflectoare de aer și spoilere oferă posibilitatea unor economii suplimentare prin aerodinamica lor.

Toate aceste inovații au fost dezvoltate în cadrul programului „DAF Eficiență în Transport”, care include pachete de produse și servicii menite să maximizeze eficiența camioanelor pe kilometru parcurs. Pentru a spori eficiența camioanelor, DAF a optimizat deja reușitele motoare PACCAR MX-11 și MX-13. Circuitul de ulei în motorul MX-11 de 10,8 l a fost îmbunătățit, iar procesul de ardere a devenit mai eficient datorită noului design al camerei de combustie, injectorului optimizat și software-ului performant.

Noul motorul turbo PACCAR MX-13 de 12,9 l generează un randament îmbunătățit, iar noul ax de distribuție cu came duce la optimizarea sincronizată a supapei. Motorul PACCAR MX-13 beneficiază, de asemenea, și de o circulație mai eficientă a uleiului, în timp ce pierderile prin frecare au fost reduse la minim. În plus, pe lângă softul optimizat, se folosește și o pompă de apă în două trepte, deosebit de eficientă.

Având deja o reputație excelentă pentru eficiența consumului de combustibil, motoarele PACCAR MX-11 și MX-13 sunt acum cu până la 2% mai economice, acest aspect depinzând desigur de aplicație și de condițiile de utilizare. Injecția multi-puls înseamnă, de asemenea, că motoarele sunt și mai silențioase decât înainte.

daf text

Performanțe puternice în frânare

Motorul PACCAR MX-13 a fost optimizat atât în scopul de a eficientiza la maxim consumul de combustibil, cât și pentru a ameliora performanțele frânei de motor. Cu o putere crescută, de 20% (360 kW la 2.000 rpm), frâna de motor reprezintă o excelentă alternativă la limitatorul de viteze în majoritatea aplicațiilor. Frâna de motor MX integrată – care poate fi controlată de pe coloana de direcție în trei trepte – prezintă avantaje majore de cost, greutate și consum.

Eco Mode

Tehnologia Eco Mode este noua opțiune standard incorporată în toate modelele CF și XF Euro 6 cu motoare PACCAR MX. Eco Mode reduce cuplul motorului cu 10% în primele 11 trepte de viteză, diminuând astfel consumul zilnic de combustibil cu circa 1%. Pentru majoritatea condițiilor de drum nu este nevoie de accelerație completă, iar cuplul maxim poate fi imediat disponibil, prin simpla apăsare a unui buton.

Predictive Cruise Control & Predictive Shifting

Tehnologia Predictive Cruise Control sau Controlul predictiv al vitezei de croazieră întruchipează perfect esența filozofiei DAF de eficiență în transport. Această opțiune este disponibilă împreună cu sistemul Predictive Shifting – de preselectare a treptei ideale de viteză – pe modelele Euro 6 CF și XF. Ambele tehnologii sofisticate au fost dezvoltate de echipa de ingineri DAF în scopul maximizării eficienței camioanelor.

În intervalul specificat, funcția Predictive Cruise Control calculează viteza ideală, iar funcția Predictive Shifting selectează treapta de viteză potrivită.

About The Author