BLACK FRIDAY ROMANIAN STYLE

Da, sfârşitul de an se apropie vertiginos. Luna noiembrie a găsit piaţa de echipamente şi utilaje de construcţii în repaus. Părerile optimiste spun că sunt de vină alegerile ce vor urma. Cele pesimiste, ca de obicei, că nu mai sunt bani în piaţă. Părerea mea este că adevărul stă undeva la mijloc. Dacă am judeca în schimb conform zilelor “promoţionale” la produsele electrocasnice, de genul Black Friday, am spune că oamenii sunt interesaţi mai mult de un trai comod, decât de a construi ceva…orice, iar aceştia îşi păstrează banii special pentru acest fel de ocazii. Acum câteva zile, la ora 13:00, într-un hypermarket oarecare, oamenii se îmbulzeau frenetic să prindă o ofertă foarte bună la ceva…sigur există ceva la ofertă! Pe principiul “o coadă nu se formează niciodată fără motiv, trebuie sa stau şi eu!” Am vazut chiar un barbat care încerca să “îndese” un LCD de 115 cm într-un portbagaj de Dacie din anii ‘70.

Am auzit un banc pe tema aceasta: “În oraş la un momentdat, în faţa unui magazin, un om se opreşte. Trece puţin timp şi în spatele lui mai apare un om, care se aşează lângă el. După un timp, mai vine un individ. În 10 minute, se formase o coadă imensă, de aproximativ 20 de persoane. Ultimul venit, neştiind ce se întâmplă întreabă: “Ce se vinde aici? De ce stăm la coadă?” Cel din faţa lui, şi el fiind neştiutor, îl întreabă pe cel din faţa lui, iar el pe cel din faţa lui, şamd, până când ajunge vorba la primul. Cel din spatele primului îl întreabă pe primul: Ce faci aici? De ce stai la coada? Acesta răspunde: M-am aşezat puţin pentru că mă durea capul. Celalat adaugă: Şi de ce nu te duci acasă dacă te doare capul? Primeşte un raspuns tăios: Păi cum să plec dacă sunt primul la coadă?!

Mi se pare mie sau panourile electorale conţin mesaje din ce în ce mai simpliste, de parcă nimeni nu le-ar citi? Chiar zilele trecute am vazut un afiş din această categorie. Era scris un nume, o siglă şi sloganul “m-am decis să candidez”. Draguţ. O mişcare înţeleaptă părerea mea.

Au fost şi câteva târguri interesante între timp: Indagra, Autoexpotehnica şi Renexpo. Am putut observa o creştere la Indagra, unde au fost, conform statisticilor în jur de 50.000 de participanţi, iar feedback-ul de la participanţi a fost bun. Autoexpotehnica, fiind la prima ediţie, este de viitor, am observat foarte multe companii străine care au participat, foarte puţine autohtone. Târgul de energii regenerabile – Renexpo a fost, de asemenea, foarte interesant, cu multe firme care au participat. Există interes şi potenţial în acest domeniu, la fel, de viitor.

Se apropie sfârşitul de an şi cred ca vom avea parte de mai multe zile de Black Friday, bineînţeles, în stil românesc.

 

Numai bine,

Ciprian Rotaru