Noul acumulator de 48 de volți de la Bosch, pentru vehicule hibride, este solicitat de producătorii de autovehicule din întreaga lume. În mod similar sistemului cu ax electric de la Bosch (e-axle), acest acumulator de 48 de volți este standardizat pentru a fi integrat cu ușurință în noile modele de vehicule. Producătorii consacrați și, deopotrivă, întreprinderile recent înființate, pot astfel elimina procesele îndelungate și costisitoare de dezvoltare.

„Bosch este un incubator de electromobilitate. Îi ajutăm pe producători să își reducă perioadele de dezvoltare și să își lanseze produsele mai rapid,” afirmă Dr. Rolf Bulander, președintele sectorului de activitate Soluții de mobilitate Bosch și membru al consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH. Aceasta înseamnă că instalarea acumulatorului Litiu-Ion se va realiza nu doar în beneficiul mașinilor compacte, ci și al mașinilor de dimensiuni mici (de tip minicar și microcar). Producția acumulatorului este programată să înceapă la finalul anului 2018. Anticipând o piață vastă pentru segmentul de vehicule hibrid aflate la început de drum, Bosch oferă alte componente ale grupului motopropulsor pentru aceste modele, în plus față de acumulatorul de 48 de volți. Compania estimează că, până în 2025, aproximativ 15 milioane de autovehicule cu sistem hibrid de 48 de volți vor circula pe șosele.

Arta acumulatorului: standardizat și ușor de utilizat

Producătorii de autovehicule de pretutindeni – indiferent că se află în China, Europa sau America de Nord – se străduiesc cu toții să reducă emisiile de CO2, ceea ce practic înseamnă o reducere a consumului de combustibil al autovehiculelor. Bosch și-a proiectat în mod sistematic noul său acumulator de 48 de volți tocmai pentru acest lucru. De exemplu, celulele Litiu-Ion folosite de Bosch sunt cât se poate de compacte, reușind, în același timp, reducerea consumului de CO2. Acumulatorul de 48 de volți este la mare cerere, în special în rândul producătorilor din China, iar astfel unitatea Litiu-Ion este bine poziționată pentru a deveni un succes pe plan global. Bosch a început deja discuțiile cu mai mult de 12 clienți și și-a asigurat un număr considerabil de proiecte de producție.

Secretul succesului acumulatorului constă în conceptul său sofisticat, care oferă o modalitate comparativ necostisitoare de a reduce emisiile de CO2. Acest lucru se datorează și proiectării produsului, deoarece acumulatorul nu necesită răcire activă, iar carcasa sa este realizată din plastic, nu din metal. Amândoi acești factori reduc și mai mult costurile. Carcasa de plastic reprezintă o provocare reală, deoarece celulele de Litiu-Ion se dilată la încărcarea acumulatorului și pe parcursul duratei de exploatare a unității. Prin urmare, carcasa trebuie să reziste anumitor presiuni. Inginerii Bosch au rearanjat celulele din acumulatorul de 48 de volți, astfel încât chiar și carcasa de plastic să poate face față presiunii.

Cu noul său acumulator, Bosch îndeplinește un rol esențial în accesibilizarea hibridului de 48 de volți pentru piața de masă. Astfel, grupul motopropulsor ar putea să devină rapid un hibrid pentru toată lumea – și nu doar în China: pe măsură ce piața de masă pentru hibrizi se extinde, Bosch estimează că acumulatorul său va avea succes și în Japonia și în Europa. „Suntem încrezători că acest lucru ne va poziționa ca lideri de piață pentru acumulatorii de 48 de volți,” afirmă Budde.